Emancipate Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Når man bestiller en vare til Norge fra Sverige, så sendes den ikke via England. Shipping til Norge. Fra de andre landene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Når man bestiller en vare til Norge fra Sverige, så sendes den ikke via England. Shipping til Norge. Fra de andre landene. Poenget hans er jo at det er billigere å sende fra storbritannia til andre land enn norge, storbritannia er en øy uansett om det sendes derfra til norge eller sverige. AtW Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 (endret) Når man bestiller en vare til Norge fra Sverige, så sendes den ikke via England. Shipping til Norge. Fra de andre landene. Poenget hans er jo at det er billigere å sende fra storbritannia til andre land enn norge, storbritannia er en øy uansett om det sendes derfra til norge eller sverige. AtW Jeg tolket spørsmålet helt motsatt, at det var billigere å shippe fra andre land. Det står jo til norge, men f.eks. england. Altså er england variabelen. Hvorfor er det så hinsides dyrt for shipping til Norge fra feks England? Sverige, Danmark, Tyskland, billig. Norge, 3 ganger dyrere. Tenkte å bestille fra en engelsk side men der var frakten 30 pund, likt som til Bulgaria ... Det kan ha noe med EU/ikke EU å gjøre. Dersom det er vanlig postfrakt (ikke DHL/etc) så skal det ikke være noen forskjell. Jeg har nylig fått noe med rimelig postfrakt fra england. Endret 2. mars 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hvorfor bedyrer alle som vil ha penger av meg at de er mine venner? Skatteoppkreveren, inkassoselskaper og alle andre som jeg slett ikke regner som mine venner og som skriver "betal nå, ellers ..." signerer sine brev med "vennlig hilsen". 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man kan da hilse vennlig på andre enn sine venner? Eg hilser vennlig på masse folk eg ikke engang kjenner. 1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man kan da hilse vennlig på andre enn sine venner? Eg hilser vennlig på masse folk eg ikke engang kjenner. "Betal det du skylder innen to dager, ellers sender vi noen som knuser kneskålene dine. Vennlig hilsen ..." Synes du det fortsatt er korrekt med "vennlig hilsen"? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man kan da hilse vennlig på andre enn sine venner? Eg hilser vennlig på masse folk eg ikke engang kjenner. "Betal det du skylder innen to dager, ellers sender vi noen som knuser kneskålene dine. Vennlig hilsen ..." Synes du det fortsatt er korrekt med "vennlig hilsen"? Picture, please. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Kan man holde en kropp i live "evig"? Altså, om man har mekanisk hjerte(som byttes ut regelmessig), pustemaskin og gir næring og annet kroppen trenger rett i blodet? Snakker ikke om å være ved bevisthet eller ha noe hjerneaktivitet, heller ikke at kroppen skal klare seg på egen hånd, men cellene lever. Kan godt være i ett sterilt miljø for å forhindre sykdom osv. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Problemet er vel at cellene brytes ned og nye blir laget hele tiden, når man blir eldre så blir de nye cellene ukomplette eller manglende, vi ser det først som aldring. Finner vi en måte som forebygger dette så kan vi nok leve utrolig lenge ja. Kan det egentlig kalles et liv når man er uten bevissthet, hjerneaktivitet, evne til å puste, evne til å pumpe blod samt evnen til å ernære seg? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man kan da hilse vennlig på andre enn sine venner? Eg hilser vennlig på masse folk eg ikke engang kjenner. "Betal det du skylder innen to dager, ellers sender vi noen som knuser kneskålene dine. Vennlig hilsen ..." Synes du det fortsatt er korrekt med "vennlig hilsen"? Picture, please. http://www.torpedoinkasso.no/ Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man kan da hilse vennlig på andre enn sine venner? Eg hilser vennlig på masse folk eg ikke engang kjenner. "Betal det du skylder innen to dager, ellers sender vi noen som knuser kneskålene dine. Vennlig hilsen ..." Synes du det fortsatt er korrekt med "vennlig hilsen"? Å, beklager. Du skreiv ingenting om kneknusing i det opprinnelige innlegget. Det du derimot skreiv, var at du lurte på hvorfor alle var dine venner, da eg svarte deg og skreiv at selv om noen skriver med vennlig hilsen så antyder de intet vennskap. Det siste ble bare usaklig. