Crumpler Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Hvordan kvitter man seg med en full flaske tran som har gått ut på dato? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Søpla. Eller under en busk i hagen. Eller på olivenoljeflaska til noen du ikke liker. Eller lager en oljelampe (helst utendørs). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Ikke tøm fett og olje i vasken, i hvert fall. Det tetter rørene, og mater rottene som bor der nede. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Skal du ha noe fett eller olje i vasken er det i hvertfall viktig at du setter på vannet samtidig. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Skal du ha fett og olje i vasken bør du lage en emulsjon av zalo, vann og oljen. Ikke fullt så praktisk som å donere det til de lokale buskevekstene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Skal du ha noe fett eller olje i vasken er det i hvertfall viktig at du setter på vannet samtidig. Det hjelper ikke så mye når man kommer lengre inn i systemet gi det tilbake til naturern i stedet , der det passer best jeg tror ikke sa mange vil nerke det om du har en hage å tømme det i Da vil naturen selv ta seg av destrueringen ellers er det bare søppeboksen som gjelder 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. juni 2017 Del Skrevet 6. juni 2017 Ikke tøm fett og olje i vasken, i hvert fall. Det tetter rørene, og mater rottene som bor der nede. Gjelder det fett som holder seg flytende ved lave temperaturer da? Trodde problemet med fett i vasken var at det herdet når det kjøler seg og skaper avleiringer i rør. 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Selv fett som er flytende vil blande seg med annen dritt i rørene og bli en størknet guffe. Går fort tett og er en påkjenning for renseanlegg. https://www.nrk.no/ho/derfor-skal-du-ikke-tomme-fett-rett-i-vasken-1.12107487 http://fettvett.no/slik-kaster-du-fettet.html Det med å levere til gjenvinningsstasjon er vel mest relevant for gatekjøkken og folk med frityrgryter. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 (endret) Hvordan kvitter man seg med en full flaske tran som har gått ut på dato? Smak på den. Hvis den ikke er harsk, ta ei skjei hver dag. Hvis den er harsk, pakk flaska inn i papir og plast og kast den i restavfallet. Endret 7. juni 2017 av SeaLion 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Folk med frityrgryter kan bare ta fettet i en plastflaske og hive det i søpla. Hva skjer hvis man hiver innholdet av tranflasken rett inn på tanken? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Er det mulig å få hørselskade av synging/hyling over lengre tid? Tenker da på at vibrasjonene som kommer fra munnen forplanter seg inn i øret og om det er tilstrekkelig med volum, om man kan ta skade av det? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. juni 2017 Del Skrevet 7. juni 2017 Eller egen snorking? Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Er posten/bring så raske at en liten pakke levert i Oslo i dag vil komme frem til meg i morgen som også bor i Oslo? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg jobber i en nettbutikk på Sørlandet. Vanlige servicepakker kommer som oftest frem dagen etter andre steder på Sørlandet og sentrale deler av Østlandet. 2 Lenke til kommentar
X19x11 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Takk takk, greit å vite, da håper jeg på i morgen Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 Skulle kaste en maske jeg har for bruk i "low toxicologist" når man spraymaler ting og slik. Åpnet et filter for å se hvordan det så ut. Hva er dette? Hørt om kullfilter, er dette kull? Hva slags kull er det, og hvorfor renser det luft? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. juni 2017 Del Skrevet 10. juni 2017 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Activated_carbon 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. juni 2017 Del Skrevet 15. juni 2017 Er det mulig å få hørselskade av synging/hyling over lengre tid? Tenker da på at vibrasjonene som kommer fra munnen forplanter seg inn i øret og om det er tilstrekkelig med volum, om man kan ta skade av det?Ja. Om det er maskindur, musikk eller bare høye lyder fra munn har ikke noe å si. Det er lydnivået som er gjeldende. Det er f.eks. fult mulig å bli hørselskadet i en barnehage. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 17. juni 2017 Del Skrevet 17. juni 2017 Hva er det med bringebærsyltetøy som gjør at jeg slutter å hikke? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Hva er det med bringebærsyltetøy som gjør at jeg slutter å hikke? Sukker. Swallowing a spoonful of sugar is probably the most commonly prescribed hiccup cure and falls in the first category. A teaspoon of sugar is usually enough to stimulate the vagus nerve and make the body forget all about the hiccups. Even ardent supporters of the sugar cure disagree if the sugar should be taken dry or washed down with water, though. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå