Gjest Slettet+9817324 Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Eg tenker det Robin skal prøve å få til er å få luftmåleren til å tro den er på høyere høyde enn den egentlig er... Da vil det jo ikke hjelpe å blokkere måleren. Faktisk vil man mest sannsynlig få motsatt effekt ved at når han trykker tyggisen inn i måleren vil trykket inne i måleren øke og bli holdt inni der av tyggisen. Økt trykk vil få måleren til å tro at den er lavere, og dermed vil den stige enda mer... Så nei, det er ikke helt logisk det robin gjør. Han skulle heller sugd på inntaket for å danne undertrykk. Da ville ballongen trodd den var høyt høyt oppe i lufte Kurven på luftballongen detter av over 20k fot , derfor prøver de å lure høydemålern med tyggisen slik at den stopper før 20k fot....så er dem bundet i tillegg Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 (endret) Aaah. Beklager. Eg leste det som at Robin prøvde å unngå over 20000 fot... Edit: Ingen av oss hadde rett i hva Robin prøvde å få til Endret 3. februar 2016 av Jotun Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. februar 2016 Del Skrevet 3. februar 2016 Eg tenker det Robin skal prøve å få til er å få luftmåleren til å tro den er på høyere høyde enn den egentlig er... Da vil det jo ikke hjelpe å blokkere måleren. Faktisk vil man mest sannsynlig få motsatt effekt ved at når han trykker tyggisen inn i måleren vil trykket inne i måleren øke og bli holdt inni der av tyggisen. Økt trykk vil få måleren til å tro at den er lavere, og dermed vil den stige enda mer... Så nei, det er ikke helt logisk det robin gjør. Han skulle heller sugd på inntaket for å danne undertrykk. Da ville ballongen trodd den var høyt høyt oppe i lufte Kurven på luftballongen detter av over 20k fot , derfor prøver de å lure høydemålern med tyggisen slik at den stopper før 20k fot....så er dem bundet i tillegg Lurt. Da funker jo det med tyggisen. For høydemåleren vil da få en konstant høyde som mest sannsynlig vil være lav siden han presser sammen volumet i måleren med tyggis. ikke så dum denne robin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Andre the Giant , rekord i drikking ? : First, consider the number 7,000. It’s an important number, and a rather scary one considering its context, which is this—it has been estimated that Andre the Giant drank 7,000 calories worth of booze every day. The figure doesn’t include food. Just booze. 7,000 calories. Every day. You won’t find it in the Guinness Book of World Records, but Andre the Giant holds the world record for the largest number of beers consumed in a single sitting. These were standard 12-ounce bottles of beer, nothing fancy, but during a six-hour period Andre drank 119 of them. It was one of the few times Andre got drunk enough to pass out, which he did in a hallway at his hotel. His companions, quite drunk themselves, couldn’t move the big man. Fearing trouble with cops, they stole a piano cover from the lounge and draped it over Andre’s inert form. He slept peacefully until morning, unmolested by anyone. Perhaps the hotel people thought he was a piece of furniture. Think about it: 119 beers in six hours. That’s a beer every three minutes, non stop. That’s beyond epic. It’s beyond the ken of mortal men. It’s god-like. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 12 ounces blir vell ca. 0,33 liter? 330 milliliter * 119 flasker blir 39,27 liter og det er ikke fysisk mulig å drikke så mye uten å dø. Mennesket bli vannforgiftet ved å drikke mer enn 6-7 liter iløpet av noen timer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 (endret) Vel, nå veide han også tre ganger så mye som en normal voksen mann. Ølinntaktet tilsvarte ca 13 liter eller 27 halvlitere per 80 kg. Andre fikk etter sigende blackout og sovnet i korridoren i Hotellet. Noe jeg regner som ganske normalt for en 80 kg mann som har slukt 27 halvlitere. Dette var vist den eneste gangen han hadde drukket så mye at han ikke husket noe dagen etter. Vannforgiftning gjelder forresten rent vann fordi det vanner ut mineralene i kroppen. Øl inneholder sikkert en del mineraler som reduserer faren for mineralutvanning. De 117 ølglassene han drakk i løpet av 6 timer vil si et 0,355 l glass hvert 3. minutt. For en 80 kg mann tilsvarer det 0,118 liter eller ca to gode slurker, hvert 3. minutt, eller ca 1 vanlig kjøkkenglass (2 dl) hvert 5. minutt eller fem halvlitere i timen. Det høres ikke usannsynlig ut for meg. I følge et Intervju på Letterman show var det vanlig at han drakk 2-3 flasker vin til maten. Han bestilte ofte 4 av hver rett, forrett, hovedrett og dessert, for å bli passe mett. På lørdagene kunne han dra ut med venner, doble antall vinflasker og toppe det med en flaske konjakk til desserten. Med vennene inkludert kunne det gå en kasse vin til maten. Facinerende, ble sittende å se litt på youtube. Endret 4. februar 2016 av Simen1 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Veldig fascinerende, han var jo latterlig stor! Stakkars lever :c Se lillegutt Arnold i forhold til Andrew: Og hvor små disse ølboksene er i forhold til hånden hans: Monstrum.. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Arnold er vel ikke så høy , ca. 180....Elvis var vel samme høyde ca. I U.K så nekta mange skuespillere å være i samme scene som Chris "Dracula" Lee pga han var så høy og tok oppmerksomheten fra dem (ego osv) , lol...... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Ketil Solvik-Olsen sa på Debatten i går på NRK1, at hvis man fyrer med én vedkubbe så er det utslippsmessig (NOx og svevestøv?) det samme som å kjøre 600km med en dieselbil. Er det noe hold i det? Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Ketil Solvik-Olsen sa på Debatten i går på NRK1, at hvis man fyrer med én vedkubbe så er det utslippsmessig (NOx og svevestøv?) det samme som å kjøre 600km med en dieselbil. Er det noe hold i det? Hvis Ketil Solvik-Olsen sa det er det antageligvis feil... Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Jeg nekter å tro at stemmer, dersom du har en moderne, rentbrennende ovn. Dessuten fyrer ikke folk nede på gateplan i bykjernen. Det må i så fall være beregnet ut i fra de utslippstallene for dieselbil som produsentene har oppgitt, tall som vi vet er helt feil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 En stor og passe våt kubbe, fyrt i en gammel ovn med 1-trinns brennkammer og dårlig trekk, så kanskje det stemmer. Sånn generelt har jeg fått et inntrykk av at NOx og svevestøv i større grad stammer fra vedfyring i byene enn fra trafikken. Det avhenger sikkert veldig av hvor og hvordan man måler. Uansett hvilke av de som er verst så er begge deler skikkelig ille for luftkvaliteten. Begge deler bør bekjempes. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Men det lukter eksos, ikke vedfyring, når det er dårlig luft. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Ketil Solvik-Olsen sa på Debatten i går på NRK1, at hvis man fyrer med én vedkubbe så er det utslippsmessig (NOx og svevestøv?) det samme som å kjøre 600km med en dieselbil. Er det noe hold i det? Det er nok ihvertfall ikke riktig med nox, tipper han snakker om PM10-partikler, som er det der ved kommer dårligs ut kontra bil. AtW Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Jeg har bevisst unngått diesel ved valg av kjøretøy. Jeg har satt meg inn i saken, og visste at politikerne som anbefalte diesel pga. CO2-utslipp løy, og at sannheten om dieselen ville komme frem før eller siden. Det var mange som visste det, men ble overkjørt av politisk korrekt CO2-snakk. Nå gir de dieselbilene kjøreforbud. Hva blir det neste? Jeg føler ingen skadefryd, men er glad jeg valgte riktig, og at mediene nå skriver om det. Med unntak av en firmabil jeg låner av og til, har jeg aldri kjørt diesel. Jeg vet hvor ille diesel er av personlig erfaring. Jeg merker den avskyelige eksosen fra lokalbussen på kalde dager, og er bestemt på å ikke bidra til dette problemet. Jeg har ikke luftveisproblemer, men merker likevel hvor ubehagelig busseksosen er. Det er ikke bestandig det lukter eksos ved dårlig luft. Gå en tur i et boligfelt når alle sprengfyrer i januarkulda, så er det godt mulig du kjenner lukta av vedfyring i stedet. Diesel er et velegnet drivstoff for lastebiler, som kjører landeveien langt unna folk. Diesel i småbiler eksisterer kun pga. skatteregler. Det er ingen god grunn til å produsere dieseldrevne småbiler. Endret 5. februar 2016 av Mannen med ljåen 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Har kjørt diesel siden 2005 og levd bra på det. Tenkte gå for diesel på nytt, men det er vel litt dumt nå. Får vurdere electrisk eller hydrogen. Hvis ikke biodieselen kommer? Gadd ikke se debatten i går. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Noe av det verste er dieseldrevne drosjer som står på tomgang hele døgnet for å holde varmen mens sjåføren drikker kaffe og leser avisen. Det plager ingen ute på landet, men de står jo gjerne på drosjesentralen i sentrum og venter på kunder. Drosjer tilbringer også mesteparten av sin tid i bykjernen, selv når de har passasjer. Om drosjene begynner med Tesla, slipper vi unna en stor kilde til luftforurensning. De kan også koble til laderen mens de står og venter på kunder hele formiddagen. De drosjene som må kjøre med forbrenningsmotor fordi de ikke har tid til å lade batterier, kan gå over på LPG, hydrogen, bensin og bare i sjeldne tilfeller diesel. En flåte av ulike biler er mer fleksibel. Jeg vil ikke totalforby diesel, men vi hadde aldri hatt denne problemstillingen hvis bruken ble begrenset til de få kjøretøyene som har behov. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 (endret) Taxier bør ideelt sett gå 100% av tida de er i drift og samtidig rekke over alle kundene uten alt for lang ventetid. Det vil si taxiantallet bør holdes nede så man slipper så mange tomgangskjørere. Videre så er ikke akkurat taxi de mest egnede for elbilteknologien siden de ideelt sett bør kjøre hele tida og ikke bruke tid på lading. Taxier bør etter min mening være el-bensin plugin-hydbrider med høy ladeeffekt, ladere på alle stoppesteder og en ny køordning så de slipper å plugge ut, flytte bilen en plass frem, plugge inn osv. Alternativt bruke induktive ladere på stoppestedet. For minimering av drivstofforbruk bør de også få i stand et mer avansert system for å gjøre at folk som skal i samme retning i størst mulig grad kjører i samme taxi. Enklere deling av regningen, beregning av kostnader og ikke minst det å få folk til å kjøre sammen. Endret 5. februar 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 El-taxier må ha batterier som kan byttes ut på 30 sekunder. Så kjører de bare til sentralen og bytter batteri og setter det tomme til lading. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. februar 2016 Del Skrevet 5. februar 2016 Arbeider ikke Tesla med en ladekabel som strekker seg som en slange, og stikker seg selv inn i ladeporten? Da trenger ikke taxisjåføren å gå ut av bilen for å lade. Han parkerer på holdeplassen, og lading starter umiddelbart. I så fall er fullelektrisk taxi mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå