Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Kva er eigentleg bakgrunnen for at mange norske hotell har det nye testamentet i nattbordskuffa?

Og kvifor kun det nye testamentet og ikkje heile bibelen?

Eller kvifor ikkje andre relgiøse tekster for den slags skyld?

Og blir disse bøkene lest av gjestane? Ein skulle vell tru at reisande som liker å lese bibelen på hotellrommet helst vil ta med sin eigen? Særlig det nye testamentet er ikkje akkurat ei kjempe stor og tung bok, så den burde være rellativt lett å ta med seg på reise for den som vil det.

Dersom du reiser på hotell utan å ha med eigen bibel så risikerer jo du at hotellet for eksempel ikkje har bibel liggande, eller at sidene er klissete og fulle av søl, eller kanskje ditt favoritt bibelvers er revet ut av boka.

Så kvar i alle dagar kjem denne tradisjonen frå?

Det er jo mye bra rullepapir i bibelen om ikke annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke forestille meg at kostprisen per billig-bibel er særlig høy. Det jeg lurer på er hvor mye de blir brukt. Jeg er enig i at de som er troende til å dra frem Bibelen i ledige stunder, nok har med sin egen. Særlig med dagens teknologi. Bibelen er f.eks. gratis på Kindle.

I Norge hadde det nok vært mer populært om det var en Donald-Pocket som lå der.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uansett hvilken religion man velger å støtte bør man oppleve respekt.

Helt riktig. Jeg har aldri bestilt et kristent hotellrom, likevel ligger bibelen der med sitt fordømmende innhold mot ca 5,5 milliarder verdensborgere, deriblant meg som skal bo der og sikkert mange andre gjester også.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke forestille meg at det er annet en sløsing av penger, men de har sikkert regnet på det

Det er ikke hotellene som betaler for disse.

Hva? Er det ikke?

Hver så snill å si at det ikke er den norske stat som betaler dette. Vi er sekulære, for faen!

Som sagt tidligere i tråden, https://snl.no/Norsk_Gideon_Bibelmisjon

Driver med bibelspredning blant annet til hoteller, sykehus, fengsler, ruteskip, boreplattformer og ungdomsskoler.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Uansett hvilken religion man velger å støtte bør man oppleve respekt. Dere er en usmakelig gjeng. :thumbdown:

Respekt som i at folk ikke bruker en bok som musematte? Det vet jeg ikke om jeg er enig i.

AtW

Ikke jeg heller. Ikke er jeg enig i at du skal legge ord i minn munn heller.

Lenke til kommentar

Uansett hvilken religion man velger å støtte bør man oppleve respekt.

Helt riktig. Jeg har aldri bestilt et kristent hotellrom, likevel ligger bibelen der med sitt fordømmende innhold mot ca 5,5 milliarder verdensborgere, deriblant meg som skal bo der og sikkert mange andre gjester også.
Jeg har fått flere rom uten bibel. jeg pleier faktisk å sjekke, av nyskjerrighet. Er vel ca halvparten av de rommene jeg har hatt som har vært utstyrt med bibel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...