ATWindsor Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Ok, et kvalitativt argument mot tyngdepunkt-teorien, det skulle tilsi at kappgang er nesten like effektivt som sykling, men det er det ikke. Er det engang mer effektivt enn jogging i feks 12-14km/t? AtW Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Det ser ut til at typisk vertikal oscillasjon i kappgang er omtrent like stor eller større enn for løping: Kilde kappgang Kilde løping (figur 2). Redigert: litt omformulering + la til kilde for løping Endret 31. oktober 2016 av -trygve Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det ser ut til at typisk vertikal oscillasjon i kappgang er omtrent like stor eller større enn for løping: Kilde kappgang Kilde løping (figur 2). Redigert: litt omformulering + la til kilde for løping Interessant, det hadde jeg ikke trodd. AtW Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 De som løper raskest løper forresten forbausende raskt, selv på flatmark. Almaz Ayana fra Etiopia løp 10 000 meter på 29.17,45 den 12. august 2016 under OL i Rio de Janeiro, Brasil. Det er over 20 km/t i snitt. Det omtrent samme fart som jeg selv holder på sykling til og fra jobb (ca ei mil hver vei) ... Det som virkelig setter farten i perspektiv for min del er snittfarten.... Verdensrekorden på 26.17 byr på en snittid på 9,4 sekunder på 60meter. Alle her inne har nok løpt 60meter på skolen. Eg løpte på rett under 7 sekunder. Men hadde aldri klart to etter hverandre med 9,4sekunder pr 60meter. Og disse gutta løper 166 60 metere etter hverandre. Selvsagt ikke like fort hele veien. Men da kan man jo tenke på hvilken fart de kommer opp i når de spurter den siste runden. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Det herjer en bmw-tyveri-bande for tiden. De tar bl.a. rattene. Hva bruker de dem til? Selger til folk som har fått frastjålet ratt? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Spekulasjon: BMW med utløst airbag etter små trafikkuhell trenger nye deler. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Dersom noen skulle ha Adressa+ står svaret her: http://www.adressa.no/pluss/nyheter/2016/11/01/BMW-brekk-har-kostet-forsikringsselskapene-millioner-siden-i-sommer-13723596.ece Jeg har ikke Adressa+. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/11/01/Slik-kommer-tyvene-seg-inn-i-de-dyre-og-nye-BMW-ene-13727928.ece Vi er veldig interessert i å finne ut av dette og hvorfor markedet er så stort etter akkurat disse delene, sier han. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 En dokumentar jeg så her en dag sa at komersiell GPS har begrensninger på akselerasjon og hastighet i forhold til militær GPS. Det blr sagt ett eksempel med missiler som trenger mye bedre nøyaktighet for akselerasjon og hastighet. Men hva er det som er begrensningen? Er det hardware- eller softwarestøtte/blokkering? Og hva er det som gjør at militær GPS og andre militære signaler er motstandsdyktig mot støy/jamming? Er det avanserte algoritmer som fjerner støyen eller er det signalstyrke osv.? Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Et ordentlig stridshode har da flere deler, slik at ingen anti.missil nett kan ta det ut. Du kan stoppe 30 atombomber, men 20 slipper igjennom. Og dette er i fra 1 rakett som skytes opp i fra bakken. (De lagde anti ICBM systemer, resultatet ble at stridshoder delte seg opp i mange mange flere deler slik at det kom igjennom uansett). Det angående GPS jamming? Tror det er så enkelt at senderen er kraftigere enn de fleste gps jammere du kan kjøpe over nett. Og depending hvor satelittene er(Rundene de går rundt et fikset punkt på jorden), så kan man jo alltids bare gi faen i koordinater. Tror nok de har en kraftig sender som sier i fra hvor de er, og sende nukes dit. Vanelige grunts, altså. (Google the Football, det er interesting). Endret 1. november 2016 av Scatdude Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Og hva er det som gjør at militær GPS og andre militære signaler er motstandsdyktig mot støy/jamming?De er ikke det. Det er derfor det er helt klikko å legge ned loran c. Når det gjelder presisjon på GPS så har jeg hørt at det tidligere (?) var en sperre på posisjonell nøyaktighet for private. Jeg er usikker på hvordan dette ble gjort. