Frank Drebin Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Omega lager både mekaniske og batteridrevne armbåndsur. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Omega lager både mekaniske og batteridrevne armbåndsur. Ok da foretrekker jeg nok batteridrevet. Har ønsket meg en Omega lenge. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Anbefaler deg en tur til klokketråden her på forumet, der kan du nok få tips til hvilket ur du bør velge. Min personlige mening: Hvis du først skal bruke en del penger på en Omega, kjøp en mekanisk. Et batteridrevet ur med høy pris kan sjelden forsvares. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Ante ikke at det fantes en egen klokketråd, men det er en stor verden dette forumet.Mange steder jeg aldri har vært Mekanisk, ok. Men å drive å trekke opp kommer jeg neppe til å gidde i dag. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 På veldig mange mekaniske ur, inkludert de fleste fra Omega (i hvert fall dagens kolleksjon), er urverket selvtrekkende ("automatic" på engelsk). Da trekkes det opp når du beveger på armen, og du slipper å tenke på å trekke det opp manuelt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Åja, jeg har tenkt på hvorfor ikke klokkene bare trekker opp seg selv med viserene, de går jo rundt og rundt hele tiden. Endret 19. april 2016 av Bytex 3 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 På veldig mange mekaniske ur, inkludert de fleste fra Omega (i hvert fall dagens kolleksjon), er urverket selvtrekkende ("automatic" på engelsk). Da trekkes det opp når du beveger på armen, og du slipper å tenke på å trekke det opp manuelt. Problemet er at jeg har klokka så lite på meg(aldri hjemme) at det blir for lite bevegelse. Må sikkert en del bevegelse til for å slippe trekke antar jeg. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hva er da poenget med å kjøpe et ur? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hva er poenget med å ha det på seg hjemme, der det er klokker på veggene og alle steder?Har jo på meg når jeg er ute og farter. Mer poeng enn det blir det aldri, men det er jo en del av livet det og, hehe. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hva er da poenget med å kjøpe et ur? Hvirker som delvis tror underarmen må bevege seg i en jevn opp og ned bevegelse for at uret skal lades opp... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hva er da poenget med å kjøpe et ur? Mekanisk klokke = svindyr klokke = bærumshipster Billig klokke = batteriklokke = et verktøy som viser tiden Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Akkurat som å kjøpe en steindyr bil vs en billig Prius. Du skal jo bare fra A til B... Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Hæ? Nei. Ikke "akkruat som". Det er nærmere beslektet med å betale 15 000 for ferrari sitt merke midt på rattet, selv om du ikke trenger den overhodet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Akkurat som å kjøpe en steindyr bil vs en billig Prius. Du skal jo bare fra A til B... Lite sammenlignbart, en dyr bil har som regel bedre kjøreegenskaper, en dyr mekanisk klokke er dårlig som en tidtaker. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Når det pumpebremsing så har jeg aldri benyttet det som teknikk når det går rett fram, og skjønner heller ikke der det store poenget. Man merker det når man låser. AtW 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Akkurat som å kjøpe en steindyr bil vs en billig Prius. Du skal jo bare fra A til B... Lite sammenlignbart, en dyr bil har som regel bedre kjøreegenskaper, en dyr mekanisk klokke er dårlig som en tidtaker. AtW En mekanisk klokke har sine fordeler i det at man slipper å bytte batteri. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Akkurat som å kjøpe en steindyr bil vs en billig Prius. Du skal jo bare fra A til B... Lite sammenlignbart, en dyr bil har som regel bedre kjøreegenskaper, en dyr mekanisk klokke er dårlig som en tidtaker. AtW En mekanisk klokke har sine fordeler i det at man slipper å bytte batteri. Begge klokketyper kan designes med batteribasert drift eller en ikke-batteribasert energikide. I sistnevnte tilfelle varer quartzur lengre på samme mengde tilført energi. AtW Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Hva er da poenget med å kjøpe et ur? Mekanisk klokke = svindyr klokke = bærumshipster Billig klokke = batteriklokke = et verktøy som viser tiden Man får da billige mekaniske klokker også. http://www.dx.com/s/mechanical+watch Eller dyre batteriklokker. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Kanskje litt forenklet sagt, men det er jo sant i praksis, mekaniske klokker er noe man kjøper som et smykke, av mekanisk interesse eller liknende, er man ute etter en tidtaker, så er quartz bedre på alle måter utifra tekniske egenskaper. Betyr ikke at mekaniske klokker er meningsløst, men det er jo greit å ha åpne øyne for hva det innebærer. AtW 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. april 2016 Del Skrevet 20. april 2016 Helt enig, jeg ville bare vise at det ikke nødvendigvis trenger å være tilfelle. Jeg har vel en mekanisk interresse, og da er det greit å vite at man også finner billige alternativer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå