Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva er bakgrunnen for gesten ved at man, når man har vunnet, seiret eller overvunnet, løfter hendene over hodet, evt knytter de der?

 

veldig mange av tingene man gjør i det daglige, som det å hilse med en åpen møtende hånd for å vise at man ikke har våpen, har jo et velbegrunnet opphav. hva med seiers-armene?

Lenke til kommentar
Hva er annerledes enn fargen på Xbox 360 med halo 3 skin og vanlig?

 

En venn av meg påstår at den er bedre å spille på med kvalitet og sånt.

 

Det er hvertfall svada. En 360 med "skin" er bare noen klistremerker som er satt på over hele boksen. Broren min kjøpte en Halo3-skin til sin, det er bare store klistremerker man setter på riktige steder + en ny front.

Lenke til kommentar

Sånt er ofte tarifffestet men du starter gjerne 'på bunn' i forhold til din utdanning og praksis. En lærling er per definisjon ikke ferdig utdannet så han vil ikke få stort mens en ingeniør som kommer rett fra skolebenken vil få en del mer(men fortsatt mindre enn en ingeniør med 10 års erfaring)

Lenke til kommentar
Kan man vaske innsiden av et hjelmvisir med kondensfjerner, for å forhindre dugg når man er ute og kjører i kulda? Vil det hjelpe?

 

Jeg lurer virkelig på dette! :)

 

Det er jo bare å prøve da :)

edit: villa kanskje ha lufta ut godt før du bruker hjelmen da men, er mye parafin(?) i kondensfjerner tror jeg

Jeg tror den viktigste ingrediensen er isopropanol (propan-2-ol). Det har både polare og upolare egenskaper, slik at det blander seg både med vann og bensin og du unngår å få to faser.

 

Samtidig tviler jeg på at det er særlig effektivt å smøre det på en flate, siden isopropanol er flyktig og lett fordamper (dette er grunnen til at man ikke skal stikke en flaske isopropanol i nesen og sniffe inn for å kjenne hvordan det lukter, slik en tulling i klassen min på videregående gjorde).

 

På atter den annen side - så lenge ikke visiret går i oppløsning, burde det være helt OK å teste ut dette.

Lenke til kommentar
Hvilket komprimeringsformat komprimerer mest?

Tenkte på rar, tar, gz osv.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er ikke meningen som supportspørsmål. Bare lurer.

Vel, som det fremgår bl.a. av denne listen, så er tar kun arkivering (altså ikke komprimering i det hele tatt), gz er kun komprimering, mens rar er komprimert arkivering, altså begge deler. Hva som er best av forskjellige komprimeringsformater, er derimot vanskeligere å si ...

Lenke til kommentar
Hvilket komprimeringsformat komprimerer mest?

Tenkte på rar, tar, gz osv.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er ikke meningen som supportspørsmål. Bare lurer.

Vel, som det fremgår bl.a. av denne listen, så er tar kun arkivering (altså ikke komprimering i det hele tatt), gz er kun komprimering, mens rar er komprimert arkivering, altså begge deler. Hva som er best av forskjellige komprimeringsformater, er derimot vanskeligere å si ...

 

Ah, derfor kommer pakker i .tar.gz o.l. Fins det ikke en graf et sted hvor de har tatt utgangspunkt i komprimering av en fil eller noe, og sammenlikner hvem som komprimerer mest?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...