Gjest medlem-105082 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Når landet mennesker sist på månen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Når landet mennesker sist på månen? For snart 35 år siden med Apollo 17. – Eugene A. Cernan, Apollo 17 Commander. Last man to walk on the moon, December 14, 1972. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Oi, så lenge siden? Er vel på tide med en ny tur snart. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ja de tenker på det. Men jeg syns de skal få fingeren ut av ræva, og få mer penger fra skattebetalere til Mars-Reise. Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvor mange sitteplasser er det på de nyeste t-banevognene i oslo (de grå)? Er det færre eller flere enn på de eldre vognene? Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hva er forskjellen på vortesvin og villsvin? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvor mange sitteplasser er det på de nyeste t-banevognene i oslo (de grå)? Er det færre eller flere enn på de eldre vognene? http://www.sporveien.no/Din-sikkerhet/185/560/ http://www.sporveien.no/Din-sikkerhet/185/259/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg regner med tallene for det gamle settet er per vogn. I så fall har de nye fått: 27% færre sitteplasser per 3-vognsmodul. 1% flere ståplasser 10% færre plasser totalt (sitte + stå) 10% høyere vekt 6% lengre 43% mer motoreffekt I en fullastet 3-vognsmodul er 33% av vekta passasjerer. Jeg er ikke veldig imponert over at hver 3-vognsmodul veier så mye som 100 tonn, like mye som 3 gamle vogner til tross for at karosseriet er i aluminium. De burde klart å senke vekten en god del. Antall plasser burde ikke minket men vært omtrent det samme som før eller blitt litt flere ved å bytte ut sitteplasser med ståplasser. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er det bare blod som fyller penis i erigert tilstand? Og hvor mye isåfall? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvor stort er det største mass selvomrdet av religiøs årsak? Og noen som har noe info om det? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er det bare blod som fyller penis i erigert tilstand? Og hvor mye isåfall? Ja, det er ikke noe annet som fyller den. Hele vektøkninga og volumøkninga er blod. Det hele skjer ved at noen ventiler stenger tilbakestrømning av blod fra penis. Da blir den blåst opp som en vannballong/pølseskinn og forblir stiv til ventilene åpnes igjen. Jeg tror det er noen hormoner og greier som er signalstoffet som forteller hva ventilene skal gjøre. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Veier en harddisk eller en memorystikk noe mer når den er fylt helt opp enn når den er tom? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er det påbudt å blinke ut av rund kjøringer? Uansett om du bare skal rett fram? Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Ja, men det er ikke påbudt å blinke inn. Hvis du f.eks skal til venstre. Endret 30. november 2007 av Mikachu Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ja, men det er ikke påbudt å blinke inn. Hvis du f.eks skal til venstre. Stemmer. Du kan få bot på opptil 1200kr om du ikkje blinkar ut. Er faktisk enormt få som blinkar inn i rundkjøring, noko som irriterar meg. Det gjer kjøringa for oss andre enormt mykje lettare. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg blinker aldri på veg inn i rundkjøringen. Enten legger man seg til høyre, eller så legger man seg til venstre. Jeg har aldri møtt på problemer med dette - eller irritert meg at andre har gjort det samme. Selvfølgelig skal det blinkes ut av rundkjøringen. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Kjørelæraren min anbefalte meg å gjere det, og eg har bemerka meg fleire situasjonar kor det hadde "vore" lettare for alle om ein bil markerte skikkelig kor han skulle. Er mange som ikkje tenker på å legge seg i riktig posisjon. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er mange som ikkje tenker på å legge seg i riktig posisjon. Nemlig. Da er det så utrolig mye enklere om man blinker, for det er så mange idioter ute på veiene som ikke aner hvordan de skal legge seg, både før og i en rundkjøring. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg skjønner problemet, men heldigvis har de fleste lært seg hvordan de skal plassere seg på veg inn/ut av rundkjøringen. Om folk gjør dette på en skikkelig måte kan jeg ikke se at det er nødvendig. Men selvfølgelig er det unntak som ikke engang klarer å ligge seg på rett side før de kjører inn, dessverre.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Veier en harddisk eller en memorystikk noe mer når den er fylt helt opp enn når den er tom? Nei, magnetfelt i retning N-S veier ikke mer eller mindre enn magnetfelt i retning S-N. Det er bare retningen på magnetfeltene som er forskjellen på harddisker med og uten innhold. For flash er det noe lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå