Lami Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Det kan like godt være tilfeldig. Hvis du tilbringer 2 uker i varmere strøk i året så blir det 1/26 av året. I gjennomsnitt er man forkjøla 4 ganger i året så sannsynligheten er ganske liten for at du blir syk akkurat de 2 ukene. I tillegg har virus inkubasjonstid, noe som betyr at du antakeligvis ble smittet på ferie. Så kan det jo også være allergi eller noe. Men dette her er ikke et sted for helsehjelp. Er i snitt syk xx ganger i året. Hittil i år har jeg vært syk 7-10 ganger. Skulle jeg bli syk i syden har jeg vært på kanten liksom og aldri blitt ordentlig syk før det forsvinner. Kanskje blitt smittet på ferien da. Typisk. Eller tilfeldighet. Endret 16. juli 2017 av Lami Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Sykdommer som forkjølelse (12-72 timer) og influensa (1-4 dager) har et par dagers inkubasjonstid, så om ferien din er typisk en uke, så er det temmelig sannsynlig at sykdommen inntreffer når man kommer hjem. Lenke til kommentar
Populært innlegg Sexylubb1 Skrevet 16. juli 2017 Populært innlegg Del Skrevet 16. juli 2017 Burde bytte navn på tråden til Lamis feriesykdommer og flytte den til Helse. 15 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Du må ikke glemme at det er mye bakterier som svirrer rundt flykabinen, det er mest sannsynlig at det er noen på flyet som har smittet deg. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Satser på jeg er smitta eller kanskje fra en av ungene som hoppa i bassenget uten å vaske av seg i dusjene. Fikk litt i nasen, kanskje det satt seg fast noen bakterier der. Sexylubb, bra tenkt. Sover pilotene i cockpiten på langdistanseflyvninger eller sover dem ikke i det hele tatt? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) På langdistanseflyvninger er det 3-4 piloter med som bytter på å fly. Sitter alltid 2 i cockpit. Endret 16. juli 2017 av CFM Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 http://www.businessinsider.com/secret-airplane-bedrooms-2015-7?r=US&IR=T&IR=T/#it-depends-on-the-plane-but-usually-crew-rest-areas-are-hidden-behind-the-cockpit-above-first-class-like-on-this-boeing-777-1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 HAr det noen gang vært regnet på hva som skal til for å få ca like mange passasjerer liggende på større fly, som sittende? Feks med en konfigurasjon med en midtgang, der man sover på tvers av flyets retning, med køyesenger? AtW 2 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 (endret) Ser på naturprogram på TVn. Der drev de og fanget noen mellomstore haier. Det er ikke poenget, men båten de brukte var ganske lang i forhold til bredden (gjetter rundt 25-30 fot lang). Den hadde 3 x 300hk påhengsmotorer!! Det jeg lurer på er om det er noen spesiell grunn til at den er såpass godt motorisert? Ser poenget med to motorer om den ene skulle få problemer. Er det kanskje bare normal amerikansk "galskap"? Endret 18. juli 2017 av CFM Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. juli 2017 Del Skrevet 18. juli 2017 Tre virker litt overkill, men det er nok for å kunne få mer slepestyrke av tre propeller. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Når jeg var i Florida for noen år siden så jeg en lang men ikke særlig bred båt i kanalen. Den hadde 5x200hk. Tror det bare er amerikanerne som liker mye hester. Billig er det og. Endret 19. juli 2017 av Lami Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Dere er sikker på at det var metriske hestekrefter? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 5x 200hk er bare 100 hk mer enn 3x300hk. Jeg har også sett mange båte (typsik sånne sportsfiskebåter, lignende den "Dexter Morgan" har) med 3x300. Jeg vet ikke, men bille også tippe at det har mer med status og at det er kult å gjøre, enn noe annet. Og det er jo ganske fett med 900hk hengende bak båten Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) Dere er sikker på at det var metriske hestekrefter?Forskjellen er vel uans ikke noe stor, 1,39hk per 100hk? Amerikanerne liker jo stort og svært, biler, og båter så masse motorer liker dem. Endret 19. juli 2017 av Lami Lenke til kommentar
rankine Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg så en båt i Sverige som hadde 4x400 hk, så det er ikke bare i USA at folk er stormansgale Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 (endret) [...]Den hadde 3 x 300hk påhengsmotorer!! Det jeg lurer på er om det er noen spesiell grunn til at den er såpass godt motorisert? Ser poenget med to motorer om den ene skulle få problemer. Er det kanskje bare normal amerikansk "galskap"?Noen hovedgrunner for å gjøre det slik:1) tilgjengelighet, å kjøpe 3 stk 300 hk motorer kan man dra bort på lokale båtmotor-pusheren og få levert til tirsdag. Ett stykk 900 hk motor tviler jeg på at du får levert særlig snart 2) pris, tipper masseproduserte middels store motorer er ganske "billige" i forhold til større saker 3) det ser, i følge noen, kult ut 4) vektfordeling, 3 motorer ved siden av hverandre vil gi ett annet tyngdepunkt enn an svær 5) propellareal. 3 propeller kan flytte mer vann ved samme dyptgående enn en propell, med tilsvarene større diameter vil det i en del tilfeller bli vanskelig å få plass 6) det ser, i følge noen, kult ut Endret 19. juli 2017 av M98kF1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Mye kulere med flere motorer enn en i hvertfall, imo. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Dytter 5x200 hester med samme kraft som 2x500 hester? Det kan vell umulig være så enkelt at man bare legger sammen hestekreftene? Hvor ligger eventuelt tapet? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Dytter 5x200 hester med samme kraft som 2x500 hester? Det kan vell umulig være så enkelt at man bare legger sammen hestekreftene? Hvor ligger eventuelt tapet? Jeg tipper at den største forskjellen her er propellarealet. Fem motorer gir større propellareal enn to motorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå