frohmage Skrevet 28. november 2016 Rapporter Del Skrevet 28. november 2016 Hadde en gang en sommerjobb med å gjennomgå bilder av hva engelskmenn prøvde å stappe inn i en panteautomat Wow! Hvordan fikk du den jobben? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Hadde en gang en sommerjobb med å gjennomgå bilder av hva engelskmenn prøvde å stappe inn i en panteautomat Wow! Hvordan fikk du den jobben? Faren min jobbet med utvikling i Tomra. Endret 29. november 2016 av Barista Bob 1 Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 Hvorfor kan salt "smelte" snegler? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 Saltet suger vel fukten ut av slimekroppen til sneglene tenker eg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 Hvorfor kan salt "smelte" snegler? Det bare ser slik ut. "Smeltingen" er slim som sneglen skiller ut for å forsvare seg. Desverre funker det ikke mot store mengder salt, som så langsomt tørker ut sneglen. (Ikke noen dyrevennlig metode...) Geir Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 (endret) Vil det bli kondens om jeg setter en reciever i en vinduskarm? Vinduet står ofte oppe og det står en varmeovn under vinduet. Tenker at det ikke blir så jævlig varmt men man vet aldri.. Endret 29. november 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 Vil det bli kondens om jeg setter en reciever i en vinduskarm? Vinduet står ofte oppe og det står en varmeovn under vinduet. Tenker at det ikke blir så jævlig varmt men man vet aldri..Er det kondens på receiver eller på vinduet du er redd for? Det blir kondens på ting som er kalde, så om receiveren varmer opp ruten, minskes sjansen for kondens. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 Tenkte på kondens i recieveren. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. november 2016 Rapporter Del Skrevet 29. november 2016 Hvis receiveren blir kald når den ikke er i bruk, så er ikke kondens utelukket, nei. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 30. november 2016 Rapporter Del Skrevet 30. november 2016 Pappkartong esker som jeg kaster, har det noen effekt om jeg tar bort plasttape ifra slike? Eller burde jeg barre droppe det? Jeg gjør det alltid, men har det en reell effekt? Eller? 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. november 2016 Rapporter Del Skrevet 30. november 2016 Tror ikke det har noe å si. Jeg tar ikke av plastbiten der korken skrues på melkekartonger f.eks. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. november 2016 Rapporter Del Skrevet 30. november 2016 (endret) Jeg lurer på hvordan slik resirkulering egentlig fungerer. Jeg bruker en del krefter på fjerne all teip fra pappesker. Når en pappbit har urimelige mengder plastteip på seg, som ikke lett kan fjernes, anser jeg den som hverken plast eller papir, og kaster den i restavfall. Dette ønsker jeg ikke egentlig, da riktig resirkulering er viktig for meg. Endret 30. november 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. november 2016 Rapporter Del Skrevet 30. november 2016 Det har ikkje så mykje å seie, pappen som skal resirkulerast blir løyst opp i væske slik at papirfibera skiljer seg frå plastikken og slikt. Det er litt lettare å skilje frå plastkorka på mjølkekartongar enn det er å skilje vekk plasttape med lim, men forskjellen er nok liten. Det lille som blir igjen etter resirkuleringsprosessen som er ei blanding av papp og plast som er vanskelig å gjenvinne direkte blir nok tørka og brent, for å på den måten utnytte energien på ein fornuftig måte. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. november 2016 Rapporter Del Skrevet 30. november 2016 Jeg lurer på hvordan slik resirkulering egentlig fungerer. Jeg bruker en del krefter på fjerne all teip fra pappesker. Når en pappbit har urimelige mengder plastteip på seg, som ikke lett kan fjernes, anser jeg den som hverken plast eller papir, og kaster den i restavfall. Dette ønsker jeg ikke egentlig, da riktig resirkulering er viktig for meg. Restavfallet ditt blir til varme og strøm. Er gjenvinning det og. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Tenkte på kondens i recieveren. Kondens oppstår når varm fuktig luft treffer kalde overflater, ikkje når kald luft treffer varme overflater. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Hva er logikken bak at militæret har så vanvittig dårlig kamuflasje? F.eks. skogskamuflasje på båter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Hva er logikken bak at militæret har så vanvittig dårlig kamuflasje? F.eks. skogskamuflasje på båter. Sjøforsvaret skip er da normalt ikke grønne? Ellers er min erfaring med kamuflasje i forsvaret at den er sjokkerende effektiv, det er overraskende vanskelig å se kjøretøy og større ting, og mennesker er ofte lett å gjemme så godt at man ikke ser de før man tråkker på folk. AtW Endret 1. desember 2016 av ATWindsor Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Den er til bruk innaskjærs? Endret 1. desember 2016 av Sexylubb1 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 Jeg tipper skogs kamuflasje på båter er ment for at de skal være mindre synlig for fly og andre båter når de står parkert inn ved land. Er båten i bruk på sjøen så ser man hvit vannsprut og hører lyden før man oppdager fargene uansett. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. desember 2016 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2016 (endret) Hva er logikken bak at militæret har så vanvittig dårlig kamuflasje? F.eks. skogskamuflasje på båter. Har militæret "så vanvittig dårlig kamuflasje"? Har du vært der? Du tråkker jo oppå folk før du ser dem. Hvis det er skip du tenker på så spiller ikke farge særlig til rolle til sjøs. Det er ikke Mk1 Øyeeple som oppdager skip, men radar. Endret 1. desember 2016 av krikkert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå