Nlklas Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Før du vet ordet av det så havner du i en reklame for europeisk helseforsikring Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Det går nok helt sikkert fint. Sånn svevende greier ser nesten ut som spindelvev på øynene har eg også. Men som det sies her i tråden, det må sjekkes umiddelbart om det plutselig oppstår!! Eg har hatt det i mange år og det ufarlige er vanligst, men siden netthinneløsning kan fikses hvis man ikke drøyer anbefales det alltid å sjekke når man får det. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Etter å ha ventet fire timer hos øyelegen, inn og ut fra han fordi han skal rigge opp utstyr, "vent ute i 20min" ble til en time osv., så viser det seg at alt er bra. Han tok bilde av netthinnen og. Likevel ble det fortalt å ikke løfte tungt eller bevege seg brått. 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Hvordan alt kan være fint men likevel ikke lufte tungt eller noe er jo litt rart men. Han tok på noe veske som gjorde pupillen mye større for å undersøke. Hvor lenge varer det? Forferdelig med lys. Glemte å spørre ... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Belladonna/Atropin øyedråper? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Etter å ha ventet fire timer hos øyelegen, inn og ut fra han fordi han skal rigge opp utstyr, "vent ute i 20min" ble til en time osv., så viser det seg at alt er bra. Han tok bilde av netthinnen og. Likevel ble det fortalt å ikke løfte tungt eller bevege seg brått. Godt å høre. AtW 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Belladonna/Atropin øyedråper? Det er mulig. Det jeg finner er blant annet at halveringstiden er 2-4 timer, og på andre sider (http://legemiddelhandboka.no/Generelle/59757) er virketiden 7 TIL 10 DAGER?? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Jeg tok veldig mye av den typen øyedråper da jeg var liten. Ut og inn fra øyelege. Jeg fikk alltid beskjed om å gå med solbriller resten av dagen, ute som inne. Lenke til kommentar
Ægir Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Hvordan får man tak i syre? Dvs. sterk syre. Som f.eks. er farlig å kaste på andre mennesker. Jeg bare lurer, fordi syrer som svovelsyre og salpetersyre kan brukes til å lage eksplosiver, og er generelt farlige saker, så da skulle en tro det var strengt regulert? Her har to tenåringer fått tak i syre. https://www.nrk.no/nyheter/fem-syreangrep-pa-72-minutter-1.13602920 Kanskje det er andre regler i England? Men det tror jeg egentlig ikke, ut i fra hva jeg har lest om kontroll i Storbritannia. Er det noe de kan ha stjålet fra industri? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Mange rusmidler er ulovlige, men det er likevel ikke spesielt vanskelig for en vanlig person å anskaffe det man måtte ønske. Det samme gjelder nok kjemikalier. Syre er enda lettere, i og med at det lett kan konsentreres med vanlig kjøkkenutstyr. Lenke til kommentar
Ægir Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Mange rusmidler er ulovlige, men det er likevel ikke spesielt vanskelig for en vanlig person å anskaffe det man måtte ønske. Det samme gjelder nok kjemikalier. Syre er enda lettere, i og med at det lett kan konsentreres med vanlig kjøkkenutstyr. Men et rusmiddel trenger man ikke trenge mer enn knapt 1 gram av for at det er "farlig". Det blir noe annet med en tank med syre. Tilgangen til narko er der stort sett fordi det er noe som er importert, men hvis man skal smugle tank på tank med syre? Det blir vel litt verre? (Virker som det er et visst marked for dette i forskjellige kretser dog.) Det er ikke alle syrer som kan konsentreres til å bli etsende... det er en grense for hvor sur en syre kan bli, f.eks. selges sitronsyre i fast form på kolonialen. En må ha tak i den rette syren. Og mange av de syrene som er veldig sure selv om de er tynnet ut endel kan brukes til å lage mye farlige/ulovlige ting, som eksplosiver og narkotikum. Jeg tror ikke eddik er etsende nok til at det er farlig å kaste på noen. Men når du sier det vet jeg egentlig ikke om jeg har rett. Mat-eddik er vel en 5-7% bare. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Kjemikalier er jo enda lettere siden det ikke er særlig regulert over grensene. Kontrollen forsvinner når noen med lisens får litt pengemangel. Lenke til kommentar
Ægir Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Kjemikalier er jo enda lettere siden det ikke er særlig regulert over grensene. Kontrollen forsvinner når noen med lisens får litt pengemangel. Du har sikkert rett. Virker som "eddik" er etsende og farlig for huden: https://www.quora.com/Why-is-acetic-acid-dangerous Da er det kanskje bare å koke det ned hvis man skal lemleste noen. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Jeg spekulerer en del her, men jeg vet at kontrollen på kjemikalier kan være noe manglende. Salpetersyre kan man kjøpe i ganske potent form på Apoteket, mener jeg, og det kan destilleres enda mer. Lenke til kommentar
Ægir Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Er det ikke bare å koke vekk vannet? Boiling point 83 °C (181 °F; 356 K) 68% solution boils at 121 °C (250 °F; 394 K) (Salpetersyre) Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Nei, fordi vann koker ved 100 °C, så salpetersyren koker først. Derfor må man destillere. Lenke til kommentar
Ægir Skrevet 14. juli 2017 Del Skrevet 14. juli 2017 Men det står "69% solution boils at 121", og når kokepunktet er 83 så tenker jeg kokepunktet er høyere for tynnere enn 68%? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Hvordan kan det ha seg at jeg kom hjem fra sol og varme i natt og i dag er jeg syk? Jeg er aldri syk i varmere strøk. Jeg er alltid syk hjemme i Norge. Det må være noe allergi eller noe som er her og ikke av i varmere strøk. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Kan bekrefte at det damper vekk noen jævlige greier fra varm 69% salpetersyre, Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Det kan like godt være tilfeldig. Hvis du tilbringer 2 uker i varmere strøk i året så blir det 1/26 av året. I gjennomsnitt er man forkjøla 4 ganger i året så sannsynligheten er ganske liten for at du blir syk akkurat de 2 ukene. I tillegg har virus inkubasjonstid, noe som betyr at du antakeligvis ble smittet på ferie. Så kan det jo også være allergi eller noe. Men dette her er ikke et sted for helsehjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå