Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

 

Mange oppfordrer til høyere valgdeltakelse. Men er det egentlig lurt? Har hjemmesitterne særlig fornuftige meninger?

Dette har jeg også tenkt på. La dem som har satt seg inn i det stemme.

 

 

Hovedformålet er vell at ein trur at heimesitterane skal flate ut ytterkantane ved å legge ein betydelig mengde stemmer til partia i midten?

 

Det er vell ganske vanlig at dei som er aller ivrigast etter å stemme er dei som har meiningar langt mot ytterkantane, då det er slike stemmarar som gjerne vil endre samfunnet til det betre.

Dei fleste heimesitterane er vell heimesitterar fordi dei er fornøgde med dagens situasjon, men får du får lite stemmer frå dei som er fornøgde med dagens situasjon så kan vi ende opp i ein situasjon der dei fem prosenta av befolkninga som har ekstreme meiningar får ein uforholdsmessig stor rolle i politikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man behøver ikke å ha filla peiling på enkeltsaker hvis man stemmer taktisk. Er man stort sett fornøyd så stemmer man på de som sitter med makta. Er man stort sett misfornøyd stemmer man på et opposisjonsparti, hvis de kommer til makta får man se hva de endrer. Og er man misfornøyd med noen av endringene stemmer man på noen andre.

Eller hvis man ikke vil ha skylda for hvordan det går, så stemmer man på et miniparti uten reell påvirkning, eller lar være å stemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I kornoter er retningen på stemmet avgjørende for hvilken stemmegruppe som synger de, bassene har f.eks stemmer som peker nedover, mens tenorene har stemmer som peker oppover. Hvis samme note skal synges av både bass og tenor har noten to sånne, en oppover og en nedover. Det at notestemmene da er montert foran og bak på noten gjør det lettere å lese.

Lenke til kommentar

Hvordan har laptopen min batteri ut av esken? Er det noen som lader den?

Noe snodig var det og at jeg ser at batteriet/PCen har vært tilkoblet strøm i 167 timer presist (nesten) over flere dager i perioder i juli. Jeg kjøpte denne på torsdag.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Bærbare PCer kommer ferdig ladet fra fabrikken og holder på spenningen i månedsvis, muligens år, så den vil være ferdig ladet også etter at noen har kjøpt den.

 

At det står den har vært ladet kan enten komme av ladingen på fabrikken og at programvaren tolker det rart, eller at maskina er brukt av noen andre (utstillingsmodell?) og deretter solgt på ny. Hvis emballasjen var forseglet når du fikk den så er nok fabrikklading forklaringen.

 

"presist (nesten)" er forresten en selvmotsigelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...