X19x11 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Hva er "pitring" da det er snakk om gamle våpen og hva er det engelske ordet for det? Ingen anelse egentlig, men kanskje det engelskmenn kaller pitting corrosion? Geir Ahh ja det gir mening ihvertfall, typisk oss nordmenn å lage egne ord av ting Takker for svar Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Personlig har jeg et høyredominat øye, men jeg kan bytte dominant øye bare ved å tenke på det (uten å knipe igjen øyne eller noe sånt) er det noe alle kan? AtW Jeg kan det, men det er ikke veldig enkelt. Må konsentrere meg for å få det til. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 Samme her. Men det føles om det til enhver tid dominante øyet er det hvor kontaktlinsen faller ut fra. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 12. mai 2017 Del Skrevet 12. mai 2017 De to fenomenene har en statistisk sammenheng, noe som betyr at alle kombinasjoner er mulige, men at noen av de er mer hyppige enn andre. Høyrehendt + høyredominant øye = mest vanlig (jeg finner ulike tall, men ca 71-91% av befolkninga) Venstrehendt + venstredominant øye = nest mest vanlig (ca 8-30% avhengig av kjønn og hvor i verden man måler og en viss usikkerhet på grunn av tvangs-omlæring i noen kulturer) Høyrehendt + venstredominant øye = ca 1% av befolkninga (i følge en optiker jeg kjenner) Venstrehent + høyredominant øye = aner ikke, sikkert sjeldent jeg er venstrehendt med høyredominant øye 1 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) En klassekamerat lærte meg på videregående at hvis man skal bære en kaffekopp opp en trapp så burde man, for å unngå at man søler, løfte koppen sakte opp og ned mens man går oppover. Jeg har gjort det siden, og føler egentlig at det fungerer. Et eller annet med at det skapes momentum i koppen som holder væsken fanget eller at den jevne bevegelsen av armen overskriver de små rykningene som ellers ville vært. ... eller er dette bare humbug? Endret 15. mai 2017 av Coffey Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Mener å huske at det er forsket på akkurat hvor langt man kan gå med kopp uten å søle, så tipper det stemmer til en viss grad iallefall. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Det at du har en kontrollert bevegelse er sikkert bedre enn å prøve å holde den i ro og kompensere i alle retninger hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Kraft = motkraft? Er det ikke det som spiller inn med kaffekoppen? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Kraft = motkraft? Er det ikke det som spiller inn med kaffekoppen? Tror det handler mer om at du vil unngå skarpe rykk og skvulping. Klarer du å la koppen gå i en mer rett linje søler du mindre. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 jeg har ihverfal merket at hvis jeg skel flytte på en kopp eller et glass med væske ( som kaffe ,vann , melk o.s.v ) så kan man oppleve at man enten er dønn stødig når man går der på et flatt gulv , og så må man være lit forsiktig når man går i en trapp eller enkelte dager er man lit skjelven på hånden . Da nytter nesten ingen ting å for å holde det i ro Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2078152015300377 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 hvorfor sier man økosystem når man diskuterer et operativsystem.? økosystem har jo med naturen å gjøre , ikke med programvare Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Helt riktig at økosystemer finnes i naturen. Men begrepet brukes også som en metafor på komplekse systemer, der mange komponenter interagerer med hverandre i en helhet, slik som et økosystem. 1 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 hvorfor sier man økosystem når man diskuterer et operativsystem.? økosystem har jo med naturen å gjøre , ikke med programvare Økosystem i den sammenhengen er ikke bare operativsystemet, men først og fremst samlingen av alle programmer som kan kjøre under det operativsystemet. Det er langt mer hierarkisk enn ekte økosystemer, men sammenligningen er ikke helt unaturlig heller. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 hvorfor sier man økosystem når man diskuterer et operativsystem.? økosystem har jo med naturen å gjøre , ikke med programvare Økosystem i den sammenhengen er ikke bare operativsystemet, men først og fremst samlingen av alle programmer som kan kjøre under det operativsystemet. Det er langt mer hierarkisk enn ekte økosystemer, men sammenligningen er ikke helt unaturlig heller. jeg vil ikke si at naturlige økosystmer har så enkel hiraki da Hvis mac os er et økosystem , så vil også windows være det og linux. Resten er jo gamle systemer som få bruker i dag windows blir jo bare definer som et os , da er det noe som er feil i opfatningen av moderne os Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 Microsoft har et økosystem av telefoner, nettbrett og datamaskiner. Apple har det samme. Hvis du eier en iPhone, en iPad og en Macbook, så er du godt plantet i Apples økosystem. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 15. mai 2017 Del Skrevet 15. mai 2017 (endret) hvorfor sier man økosystem når man diskuterer et operativsystem.? økosystem har jo med naturen å gjøre , ikke med programvare Økosystem i den sammenhengen er ikke bare operativsystemet, men først og fremst samlingen av alle programmer som kan kjøre under det operativsystemet. Det er langt mer hierarkisk enn ekte økosystemer, men sammenligningen er ikke helt unaturlig heller. jeg vil ikke si at naturlige økosystmer har så enkel hiraki da Hvis mac os er et økosystem , så vil også windows være det og linux. Resten er jo gamle systemer som få bruker i dag windows blir jo bare definer som et os , da er det noe som er feil i opfatningen av moderne os Det er en jævla forenklet metafor. Et begrep de fleste kjenner overfladisk fra naturfagtimene i grunnskolen for å enkelt gi en ide om hvordan noe annet er satt sammen uten å gå i dybden. Sagt og brukt i et kort nyhetsinnslag av en som er ekspert på datasikkerhet, ingen biolog. Det er ingen påstand om at en PC er et faktisk eget økosystem. Endret 15. mai 2017 av Sexylubb1 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 hvorfor sier man økosystem når man diskuterer et operativsystem.? økosystem har jo med naturen å gjøre , ikke med programvare Økosystem i den sammenhengen er ikke bare operativsystemet, men først og fremst samlingen av alle programmer som kan kjøre under det operativsystemet. Det er langt mer hierarkisk enn ekte økosystemer, men sammenligningen er ikke helt unaturlig heller.jeg vil ikke si at naturlige økosystmer har så enkel hiraki da Hvis mac os er et økosystem , så vil også windows være det og linux. Resten er jo gamle systemer som få bruker i dag windows blir jo bare definer som et os , da er det noe som er feil i opfatningen av moderne os Det er en jævla forenklet metafor. Et begrep de fleste kjenner overfladisk fra naturfagtimene i grunnskolen for å enkelt gi en ide om hvordan noe annet er satt sammen uten å gå i dybden. Sagt og brukt i et kort nyhetsinnslag av en som er ekspert på datasikkerhet, ingen biolog. Det er ingen påstand om at en PC er et faktisk eget økosystem. Den var lit hard å helt forstå.. jeg er ihverfal litt usikekr på hva du mente det jeg skrev var appl omtaler systmet sit som et økosystme , mens microsft ikek bruker det begrepet likevell er det relativt like systemer for brukeren Hvis man drar en anne metafor for se det fra en anne side så kan man si at epler er frukt men ikke bananer Dere vet selvfølgelig at det blir helt fieil da begge blir definert som frukt Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg vet ikke hva Microsoft gjør selv, men et kjapt nettsøk viser at det er ikke mangel på de som omtaler Microsoft-systemer som økosystem. PS: Bananen er et bær, mens eple er en falsk frukt, også kalt hjelpefrukt. Men det er en helt annen historie ;-) 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Jeg vet ikke hva Microsoft gjør selv, men et kjapt nettsøk viser at det er ikke mangel på de som omtaler Microsoft-systemer som økosystem. PS: Bananen er et bær, mens eple er en falsk frukt, også kalt hjelpefrukt. Men det er en helt annen historie ;-) Det med bananer har jeg hør mange ganger , men at epler ikke er ekte frukt har jeg ikke hørt før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå