Emancipate Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Jeg tenkte på skip, ja. Se på hovedbildet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/forsvaret/her-flekser-sjoeforsvaret-muskler-i-nord/a/23858944/ Soldater og tanks med skogskamuflasje i byer fungerer også dårlig. Endret 1. desember 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 MTB skal jo operere inne i fjordene. Ergo kamuflasje mot land. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Kjekt å ha når man går på grunn og ikke vil bli oppdaget. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Og ubåter, som er svarte... De burde vært mørkeblå. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Har kamuflasje så mye å si på båter? Man ser de jo på radar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. desember 2016 Del Skrevet 1. desember 2016 Og ubåter, som er svarte... De burde vært mørkeblå. http://www.batman-online.com/features/1349626232_penguinblimp.jpg Keeg ubåt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 Problemet er at da vil folk kaste kjøkkenbenken, låvedøra og fandens oldemor. Hei , Breiviks oldemor har da ikke gjort no galt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 2. desember 2016 Del Skrevet 2. desember 2016 (endret) Og ubåter, som er svarte... De burde vært mørkeblå.Ja, det er sant.Men, moderne ubåter er dekket av neopren. Og neopren er svart. Annet er at svart reflekterer lite lys, som er ideelt når de er nær overflaten eller på overflaten. Sist så er det om natten ubåter lader batteriene sine og går opp fra havbunnen. Å se svart ubåt ute i den svarte natten på havet er kliss umulig. Stealth er grunnen til at de er svarte. Endret 2. desember 2016 av Lami 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Emancipate: Fly bruker høy motoreffekt (75%?) ved aksellerasjon og stigning, lav motoreffekt (20%?) for å vedlikeholde marsjhøyden og kjører praktisk talt på tomgang ved nedstigning. Det meste av drivstofforbruket for kortere flyvninger (under 2-5 timer?) foregår altså ved de kortvarige fasene aksellerasjon og letting, og ikke den resterende strekningen. Vi kan god ta utgangspunkt i at optimal motordrift skjer ved 75% last, altså en kort del av flyturen. Hvis elmotorer kan fungere som kraftige hjelpemotorer i starten av turen så kan motoren gå på 75% last (høy effektivitet i lang tid) når den kjører i masjhøyde og ikke bare den kortvarige stigningen. http://www.planeandpilotmag.com/article/engine-reliability/ Piston-powered aircraft most often come up to full power for takeoff and climb, then reduce to a more moderate cruise setting, usually 75, 65 or 55%. 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. desember 2016 Del Skrevet 5. desember 2016 Fløy fra tromsø til oslo for mange år siden. Da sa kapteinen etter knappe 5 minutt i lufta at nå skulle vi bortimot bare sveve ned til Gardermoen. Hørte at motorene gikk kraftig ned i pådrag og det skjedde svært lite før rett før landing. Da var vi i lufta en god time hvertfall etterpå. Husker ikke hvor lang flytid det er mellom disse stedene. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. desember 2016 Del Skrevet 6. desember 2016 Hva er det amerikanere får hos tannlegen som gjør de så ekstremt rusa i timesvis etterpå? Og hva er egentlig grunnen? Holder da i massevis med litt lokalbedøvelse. Er det fordi de har forsikring, og tannlegen vi gi de så dyre medisiner som mulig? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Kva slags skala blir brukt for å fastsette skostørrelser? Finnes det ein formel? Og kvifor er ikkje skostørrelsen lik cm lengde på fotbladet? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) Kva slags skala blir brukt for å fastsette skostørrelser? Finnes det ein formel? Og kvifor er ikkje skostørrelsen lik cm lengde på fotbladet? Hvorfor skostørrelser er dust vet jeg ikke, men vårt system er lengden på lesten i "paris points" dvs 2/3 cm, så om du har skostørrelse 30, så er lesten som brukes til å lage skoen 20 cm lang. (med forbehold om at jeg husker feil) AtW Endret 7. desember 2016 av ATWindsor Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Hva er det amerikanere får hos tannlegen som gjør de så ekstremt rusa i timesvis etterpå? Og hva er egentlig grunnen? Holder da i massevis med litt lokalbedøvelse. Er det fordi de har forsikring, og tannlegen vi gi de så dyre medisiner som mulig? Det er sannsynligvis en reaksjon på narkosen man får ved inngrep, eventuelt en raksjon på beroligende middler man får mot tannlegeskrekk. Jeg fikk propofol en gang på sykehuset, i de to-tre sekundene før jeg bikket inn i søvnen så var jeg så ruset som jeg aldri har vært før. Ut i fra det jeg leser så kan i sjeldne tilfeller få ettervirkninger som forklarer oppførselen til de folkene man ser på youtube. Ikke spesielt vanlig, men så er jo ikke noen med lokalbedøvelse spesielt god underholdning, så jeg antar det er derfor youtube får det til å se ut som at "alle" blir rusa hos tannlegen. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 (endret) Ja, som at noen skriker ut "i love big black dicks" " i am gay". Morsomt hvordan du skriker ut en hemmelighet etter å være dopa. Vanlig praksis er å hente noen med bil, da vedkommende ikke er i stand til å ta bussen. Dette er normalt at tannlegen spør deg om du har noen til å kjøre deg før du blir operert) Eller skrike ut "i hate you all, i wish you would fucking die" også sovne av i baksetet. Endret 7. desember 2016 av Scatdude Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Kva slags skala blir brukt for å fastsette skostørrelser? Finnes det ein formel? Og kvifor er ikkje skostørrelsen lik cm lengde på fotbladet? Hvorfor skostørrelser er dust vet jeg ikke, men vårt system er lengden på lesten i "paris points" dvs 2/3 cm, så om du har skostørrelse 30, så er lesten som brukes til å lage skoen 20 cm lang. (med forbehold om at jeg husker feil) AtW Det stemmer sånn høvelig. Mer informasjon om galskapen som skostørrelser er, her! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Fløy fra tromsø til oslo for mange år siden. Da sa kapteinen etter knappe 5 minutt i lufta at nå skulle vi bortimot bare sveve ned til Gardermoen. Hørte at motorene gikk kraftig ned i pådrag og det skjedde svært lite før rett før landing. Da var vi i lufta en god time hvertfall etterpå. Husker ikke hvor lang flytid det er mellom disse stedene. Vil anta turen tar 2,5-3 timer med propellfly. Jet fra Evenes tar ca. 1,5 timer om jeg husker korrekt. Regner med ca. 2 fra Tromsø da. Propell holder ca. 1/2 - 2/3 av farten til jet. Men det stemmer at de slakker av en del når de når marsjhøyde. Men på propellfly med vridbare propeller, da må vel det være et optimalt gasspådrag og en optimal vridning som gir best økonomi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Fløy fra tromsø til oslo for mange år siden. Da sa kapteinen etter knappe 5 minutt i lufta at nå skulle vi bortimot bare sveve ned til Gardermoen. Hørte at motorene gikk kraftig ned i pådrag og det skjedde svært lite før rett før landing. Da var vi i lufta en god time hvertfall etterpå. Husker ikke hvor lang flytid det er mellom disse stedene. Vil anta turen tar 2,5-3 timer med propellfly. Jet fra Evenes tar ca. 1,5 timer om jeg husker korrekt. Regner med ca. 2 fra Tromsø da. Propell holder ca. 1/2 - 2/3 av farten til jet.Men det stemmer at de slakker av en del når de når marsjhøyde. Men på propellfly med vridbare propeller, da må vel det være et optimalt gasspådrag og en optimal vridning som gir best økonomi? Er det mange fly som har vridbar pitch? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. desember 2016 Del Skrevet 7. desember 2016 Det er kjapt gjort å slå opp reisetiden på flyselskapenes nettsider. Tromsø-Oslo tar 1t 50m eller 1t 55m avhengig av avgang. Samme oppgitte tid for retur selv om jeg antar det oftere er medvind i retning nordøst. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 Fløy fra tromsø til oslo for mange år siden. Da sa kapteinen etter knappe 5 minutt i lufta at nå skulle vi bortimot bare sveve ned til Gardermoen. Hørte at motorene gikk kraftig ned i pådrag og det skjedde svært lite før rett før landing. Da var vi i lufta en god time hvertfall etterpå. Husker ikke hvor lang flytid det er mellom disse stedene. Vil anta turen tar 2,5-3 timer med propellfly. Jet fra Evenes tar ca. 1,5 timer om jeg husker korrekt. Regner med ca. 2 fra Tromsø da. Propell holder ca. 1/2 - 2/3 av farten til jet.Men det stemmer at de slakker av en del når de når marsjhøyde. Men på propellfly med vridbare propeller, da må vel det være et optimalt gasspådrag og en optimal vridning som gir best økonomi? Er det mange fly som har vridbar pitch? Så og si alle større turboprops såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå