Reeve Skrevet 9. september 2016 Rapporter Del Skrevet 9. september 2016 Hvem er det som betaler for/legger biblene på rommene? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 9. september 2016 Rapporter Del Skrevet 9. september 2016 Sikkert Jehovas vitner som lagde liv og røre i resepsjonene for å få viljen sin med å legge bibelen der. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. september 2016 Rapporter Del Skrevet 9. september 2016 Hvem er det som betaler for/legger biblene på rommene? Nå har jeg svart på det to ganger før. Norsk Gideon. 8 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 9. september 2016 Rapporter Del Skrevet 9. september 2016 Når jeg ser den boka i en skuff på hotell(eller motell) rommet, syns jeg det blir en slags fred i rommet.En bra følelse. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Skurupu Skrevet 9. september 2016 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 9. september 2016 Når jeg ser den boka i en skuff på hotell(eller motell) rommet, syns jeg det blir en slags fred i rommet. En bra følelse. Jeg har det på samme måte med minibaren. 16 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Hva er årsaken til den latterlige formen på postkasser i USA? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Hva er årsaken til den latterlige formen på postkasser i USA? Skal eg gjette så er dei nok designa spesielt med tanke på at det skal være lett å sjå om posten har komt, då det ofte var lange oppkjørsler frå hovedvegen til gardstunet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Er det ikke flagget som gjør det? Henger det sammen med formen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Skjønner en norsk postmann at han skal ta opp flagget, dersom jeg kjøper en amerikansk postkasse, og bruker den i Norge? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 I Norge betyr flagget at det er noe i kassa som skal sendes. Men denne ordningen tror jeg at det er slutt på nå. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Hvorfor har noen fisker hvitt kjøtt mens andre har rødt kjøtt? De ser jo relativt like ut ellers. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Hva kommer opp som første svar på Google om man googler "hvorfor er laksen/ørreten rød i kjøttet"? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 (endret) Hva er årsaken til den latterlige formen på postkasser i USA? Årsaken til halvsirkelsylinderformen aner jeg ikke, men flagget har ingenting med om det har kommet post eller ikke, bare om postkassens eier har lagt ut post som skal sendes (i USA). Det heiste flagget er altså kun et signal til postmannen, som tar meg seg utposten samtidig som vedkommende leverer ut dagens post. Postkasseeierne forventes å sjekke postkassene sine hver dag. På bygda i Norge henger det ofte ei rød postkasse med samme form og størrelse som de grønne kassene på postkassestativet. Der legges utposten. Postombæreren sjekker denne etter å å ha fordelt post i de grønne kassene. Endret 12. september 2016 av SeaLion Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Ok, samme som i Norge, da. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. september 2016 Rapporter Del Skrevet 12. september 2016 Mange bilprogrammer på TV handler om noen kule folk som skal restaurere en klassisk bil og overraske en stakkar som har opplevd så mye motgang i livet at han ikke klarer å fikse vraket sitt selv. Pleier disse folkene å gjøre skikkelig arbeid? Eller gjør de bare såvidt nok til at det ser bra ut på TV? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 13. september 2016 Rapporter Del Skrevet 13. september 2016 Ville tro de gjør en god jobb. De står jo frem med navn og hele pakka, og har vel mest sannsynlig et verksted de driver selv utenom TV-episodene. Dette er bare mine antagelser. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. september 2016 Rapporter Del Skrevet 13. september 2016 Mange bilprogrammer på TV handler om noen kule folk som skal restaurere en klassisk bil og overraske en stakkar som har opplevd så mye motgang i livet at han ikke klarer å fikse vraket sitt selv. Pleier disse folkene å gjøre skikkelig arbeid? Eller gjør de bare såvidt nok til at det ser bra ut på TV? Eneste programmet jeg har sett i sjangeren er "pimp my ride", og der får man inntrykk av at de forsåvidt gjør godt arbeid, men at de kun restaurerer ting som går på utseende, og beholder gamle motorer og andre funksjonelle deler. AtW Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. september 2016 Rapporter Del Skrevet 13. september 2016 (endret) Overhaulin' er et program med Chip foose i spissen som gjør det samme men mer gjennomført og skikkelig. I det programmet så går de ofte grundig over bilen og det fremstår ihvertfall som at de gjør en god jobb. Endret 13. september 2016 av Hansien Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. september 2016 Rapporter Del Skrevet 13. september 2016 Problemet med både slike raske biloppussinger og rask husbygging som i "Ektrem oppussing" er at grunning, sparkel, lakk, betong og lignende ikke får tid til å herde skikkelig. I de tørreste statene i USA går det sikkert bra, men ved norske forhold ville dette garantert gitt uholdbare forhold på et senere tidspunkt (rust/råteskader). I Norge bør bilene grunnes før de sparkles fordi grunningen (spesielt sinkgrunning) bremser ny rustdannelse, noe sparkel ikke gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå