Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Når man kommer I søvnparalyse og man begynner å hallusinere og ser ting som skremmer deg. Hva er det som gjør at man blir redd og/eller hva slags forhold har man til det man ser? Er det noe man frykter til vanlig, noe man har sett tidligere etc? Må få være en grunn til hvorfor man får noia når man er paralysert.

 

Jeg blir ofte paralysert, da jeg liker oppnå lucid dreaming. Men blir ofte skremt og livredd når jeg først har kommet til det stadiet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De siste årene har de gått mere og mere vekk fra betongmurer og over til å mure med gråstein på veianlegg og lignende.

 

Eg har blitt fortalt at det er pga pris, steinmurene er billigere enn betongmurer. For min del synest eg det er flott, steinmurene er mye finere å sjå på.

 

Men kordan kan de beregne styrke på en gråsteinsmur, og være sikker på at den er stabil nok? Det er vel fullstendig avhengig av kordan steinen er lagt og at den som murer veit kva han driver på med? En liten feil så risikerer man at muren raser ut?

Javisst, det er både billigere og penere enn betongelementmurer. Opprinnelig ble natursteinmurer prøvd ut fordi det ble ansett å være penere, men da man oppdaget at det også var billigere var det stort sett slutt med betongblokkmurer. Natursteinsblokker er naturlig ruglete og glir ikke på hverandre, hvis de legges på rett måte. Ofte legges murene slik at de horisontale skillelinjene ikke er plane, men er brudne opp og ned. Dette gir bedre friksjon mellom lagene.

Men er det like sikkert? En mur bør være enkel å gli langs med. AtW

Lenke til kommentar

Petter Solberg har sagt endel morsomme/rare ting og er ikke super i engelsk, men er virkelig de vanligste og villeste sitatetene reelle? "it's not the fart that kills but the smell", "pigs in the deck" osv? Jeg er i utgagnspunktet skeptisk, jeg synes majoriteten virker oppdiktet.

 

EKsempler er her:

 

http://www.humor1.net/morsomme-lister/petter-solberg-sitater/

 

(det er også omdiskutert i kommentarfeltet der)

 

AtW

Lenke til kommentar

De fleste sånne Petter Solberg-sitater er bare tøys.

Sånn høres det ut når han snakker engelsk:

Ikke fantastisk, men ikke dårlig.

 

"Lol, han sier "girboks!"

Ja, det er da for faen meg det det heter både på engelsk og norsk. Tipper opplasteren mangler denne kunnskapen.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg mener å ha lest engang at etter at Petter gjorde de første intervjuene på engelsk så ble det en greie at han skulle snakke norwenglish.

 

Så mye av det er ting som er funnet på og innøvd på forhånd og Petter brukte ting når det passet. Det ble ett slags image.

 

Kva han faktisk har sagt, og kva som er funnet på av andre skal ikkje eg si noe om :)

 

Tror ikkje det går ann å jobbe i ett WRC-team i særlig lang tid uten at engelsken din blir rimelig god.

Lenke til kommentar

Dette med Petter Solberg har jeg også lurt en del på etter noen diskusjoner med folk som synes disse tullesitatene er fryktelig morsomme. F.eks har jeg flere ganger hørt “It’s not the fart that kills you, it’s the smell” gjengitt som et "ekte" sitat. Så, jeg har brukt altfor mye tid på youtube og andre videokilder på nett og vært gjennom aldeles for mange intervjuer med Petter (og Henning) Solberg. Konklusjonen min er at særlig Petter lider av det samme som Torbjørn Jagland - dvs kronisk norsk aksent på en nokså god engelsk. Petter Solberg har jo tross alt bodd og jobbet i utlandet i mange år nå, så det skulle bare mangle at ikke han snakket godt engelsk (Jagland også, han snakker tilnærmet perfekt engelsk), bare at han har ikke lagt seg til noen jålete aksent. Det ser ut som om Wikiquote også på et tidspunkt ble lei av disse tullesitatene, og der finner man ikke noen referansebelagte "morsomme" sitater.

 

Btw - jeg er av den oppfatning at Henning snakker vesentlig dårligere engelsk enn Petter, og han kan muligens være opphav til flere ufrivillige morsomheter som er kreditert Petter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan hvem som helst sette sånt oransje lys på taket av bilen sin? Sånn som gjerne traktorer, gravemaskiner og lastebiler har?

 

Det er forbudt med andre lykter enn de som er påbudt/tillatt etter kjøretøyforskriften kapittel 28.

 

Vilkårene for å ha slike lykter er beskrevet i § 28-3 nr. 3:

 

 

 

Motorvogn som under arbeid på veg nyttes i strid med bestemmelsene i trafikkreglene (jf. vegtrafikkloven § 11), eller som nyttes på en slik måte at den kan være til særlig fare for annen trafikk, skal ha minst en varsellykt som gir blinkende gult lys til alle sider.

 

Motorvogn som nyttes for å ledsage og varsle spesielle transporter som kan være til særlig fare for annen trafikk, skal også ha minst en slik lykt.

 

For å montere slike på bilen må bilen falle under ett av alternativene:

 

1) Bilen brukes under arbeid på vei, og bruken er i strid med bestemmelsene i trafikkreglene for øvrig

2) Bilen brukes slik at den er en særlig fare for annen trafikk

3) Bilen brukes som ledsager-/følgebil for andre biler som er en særlig fare for annen trafikk

Lenke til kommentar

Hvordan velger Lego ut hvilke komponenter i en pakke som skal være dublerte?

 

Det virker litt random, men siden svært lite annet de gjør er random så kanskje de har et slags system/statistikk for å velge ut komponenter som folk oftest mister?

 

Mangler jo ALDRI en eneste bit i pakkene deres....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...