Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor smeller det?

 

For rik eller for mager blanding av bensin og luft (dvs enten for mye bensin eller for lite inn til motoren)

 

AtW

 

Ikke umulig at den kjører et antilag system for å holde oppe ladetrykket i turboen. 

 

 

Det kan også hende, om det antenner i i eksossystemet så er det fordi det er igjen drivstoff der, enten med vilje eller pga feil innstilt motor.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Tenker du da på folk som tar risiko? Eller folk som driver med fyrverkeri på youtube spesifikt?

 

AtW

Folk som tar for mye risiko.

 

 

Det er et komplisert spørsmål utifra det jeg vet, med forbehold om at jeg kun har lest noen undersøkelser om dette, så virker det som intelligente:

 

- Søker unike opplevelser mer

- Tar flere kalkulerte risikoer

- Tar mindre "andre risikoer"

 

Derfor er det enkelte typer "risiko-adferd" som er endel mer vanlig blant intelligente, feks bruk av narkotika. (antakelig fordi reell risiko kanskje ikke er så høy, og det er "Ny stimuli"), mens feks å skyte raketter i alle himmelretninger vil jeg muligens tro er mindre vanlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er det sikringer i stikkontakt pluggene i England?

 

Built-In Fuses: During World War II, a copper shortage resulted in the British government putting fuses into every plug, instead of wiring them directly. Although the built-in fuse adds bulk to the U.K. plug design, it's also safer: In case of an unexpected electrical surge, the fuse simply blows and the electricity shuts off, preventing fires, electrocutions, and other accidents. It also makes U.K. plugs easier to fix.

http://www.fastcodesign.com/3032807/why-england-has-the-best-wall-sockets-on-earth

Lenke til kommentar

Generelt bruker vanlige fly det vi kaller for plexiglass, eller polymetylmetakrylat, også kjent som akrylglass. Polykarbonat er også brukt. Cockpitvinduene er bygd med mange lag. Vinduene kan selvsagt sprekke, men de tåler mye mer enn vanlig glass. Kan minne om "skuddsikkert glass". Hvis det sprekker, så er det vanligvis bare ett lag som sprekker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så de er ikke lagd av glass, med andre ord.

 

Frontruter på bil er herdet på samme måten, og eksploderer også på samme måten. Forskjellen er at der har man 2 lag glass med lag med plast imellom som holder det sammen dersom det knuser.

 

 

Herdet på samme måte som hva? Poenget var vel at fly bruker plexi, og ikke glass?

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvilke glassmøbler/forbrukerprodukter er det du tenker på?

 

- Panelovner av glass antar jeg er herdet men ikke laminert på grunn av at de skal tåle moderat høy temperatur over veldig lang tid. Hvis de kun er herdet så kan de knuse i småbiter som ramler fra hverandre. Edit: Glasset i komfyrdører og peisdører antar jeg også ikke er laminert.

 

- Hvis du tenker på hyller i kjøleskap så hadde jeg forestilt meg at de er både herdede og laminert, men det er godt mulig jeg har antatt mer enn jeg bør. Kanskje de også bare er herdet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvilke glassmøbler/forbrukerprodukter er det du tenker på?

 

- Panelovner av glass antar jeg er herdet men ikke laminert på grunn av at de skal tåle moderat høy temperatur over veldig lang tid. Hvis de kun er herdet så kan de knuse i småbiter som ramler fra hverandre. Edit: Glasset i komfyrdører og peisdører antar jeg også ikke er laminert.

 

- Hvis du tenker på hyller i kjøleskap så hadde jeg forestilt meg at de er både herdede og laminert, men det er godt mulig jeg har antatt mer enn jeg bør. Kanskje de også bare er herdet.

Bord, komfyrdører, dusjkabinett, har det vært i avisen.

Lenke til kommentar

Hvilke glassmøbler/forbrukerprodukter er det du tenker på?

 

- Panelovner av glass antar jeg er herdet men ikke laminert på grunn av at de skal tåle moderat høy temperatur over veldig lang tid. Hvis de kun er herdet så kan de knuse i småbiter som ramler fra hverandre. Edit: Glasset i komfyrdører og peisdører antar jeg også ikke er laminert.

 

- Hvis du tenker på hyller i kjøleskap så hadde jeg forestilt meg at de er både herdede og laminert, men det er godt mulig jeg har antatt mer enn jeg bør. Kanskje de også bare er herdet.

 

Jeg tror kanskje det var snakk om kun herdet glass, ikke herdet og laminert. (har ihvertfall kommet endel eksempler på produktet med kun herding)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...