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Me Og hva er det som gjør at militær GPS og andre militære signaler er motstandsdyktig mot støy/jamming?De er ikke det. Det er derfor det er helt klikko å legge ned loran c. Når det gjelder presisjon på GPS så har jeg hørt at det tidligere (?) var en sperre på posisjonell nøyaktighet for private. Jeg er usikker på hvordan dette ble gjort. Mener du Google som sa de ville ikke gi ut Satelite images(full resolution) til alle folk, og kutte det ut ved en bestemt distanse? Endret 1. november 2016 av Scatdude Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Nei, jeg mener GPS. Dette var før google maps. Lenke til kommentar
00034343 Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 (endret) Nei, jeg mener GPS. Dette var før google maps. Du vet GPS var 10-15 år før google maps? (Faktisk, eldre enn det) Sivile har GPS-nøyaktighet ned til 5 meter. Hva skal en militær styrke med et enda mer nøyaktig system? Skal du bombe noen med under 1 meter nøyaktighet? En eksplosjon, som de bruker hver dag har ikke noe å si om det er nøyaktighet på 1 meter eller 100. Endret 9. november 2016 av Scatdude Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Og hva er det som gjør at militær GPS og andre militære signaler er motstandsdyktig mot støy/jamming?De er ikke det. Det er derfor det er helt klikko å legge ned loran c. Når det gjelder presisjon på GPS så har jeg hørt at det tidligere (?) var en sperre på posisjonell nøyaktighet for private. Jeg er usikker på hvordan dette ble gjort. Hvis eg ikke helt feil var det en begrensning på nøyaktighet på private gps før ja. Nøyaktigheten var begrenset til 100 meters nøyaktighet frem til 2000 ja. Under Irak krigen var det bekymringer for fullstendig blokkeringer av private gps. Tipper måten slike begrensninger ligger i at deler av posisjon og tid er kryptert. Altså desimaler.... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Nei, jeg mener GPS. Dette var før google maps. Du vet GPS var 10-15 år før google maps? (Faktisk, eldre enn det) Sivile har GPS-nøyaktighet ned til 5 meter. Hva skal en militær styrke med et enda mer nøyaktig system? Skal du bombe noen med under 1 meter nøyaktighet? Jeg hørte at militæret har ned til 30 cm. At desimaler er kryptert høres ut som en god teori, som stemmer med det vage jeg husker. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 En dokumentar jeg så her en dag sa at komersiell GPS har begrensninger på akselerasjon og hastighet i forhold til militær GPS. Det blr sagt ett eksempel med missiler som trenger mye bedre nøyaktighet for akselerasjon og hastighet. Men hva er det som er begrensningen? Er det hardware- eller softwarestøtte/blokkering? Og hva er det som gjør at militær GPS og andre militære signaler er motstandsdyktig mot støy/jamming? Er det avanserte algoritmer som fjerner støyen eller er det signalstyrke osv.? Komersiell GPS hadde en begrensing, men trodde det ikke var tilfellet lenger (siden 10 år siden eller mer) AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Det ser ut til at typisk vertikal oscillasjon i kappgang er omtrent like stor eller større enn for løping: Kilde kappgang Kilde løping (figur 2). Redigert: litt omformulering + la til kilde for løping Vil gjerne drodle litt mer på dette. Ting jeg synes taler imot opp og ned, og for friksjonshypotensen er; 1. Innsparingen er mye større på sykkel nedover enn oppover, det taler imot at forflytning av massemiddelpunkt er hoveårsaken 2. Tallet 16% som ble oppgitt er antakelig langt mindre enn effektivitetsforbedringen sykling på flatmark gir. 3. Skøyteløpere beveger seg også langt mer effektivt enn løpere. AtW Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hvor stor prosent av volumet inne i en mikrobølgeovn blir typisk eksponert for mikrobølger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå