Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er årsaken til den latterlige formen på postkasser i USA?

 

Årsaken til halvsirkelsylinderformen aner jeg ikke, men flagget har ingenting med om det har kommet post eller ikke, bare om postkassens eier har lagt ut post som skal sendes (i USA). Det heiste flagget er altså kun et signal til postmannen, som tar meg seg utposten samtidig som vedkommende leverer ut dagens post. Postkasseeierne forventes å sjekke postkassene sine hver dag.

 

På bygda i Norge henger det ofte ei rød postkasse med samme form og størrelse som de grønne kassene på postkassestativet. Der legges utposten. Postombæreren sjekker denne etter å å ha fordelt post i de grønne kassene.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Mange bilprogrammer på TV handler om noen kule folk som skal restaurere en klassisk bil og overraske en stakkar som har opplevd så mye motgang i livet at han ikke klarer å fikse vraket sitt selv.

 

Pleier disse folkene å gjøre skikkelig arbeid?

Eller gjør de bare såvidt nok til at det ser bra ut på TV?

 

Eneste programmet jeg har sett i sjangeren er "pimp my ride", og der får man inntrykk av at de forsåvidt gjør godt arbeid, men at de kun restaurerer ting som går på utseende, og beholder gamle motorer og andre funksjonelle deler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Problemet med både slike raske biloppussinger og rask husbygging som i "Ektrem oppussing" er at grunning, sparkel, lakk, betong og lignende ikke får tid til å herde skikkelig. I de tørreste statene i USA går det sikkert bra, men ved norske forhold ville dette garantert gitt uholdbare forhold på et senere tidspunkt (rust/råteskader). I Norge bør bilene grunnes før de sparkles fordi grunningen (spesielt sinkgrunning) bremser ny rustdannelse, noe sparkel ikke gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...