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Problemet er vel at cellene brytes ned og nye blir laget hele tiden, når man blir eldre så blir de nye cellene ukomplette eller manglende, vi ser det først som aldring. Finner vi en måte som forebygger dette så kan vi nok leve utrolig lenge ja. Kan det egentlig kalles et liv når man er uten bevissthet, hjerneaktivitet, evne til å puste, evne til å pumpe blod samt evnen til å ernære seg? Så kroppen dør uansett om man ikke forhindrer aldring? Noe som ikke er mulig i dag. Spørsmålet var strengt tatt ikke hva som kan kalles liv, derfor jeg skrev "kroppen i live" Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Noen som vet dette bedre en meg bør bekrefte det akilla, jeg har fått for meg at det er slik iallefall. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Det kan ha noe med EU/ikke EU å gjøre. Mange nettbutikker opererer med en fraktpris innenfor "EU", og en annen for "resten av verden", ja. Og det er nok ikke slik at det nødvendigvis reflekterer den reelle prisforskjellen de betaler til posten/fraktselskapet. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 (endret) Kan man holde en kropp i live "evig"? Altså, om man har mekanisk hjerte(som byttes ut regelmessig), pustemaskin og gir næring og annet kroppen trenger rett i blodet? Snakker ikke om å være ved bevisthet eller ha noe hjerneaktivitet, heller ikke at kroppen skal klare seg på egen hånd, men cellene lever. Kan godt være i ett sterilt miljø for å forhindre sykdom osv. Hva regner du for å være et menneske? Hvis vi kunne bytte ut alt av indre organer med maskiner som gjør samme jobben mens det lå noe fett- og muskelvev rundt og fikk blodtilførsel, hadde det regnes? Vi har fremdeles menneskeceller som har holdt det gående i petriskåler rundt om i verden siden 1951 (HeLa). Dette er riktignok kreftceller, men kan vi akseptere at vi holder et stykke svulst i live? Endret 3. mars 2016 av Han Far Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Sa ingenting om menneske heller. Tenker mest på å bytte ut hjertet og pustemaskin for å eliminere de to tingene som åpenbart vil feile raskt og som strengt tatt er de to tingene som kan feile som dreper oss. Ingen andre organer. Men at man kan tilsette det kroppen trenger av næring slik slik at kroppen ikke dør av næringsmangel. Tenker ikke petriskål. Men hele kroppen, i mer eller mindre sin originale form med med hjelp. Bytter man alle organer så man strengt tatt bare kjøtt man holder gående. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Man kan da hilse vennlig på andre enn sine venner? Eg hilser vennlig på masse folk eg ikke engang kjenner. "Betal det du skylder innen to dager, ellers sender vi noen som knuser kneskålene dine. Vennlig hilsen ..." Synes du det fortsatt er korrekt med "vennlig hilsen"? Picture, please. http://www.torpedoinkasso.no/ Fleiper du? Den siden der er et forsøk på humor. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Ja, jeg vet det er humor. Men den som kun tar spøk for spøk, og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig. (Piet Hein.) 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Har nett-tilbyderne metoder for å finne ut om naboer spleiser på én forbindelse? Evt. hvilke? Jeg bare lurer siden en tidobling av hastighet på abonnementene ofte bare koster rundt 20% ekstra. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Nei, de kan ikke finne det ut med mindre de virkelig overvåker linjen og analyserer datatrafikken på en måte som bryter minst datatilsynet sine regler. En kompis av meg deler nett med naboen ettersom naboen har fiber og han har ikke fiber. De tok kontakt med tilbyderen for å høre om lovligheten, det viste seg å være vanskelig for de å svare på, ettersom man tross alt betaler for kapasiteten og det blir sånn sett noe annet enn å dele kabel-tv, som ikke er lovlig. De har delt fiber i en god del år uten noe problemer, leverandøren er på en måte informert men de ville ikke ta stilling til det. Det er vel kanskje i gråsonen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå