Mixy Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Jeg sjekket litt på dette når jeg så på hva som er best av hest og mann på lange distanser. Jeg var i utgangspunktet ganske sikker på at mennesker beveget seg lengre, men fant noen eldre rekorder for hest som var ganske kompetative med det beste mennesker får til, fra tider da det var mer akseptert at 30% av hestene døde i løpet osv. De beste menneskene klarer i overkant av 150 km om dagen når de løper en uke, så jeg tipper en topptrent hest som kjøres beinhardt ligger omtrent på det samme. Å flytte en hel hær som khan og gjengen vil jeg tro ligger på under 10 mil om dagen i realiteten. AtW Takk. Jeg sjekket også litt, og påstandene varierte fra rudnt 50km/dagen til 130km/dagen. Jeg regner med at differansen er ulike kilder, hvor mange dager sammenhengende de målte og hvor "hardt" det gikk ut over hestene slik du nevner. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Hvor omfattende ville konsekvensene vært hvis vi fjernet de juridiske kjønnskategoriene. Hvilke vanskeligheter ville det skapt, om noen? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Hvordan kan det ha seg at sunnmøringer har spesielt anlegg for å bli rike? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 Kanskje de bare har anlegg for å snakke høyt om det? (Du kommer med en ikke understøttet påstand, forresten). 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 (Du kommer med en ikke understøttet påstand, forresten). Tenkte det, jeg ville få den der ja. Så det for meg. Bare glem det Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 18. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2016 (Du kommer med en ikke understøttet påstand, forresten). Tenkte det, jeg ville få den der ja. Så det for meg. Bare glem det Sunnmøringer ej jo flinke til å spare seg rik ? 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 Hvorfor blir det kaldt i omgivelsene rundt væsken (og muligens oppi men ikke merket noe), når man har sugerør oppi og blåser luft inn i drikken? Det er noe jeg har merket i det siste. Beholderen med drikke blir kaldere når jeg blåser ut luften gjennom sugerøret, men forsvinner når jeg slutter. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 Væsken sirkulerer og kjøler ned beholderen mer enn væske som står stille. Når du ikke blåser står væsken rolig og det som er ytterst blir varmet opp først. Det samme vil skje om du rører rundt i væsken... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 (Du kommer med en ikke understøttet påstand, forresten). Tenkte det, jeg ville få den der ja. Så det for meg. Bare glem det Sunnmøringer ej jo flinke til å spare seg rik Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 http://i.imgur.com/PRk3y3e.webm Hva er det som brenner? Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 19. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2016 Sikkert løvetann frø/dun.. Husket at vi brukte å tenne på dette da vi var små 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 20. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2016 (endret) Å, ja. Men på slutten er det is, ikke sant? Jeg så slutten først, derfor ble jeg lurt til å tro at det hvite var snø. Jeg stusset litt på at hun var barbeint, men tenkte hun var en hardhaus. Edit: Det var visst en han - jeg ble lurt av slutten igjen. Endret 20. mars 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
Vegabond Skrevet 20. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2016 Heh Men det kan jo være noe annet enn løvetann, men det er vel noe slikt tenker jeg.Lurer egentlig på hva isen har med dette å gjøre? Sikkert bare for å villede litt Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 Gikk forbi en klesbutikk i dag, og så en utstillingsdukke med en genser. Genseren hadde et digert amerikansk flagg, og påskriften Beverly Hills Polo Club. Hva er oddsen for at et medlem av Beverly Hills Polo Club handler I en klesbutikk i vest-Norge? Eller hva er egentlig vitsen med slike motiv på klær? Minner om denne: 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 I order the club sandwich all the time, but I'm not even a member. I don't know how I get away with it. 3 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 21. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2016 (endret) Heh Men det kan jo være noe annet enn løvetann, men det er vel noe slikt tenker jeg. Lurer egentlig på hva isen har med dette å gjøre? Sikkert bare for å villede litt Gifen er nok bare stjelt av en video som heter noe ala "10 most satisfying short videos ever", eller noe sånt. Husker ikke eksakt. Det er flere små klipp som hører sammen, og den som har laget .gif-en har stjelt to. (En moderator flyttet dette innlegget til en ny tråd som ble opprettet angående et spørsmål om Get. Flyttet den tilbake da det opplagt må ha vært en feil.) Endret 21. mars 2016 av cuadro Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Gikk forbi en klesbutikk i dag, og så en utstillingsdukke med en genser. Genseren hadde et digert amerikansk flagg, og påskriften Beverly Hills Polo Club. Hva er oddsen for at et medlem av Beverly Hills Polo Club handler I en klesbutikk i vest-Norge? Eller hva er egentlig vitsen med slike motiv på klær? Minner om denne: Det er vel det man kaller design. Men jeg har forsåvidt også lurt på hva greia med de meningsløse trykkene er. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2016 Finnes det dyrearter der kjønnsfordelingen blant nyfødte avviker sterkt fra 50% av vært kjønn? Jeg ser for meg at større andel hundyr kunne være fordelaktig hos arter der det er sterk konkurranse mellom hannene og bare den sterkeste i flokken får parre seg. https://en.wikipedia.org/wiki/Tarantula_hawk Sex of the larvae is determined by fertilization; fertilized eggs produce females while unfertilized eggs produce males. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Har man vurdert å bruke vakuumet i verdensrommet som "støvsuger" på romfartøy? 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. mars 2016 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2016 Suget er så kraftig at det ville revet med seg mer enn bare støv og søppel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå