A-Jay Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg leste en artikkel en gang om en som hadde tabbet seg ut ved å vise det nummeret frempå visa kortet, så kom jeg til å tenke... Kan en bruke den koden som er frempå korta uten koden til no? Ja, man kan bruke det pluss utløpsdatoen (som ofte står sammen med koden) i en del nettbutikker for eksempel. Men mer seriøse butikker pleier å kreve at man skriver inn en kontrollkode som står på baksiden i tillegg. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvor mange bar skal det til for å sprenge et bil dekk, prater om personbil dekk. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvor mange bar skal det til for å sprenge et bil dekk, prater om personbil dekk. Det varierer vel fra merke til merke... Lenke til kommentar
ecko Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 om man skal tippe et nummer som er firesiffret, hvor mange kan man få? fra 000-9999 Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 om man skal tippe et nummer som er firesiffret, hvor mange kan man få? fra 000-9999 Sist jeg telte var det 10 000 tall som ligger fra og med 0000 til og med 9999. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er det egentlig farlig å bruke tusj/kulepenn på huden ofte? Hvorfor/hvorfor ikke? Er en myte jeg har lurt på lenge, for det sies jo at man 'kan få blodforgiftning og dø'.. Men om dette stemmer, har jeg aldri hørt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg leste en artikkel en gang om en som hadde tabbet seg ut ved å vise det nummeret frempå visa kortet, så kom jeg til å tenke... Kan en bruke den koden som er frempå korta uten koden til no?Kan brukes til bestilling på nett og lignende. Så vidt jeg vet kreves også kontrollkoden bakpå kortet, men det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Det er jo bare å prøve seg frem. Med 3 siffer er det bare 1000 kombinasjoner. Akkurat som på kodelåser f.eks på stresskofferter så er det bare å prøve seg frem med 000, 001, 002 osv til man treffer riktig og da er det fritt frem til å bestille i vei. For en tyv er det sikkert verd å sitte en time og teste ut kombinasjoner. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg leste en artikkel en gang om en som hadde tabbet seg ut ved å vise det nummeret frempå visa kortet, så kom jeg til å tenke... Kan en bruke den koden som er frempå korta uten koden til no?Kan brukes til bestilling på nett og lignende. Så vidt jeg vet kreves også kontrollkoden bakpå kortet, men det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Det er jo bare å prøve seg frem. Med 3 siffer er det bare 1000 kombinasjoner. Akkurat som på kodelåser f.eks på stresskofferter så er det bare å prøve seg frem med 000, 001, 002 osv til man treffer riktig og da er det fritt frem til å bestille i vei. For en tyv er det sikkert verd å sitte en time og teste ut kombinasjoner. Så det finnes ingen sperre for hvor mange ganger man kan gjette feil? Er kontrollkoden sjekkbar ut fra kortnummeret, eller må det verifiseres mot bank? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvor mange bar skal det til for å sprenge et bil dekk, prater om personbil dekk. Normalt dekktrykk på personbiler er vanligvis rundt 2-3 bar. Jeg tipper dekket kan blåses opp til 5-10 ganger så høyt trykk før det smeller. Zlatzman: Jeg tror det må sjekkes mot en bank men aner ikke hvor mange forsøk som er lov før det sperres. Jeg har i hvert fall bommet på kontrollkoden 2 ganger på rad med mitt kort uten at det gjorde noe. Om det sperres etter n forsøk så har man i hvert fall fått n lodd av 1000 til å få fri tilgang til kontoen. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Så det finnes ingen sperre for hvor mange ganger man kan gjette feil? Er kontrollkoden sjekkbar ut fra kortnummeret, eller må det verifiseres mot bank? Sikkerheten (hvis en ser bort fra gjeldende lovverk og sånn) er stort sett opp til den enkelte nettbank. Det er veldig mye forskjellig ute og går av nettbutikker, og det er ikke alle som har like gode sikkerhetssystemer, spesielt gjelder dette utenlandske nettbutikker. Så det er ikke utenkelig at det finnes nettbutikker som lar deg gjette uendelig mange ganger feil nei. Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvor stor er sannsynligheten for å dø av noe annet en alderdom i Norge? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 om man skal tippe et nummer som er firesiffret, hvor mange kan man få? fra 000-9999 Sist jeg telte var det 10 000 tall som ligger fra og med 0000 til og med 9999. Hvilke tall skrives 0000 eller 0001? Disse skrives egentlig 0 og 1, og begge er énsifrede tall. Verken 0, 1, 2 eller tallene videre opp til 999 er firesifrete tall. Det første firesifrete tallet er 1000 og det siste er 9999. Tilsammen er det snakk om 9000 firesifrete tall. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hvilke tall skrives 0000 eller 0001? Disse skrives egentlig 0 og 1, og begge er énsifrede tall. I mange sammenhenger er det vanlig å sette en eller flere nuller foran tall for å presisere at i denne sammenhengen godtar vi maks så og så mange sifre. 0000 og 0001 er selvsagt det samme som 0 og 1. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vet katter/hunder/dyr generelt at de kommer til å dø? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg ser at det blinker sånn ca hvert halve sekund på harddisken. Akkurat nå laster jeg ned to podcaster fra Revision3 og jeg makser linjen min (0,5mb/s). Hvorfor blinker den så lite? Jeg burde da skrive konstant, eller lagrer den data i minnet bittelitt for så å skrive? Dette er ikke et support-spørsmål, men heller et snedig teknisk spørsmål. Jeg var usikker på om den passet inn her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Omtrent når får vi innlegg 10 000000? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vet katter/hunder/dyr generelt at de kommer til å dø? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg ser at det blinker sånn ca hvert halve sekund på harddisken. Akkurat nå laster jeg ned to podcaster fra Revision3 og jeg makser linjen min (0,5mb/s). Hvorfor blinker den så lite? Jeg burde da skrive konstant, eller lagrer den data i minnet bittelitt for så å skrive? Dette er ikke et support-spørsmål, men heller et snedig teknisk spørsmål. Jeg var usikker på om den passet inn her. jepp de fleste dyr går og gjemmer seg når de skal dø, spesielt katter... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Omtrent når får vi innlegg 10 000000? Når en person kjeder seg. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Omtrent når får vi innlegg 10 000000? (10 000000-så mange innlegg det er i boksen allerede)/(Hvor mange innlegg postes det hver dag)/? Endret 27. november 2007 av Kjekssjokolade Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg ser at det blinker sånn ca hvert halve sekund på harddisken. Akkurat nå laster jeg ned to podcaster fra Revision3 og jeg makser linjen min (0,5mb/s). Hvorfor blinker den så lite? Jeg burde da skrive konstant, eller lagrer den data i minnet bittelitt for så å skrive? Dette er ikke et support-spørsmål, men heller et snedig teknisk spørsmål. Jeg var usikker på om den passet inn her. Ser for meg at den laster ned i mellomlagrinsplass på minnet og skriver til harddisken når den er full. Er ikke sikker. Når lampa blinker som verst er det vanligvis etter min erfaring at du LESER fra harddisken. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Vet ikke om dette er tatt opp før, men kom over et godt og litt snedig spm her om dagen. Kroppstemperaturen vår er 37 grader om jeg ikke tar helt feil, men når det feks er 20 grader ute så kjennes det jo dritvarmt ut, hvorfår det når vi egentlig er varmet opp til 37 grader? Any1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå