Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye trafikk må til for å vedlikeholde en sti?

Kommer an på hvor raskt stien gror igjen, og hvordan type trafikk som lager stien.. 

Hvor mange klipp må til for å klippe en plen?

Hvor mange kast med fiskestanga tar det å tømme et vann for fisk?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig å si. MEN eg har egen erfaring med å finne en gjengrodd sti for så å begynne å bruke denne, og se at stien åpner seg.

Det er selvsagt perioder der kantene gror igjen, men selve stien klarer eg med mine treningsturer å opprettholde.

Vanskelig å si om flere folk begynte å benytte stien etter at eg begynte, men det vil eg nesten si er litt snodig. Så en bruker til var nok....

Lenke til kommentar

Hvor mye trafikk må til for å vedlikeholde en sti?

Det kommer da helt an på hvor du lager en sti... I bringebærkratt kan det være grodd igjen etter noen uker, i månemelk vil en sti være tydelig etter at èn person har gått der for 15 år siden

Lenke til kommentar

Hva gjør tine-knappen på brødristeren?

Tiner frosne brødskiver...

Ja er det det?  Det er vel ulogisk med frosne brødskiver. Og det er ikke rett måte å tine

noe frossent på. Det skal skje langsommere. 

Tenker at det er til å bare varme brødskiver med.

Lenke til kommentar

Brødet blir ikke ristet.

Det jeg lurer på er selvsagt hva som er forskjellig fra den ene innstillingen til den andre. Er det tiden, er det varmen, etc... Det ser ikke ut til at du vet dette, så hvorfor svarer du?

På min brødrister så er det kun yttersidene som blir slått på, regner med at det blir mindre varme slik at det blir større sannsynlighet for at de kun tines.

Interessant. Det vil ikke føre til tining, men at de blir ujevnt stekt. Min slår seg tilsynelatende på som normalt.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

https://www.quora.com/What-does-the-defrost-setting-on-a-toaster-or-microwave-actually-do

-It extends the toasting cycle by a little bit to take into account the need for the bread to first thaw.
From the DeLonghi CTH4003B Toaster manual:

Defrost Function:
Frozen slices of bread and waffles may be toasted by pressing the Defrost button (F) immediately after lowering the On/extra lift lever (B); the toasting cycle will be lengthened in order to achieve the desired browning.

http://kitchen.manualsonline.com/manuals/mfg/delonghi/cth4003b.html?idRes=12842157)l%3A

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, ville sagt meg enig om funksjonen kun var til for å tine brødet. Men det er ganske så logisk at den legger til mer tid når den både defroster og rister brødet i en og samme handling.

Det kan jo variere fra brødrister til brødrister for alt eg vet, noen må man kanskje først bruke defrosten så ta en runde med risting etterpå.

Lenke til kommentar

Hva gjør tine-knappen på brødristeren?

Tiner frosne brødskiver...

Ja er det det?  Det er vel ulogisk med frosne brødskiver. 

Eeeeh... Nei så absolutt ikke ulogisk.

Vi skjærer opp brødet og fryser det. Tar opp det vi trenger til neste dag kvelden før (les: på morran når vi trenger de). 

Lenke til kommentar

Tine-knappen gjør at ristetiden forlenges. Den brukes for risting av frossen brød. Den blir gradvis varmet før den blir ristet. Enkelte brødristere har oppvarmingfunksjon, og denne passer bedre til tining av frossent brød.

Ja. Så på manualen til min brødrister nå (burde gjort det først) og det samsvarer med det du sier. Russel Hobbs brødrister: " Frossent brød. sett bruningskontrollen på din favorittinnstilling, ha i frossent brød, senk spaken, trykk deretter knappen (snøkorn). Lyset vil komme på, og ristetiden vil forandre seg automatisk for å få samme grad av bruning som med tint brød"

Javel det var rart. Har aldri brukt den, hvem samler på frosne brødskiver?? brød fryses da bar hele.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...