Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer ikke ann på maten, men på metoden. Bruker du skje, spiser du, bruker du kopp, drikker du.

 

Hæ? Tror du blandet noe her, og kanskje område også.

 

Så hvis du har en tallerken med suppe(flytende), så tar du den opp med hendene og slurper den i deg? Nei, da bruker du selvsagt en skje. Man bruker også en skje hvis man skal spise en suppe.

Lenke til kommentar

når man har pusset tennene, skal man skylle munnen tom for tannkrem med vann, eller skal man bare spytte ut litt slik som de gjør på film og la det være en god del igjen i kjeften?

 

edit: er det bare mennesker som søker etter rus, eller gjør dyr også det?

Endret av ecko
Lenke til kommentar
Så det blir å SPISE med skje ut av en kopp?

Man spiser suppe om man bruker en skje som direkte hjelpemiddel for å innta maten.

 

Man drikker suppe om man bruker en kopp som direkte hjelpemiddel for å innta maten.

 

Er det noen flere misforståelser nå?

 

når man har pusset tennene, skal man skylle munnen tom for tannkrem med vann, eller skal man bare spytte ut litt slik som de gjør på film og la det være en god del igjen i kjeften?

 

edit: er det bare mennesker som søker etter rus, eller gjør dyr også det?

Rus er en instinktiv belønning for kroppen, som for eksempel å drikke vann når man er tørst. Derfor er det essensielt for både dyr og mennesker å søke etter rus. Hvis dyr oppdager et rusmiddel, vil de bruke det, fordi de på en måte blir lurt til å tro de gjør noe sunt.

Endret av Mr. Crowley
Lenke til kommentar
når man har pusset tennene, skal man skylle munnen tom for tannkrem med vann, eller skal man bare spytte ut litt slik som de gjør på film og la det være en god del igjen i kjeften?

 

edit: er det bare mennesker som søker etter rus, eller gjør dyr også det?

Skylle. Tannkrem sittende igjen i munnen er ikke ideelt for tenner/tannkjøtt.

Lenke til kommentar
edit: er det bare mennesker som søker etter rus, eller gjør dyr også det?

Videoen under viser elefanter, flodhester, aper, fugler med mer som går på fylla etter å ha spist en frukt fra et tre. Elefantene er så på hugget etter frukten at de rister trærne for både frukt og aper.

Se filmen hos Youtube

PS: ser videre på nettet at ikke alle tror elefantene var bedugget, men ser heller ingen god forklaring på hva som påvirket elefantene slik.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar

Hmm, hva med plastkrus?

 

KoffeinKanin, inntil videre får du ikke oversikt over antall poster i en kategori (vi hadde den muligheten før forumoppgraderingen), men du kan få se hvor mange poster du har i en tråd ved å klikke på tallet under "antall svar", og finne deg selv.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
...

Enda et spørsmål. Hvis jeg er rett ute i uiverset, og lyser med en meeeget kraftik laser på et tenkt speil som var sånn ca. 10 lyssekund vekke, ville jeg kunne selv merket at lyset brukte tid (20 sekunder) på å komme frem og komme tilbake?

 

Det hadde i hvertfall vært stilig :cool:

Hvis du noensinne får tak i en så kraftig laser vil jeg anbefale deg å lyse på månen. Under apollo-programmet plasserte amerikanerne laserreflektorer der for blant annet å kunne måle avstanden dit svært nøyaktig. Månen er ca 1.25 lyssekunder unna og jeg tviler egentlig på at du vil kunne se refleksen uten spesialutstyr. Kult hadde det uansett vært. ;)

Lenke til kommentar
Kan man vaske innsiden av et hjelmvisir med kondensfjerner, for å forhindre dugg når man er ute og kjører i kulda? Vil det hjelpe?

 

Jeg lurer virkelig på dette! :)

 

Det er jo bare å prøve da :)

edit: villa kanskje ha lufta ut godt før du bruker hjelmen da men, er mye parafin(?) i kondensfjerner tror jeg

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...