Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som designer skriver jeg ut noe stadig vekk, ikke minst for fargekontroll. Fargene på skjerm (RGB) er rett og slett sjelden lik fargene på print/trykk (CMYK). Man kan jo ikke erstatte plakater, flygeblad, t-skjorter, rolluper, bannere, skilt og lignende med minnepenner, i hvert fall ikke foreløpig ...

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De stopper etter noen centimeter. Har du virkelig aldri latt de gro vilt?

 

Hår stopper ikkje å gro. De faller ut og blir erstattet av nye hår  ;)

 

 

Har de ikke da stoppet?

 

AtW

 

 

Kverulant :p

 

Hår vokser i roten, ikkje i toppen slik som en plante. Så hårveksten er kontinuerlig, sjølv om håret faller ut ;)

Lenke til kommentar

 

Har mange kollegaer som knapt tør å ta i smarttelefoner. På jobben skrives det ut mye, selv om alt bare kunne ha blitt mailet.

 

Ja hvorfor sende mail når man kan være med på å ødelegge regnskogen samtidig som man lager merarbeid for seg selv. \o/ 

 

 

For min del: Fordi en rekke klienter, herunder praktisk talt alle offentlige etater og domstolene, krever fysiske brev.

 

For det første fordi det er det infrastrukturen deres er bygget for å takle (og departementene er ikke villige til å dele ut nok penger til å endre det). Det er først de siste årene at e-postmottak har vært noe i nærheten av mulig å stole på for kommunikasjon med en offentlig etat.

 

For det andre fordi det i mange tilfeller er et lovfestet krav. Forvaltningsloven krever f.eks. at klager skal fremmes på papir, det samme gjør domstollovgivningen.

 

For det tredje fordi det i de tilfellene hvor det ikke er et lovfestet krav (f.eks. i Skatteetaten med Altinn, eller i medhold av eForvaltningsforskriften) er enten infrastrukturen ikke lagt opp for representasjon (hverken NAVs Dine Sider eller Altinn er lagt opp for dette), ellers er det dyrt (eForvaltningsforskriftens krav om sikker digital signatur for at en elektronisk klage skal anses signert), ellers er det svak kunnskap i forvaltningen om reglene rundt elektroniske kommunikasjonsmuligheter (forrige gang jeg sendte en elektronisk autentisert e-klage i tråd med eForvaltningsforskriftens regler fikk jeg tilsendt en utskrift av min egen klage med beskjed om å signere fysisk og returnere).

 

Så nei, elektroniske løsninger er faktisk ikke praktikabelt for alt ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...