Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det går nok helt sikkert fint. Sånn svevende greier ser nesten ut som spindelvev på øynene har eg også.

Men som det sies her i tråden, det må sjekkes umiddelbart om det plutselig oppstår!!

Eg har hatt det i mange år og det ufarlige er vanligst, men siden netthinneløsning kan fikses hvis man ikke drøyer anbefales det alltid å sjekke når man får det.

Lenke til kommentar

Etter å ha ventet fire timer hos øyelegen, inn og ut fra han fordi han skal rigge opp utstyr, "vent ute i 20min" ble til en time osv., så viser det seg at alt er bra.

Han tok bilde av netthinnen og.

Likevel ble det fortalt å ikke løfte tungt eller bevege seg brått.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan alt kan være fint men likevel ikke lufte tungt eller noe er jo litt rart men.

Han tok på noe veske som gjorde pupillen mye større for å undersøke. Hvor lenge varer det? Forferdelig med lys. Glemte å spørre ...

Lenke til kommentar

Etter å ha ventet fire timer hos øyelegen, inn og ut fra han fordi han skal rigge opp utstyr, "vent ute i 20min" ble til en time osv., så viser det seg at alt er bra.

Han tok bilde av netthinnen og.

Likevel ble det fortalt å ikke løfte tungt eller bevege seg brått.

Godt å høre.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan får man tak i syre? Dvs. sterk syre. Som f.eks. er farlig å kaste på andre mennesker. Jeg bare lurer, fordi syrer som svovelsyre og salpetersyre kan brukes til å lage eksplosiver, og er generelt farlige saker, så da skulle en tro det var strengt regulert?

Her har to tenåringer fått tak i syre.

https://www.nrk.no/nyheter/fem-syreangrep-pa-72-minutter-1.13602920

Kanskje det er andre regler i England? Men det tror jeg egentlig ikke, ut i fra hva jeg har lest om kontroll i Storbritannia. Er det noe de kan ha stjålet fra industri?

Lenke til kommentar

Mange rusmidler er ulovlige, men det er likevel ikke spesielt vanskelig for en vanlig person å anskaffe det man måtte ønske. Det samme gjelder nok kjemikalier.

Syre er enda lettere, i og med at det lett kan konsentreres med vanlig kjøkkenutstyr.

Lenke til kommentar

Mange rusmidler er ulovlige, men det er likevel ikke spesielt vanskelig for en vanlig person å anskaffe det man måtte ønske. Det samme gjelder nok kjemikalier.

Syre er enda lettere, i og med at det lett kan konsentreres med vanlig kjøkkenutstyr.

Men et rusmiddel trenger man ikke trenge mer enn knapt 1 gram av for at det er "farlig". Det blir noe annet med en tank med syre. Tilgangen til narko er der stort sett fordi det er noe som er importert, men hvis man skal smugle tank på tank med syre? Det blir vel litt verre? (Virker som det er et visst marked for dette i forskjellige kretser dog.)

Det er ikke alle syrer som kan konsentreres til å bli etsende... det er en grense for hvor sur en syre kan bli, f.eks. selges sitronsyre i fast form på kolonialen. En må ha tak i den rette syren. Og mange av de syrene som er veldig sure selv om de er tynnet ut endel kan brukes til å lage mye farlige/ulovlige ting, som eksplosiver og narkotikum.

Jeg tror ikke eddik er etsende nok til at det er farlig å kaste på noen. Men når du sier det vet jeg egentlig ikke om jeg har rett. Mat-eddik er vel en 5-7% bare.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det ha seg at jeg kom hjem fra sol og varme i natt og i dag er jeg syk?

Jeg er aldri syk i varmere strøk. Jeg er alltid syk hjemme i Norge. Det må være noe allergi eller noe som er her og ikke av i varmere strøk.

Lenke til kommentar

Det kan like godt være tilfeldig. Hvis du tilbringer 2 uker i varmere strøk i året så blir det 1/26 av året. I gjennomsnitt er man forkjøla 4 ganger i året så sannsynligheten er ganske liten for at du blir syk akkurat de 2 ukene.

I tillegg har virus inkubasjonstid, noe som betyr at du antakeligvis ble smittet på ferie.

Så kan det jo også være allergi eller noe. Men dette her er ikke et sted for helsehjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...