Delvis Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvorfor mangler alle (?) polakker jeksler? Jeg har jobbet med kanskje 10 forskjellige polakker de siste årene, samtlige mangler en eller flere tenner bak de 4 første. Til og med kvinner har jeg sett mangle jeksler. Det kan umulig være tilfeldig? Du er tannlege? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvordan finner man ut eksakt termin dato på gravide.. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Man kan på ingen måte finne eksakt termindato, og det er forskjellige måter å regne det ut som hver gir forskjellige resultater. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Datoen settes vel ut ifra et snitt fra hvor langt et normalt svangerskap er fra siste menstruasjon. Men 3uker før og opp til 1-2 uker etter den termindatoen regnes for å være innenfor. Så de har et slingringsmonn på nesten 5 uker. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 De supplerer gjerne med ultralydmålinger av fosteret i tillegg. Hodeomkrets om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Ja. Ikke uvanlig å få justert termindato ved UL uke 18-19. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvorfor mangler alle (?) polakker jeksler? Jeg har jobbet med kanskje 10 forskjellige polakker de siste årene, samtlige mangler en eller flere tenner bak de 4 første. Til og med kvinner har jeg sett mangle jeksler. Det kan umulig være tilfeldig? Du er tannlege? Nei. Men har jobbet som snekker i mange år. Samtlige polakker jeg har jobbet med mangler akkurat samme tenner. Uten unntak! Tennene er helt normale ellers, ikke plastikk nei. Det er relativt unge folk det er snakk om, alt fra 30 til 50 år. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvorfor mangler alle (?) polakker jeksler? Jeg har jobbet med kanskje 10 forskjellige polakker de siste årene, samtlige mangler en eller flere tenner bak de 4 første. Til og med kvinner har jeg sett mangle jeksler. Det kan umulig være tilfeldig? Du er tannlege? Nei. Men har jobbet som snekker i mange år. Samtlige polakker jeg har jobbet med mangler akkurat samme tenner. Uten unntak! Tennene er helt normale ellers, ikke plastikk nei. Det er relativt unge folk det er snakk om, alt fra 30 til 50 år. Jeg tipper at det er fordi alle polakker røyker. Så de har røyka bort de samme tennene, alle sammen. Helt sant! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Tror aldri noen gang jeg har lagt merke til hvordan tenner noen har. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 (endret) Basert på kaker jeg har fått på kaffebesøk hos østeuropeere mistenker jeg dem for å være en gjeng med søtmonser. Kombinert med annen tannhelsekultur er det lett for at det ryker noen jeksler. Sikkert mye billigere å trekke enn å plombere også. Endret 22. januar 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Oppvaskmaskinen min har et program som er auto, 45-65 grader. Hvordan vet den hvilken temperatur som passer best? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Sensorer ser hvor skittent det er og vasker deretter. Er oppvasken rein bruker den kaldere vann og vasker fortere. Og motsatt. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Hvor bratt er det lov å lage vei som ikke er privat, og er beregnet på normale personbiler? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 I Vegvesenets håndbok nummer 100 om “Veg- og gateutforming” sies det at kjørebaner i gater ikke skal “ha stigning større enn 8 %». Brukte noe som heter Google. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 I Vegvesenets håndbok nummer 100 om “Veg- og gateutforming” sies det at kjørebaner i gater ikke skal “ha stigning større enn 8 %». Brukte noe som heter Google. Joda, du er flink på google, men det må da kunne søkes unntak fra den generelle regelen? Ser for meg steder som har en geografi som er på grensen til at det er fremkommelig. Er "kjørebaner i gater" det mest ekstreme stedet som er lov å lage vei? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Du spurte om regelen for stigning på vei som ikke er privat og som er for biler.... Du spurte ikke om de andre tingene... Du kan lese denne artikkelen.... http://www.tu.no/artikler/disse-stupbratte-veiene-ville-vaert-forbudt-a-bygge-i-dag/231172 Tror ikke det er så lett å komma unna slike krav i for eksempel tilkomstvei til et hus etc. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 Noen gamle broer har tak. Hvorfor? De fleste har jo klart seg godt uten. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 22. januar 2017 Del Skrevet 22. januar 2017 https://en.wikipedia.org/wiki/Covered_bridge Slike du menert? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. januar 2017 Del Skrevet 23. januar 2017 Tipper broer med tredekke har godt av å ha tak. Bare sånn umiddelbar tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå