Fin Skjorte Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 hvorfor blir store, røde lepper sett på som et seksuelt symbol? Fordi paringsklare kvinner fyller leppende sine med blod for å signalisere at de er keen. Så med litt juks så blir de mer tiltalende for menn. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 hvor kaldt må det være før kroppen ikke lenger kjenner kulden?... Ved moderat hypotermi vil du ofte føle deg varm selv om du er nedkjølt. Da har du en kroppstemperatur på 32-30 grader. http://no.wikipedia.org/wiki/Hypotermi Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 hvor kaldt må det være før kroppen ikke lenger kjenner kulden?... Ved moderat hypotermi vil du ofte føle deg varm selv om du er nedkjølt. Da har du en kroppstemperatur på 32-30 grader. http://no.wikipedia.org/wiki/Hypotermi Når jeg var ute og kjørte moped i -4 grader følte jeg nesten ikke beina eller fingrene mine, er det farlig? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Det er normalt om du fryser. Og ja, det kan være farlig om du blir utsatt for en sånn kulde over lengre perioder. Husk at den effektive temperaturen i fart er langt lavere enn temperaturen lufta holder. Endret 22. november 2007 av Loeve Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Husk at den effektive temperaturen i fart er langt høyere enn temperaturen lufta holder. Du mener langt lavere? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 men altså, det var så kaldt at det føltes litt varmt og numment Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Du må skille mellom hypotermi og forfrysning. Ved hypotermi har hele kroppen lavere temperatur, ved forfrysning er det bare enkelte kroppsdeler som har lavere temperatur. Alt som stikker ut er ekstra utsatt (fingre, tære, nese osv). Temperaturen kan bli ganske lav for eksempel i fingertuppene men virkelig skade vil du ikke få før temperaturen i vevet faller under frysepunktet. Ut fra egen erfaring vil jeg si at redusert/forandret følsomhet er vanlige effekter av forfrysning. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 viss vi hadde puttet 2 babyer i et rom, uten noen kommunikasjon men andre mennesker eller verdenen i rundt. den dagen da de hadde blitt eldre hadde gutten blitt kåt av punnene hennes? hadde han funnet på å ronke? hedde de funnet på å ha sex? er det instinkter som gjør det? (litt rotete men) ja det er jeg sikker på. det er et gammel instinkt. runkingen er kanskje for å å få ut overskudet eller noe. på dama ville det ha vokst hår i skrittet og det hadde kanskje blitt som en blink for hannen. kan jeg koble ut de små høytalerne inni høytalern uten at noe blir ødelagt? jeg vil ikke ødelegge forsterkeren eller noe bare for å få mer bass. det er din kontakter. jeg lurer enda på dette. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Jeg tror du er i feil tråd. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 kan jeg koble ut de små høytalerne inni høytalern uten at noe blir ødelagt? jeg vil ikke ødelegge forsterkeren eller noe bare for å få mer bass. det er din kontakter. Så fremst du passer på at du isolerer ledningene så skal det nok funke helt fint.Har selv koblet ut diskantene i et par høytalere, men der var alle tre høytalerne (to diskanter) parallellkoblet, og lyden ble overført via vanlig ledning. Er ikke 100% sikker siden det er DIN du har. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor lyser man på pupillene til en person som er bevistløs? Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Uten at jeg vet dette, men øynen utvidere seg dersom de blir utsatt for lys. Så det er vel en eller annen indikasjon på at underbevistheten "funker"... Men jeg vet ikke. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Uten at jeg vet dette, men øynen utvidere seg dersom de blir utsatt for lys. Så det er vel en eller annen indikasjon på at underbevistheten "funker"... Men jeg vet ikke. Jepp. Det er en test på om hjernen i det hele tatt reagerer på stimuli. Dersom pupillene ikke reagerer er det fare for hjerneskade. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 motsatt:.. lys: pupillen blir mindre mørke: pupillen blir større Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Var noe sånt jeg trodde også, takker Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvorfor blir noen metaller misfarget om de blir kraftig varmet opp? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Fordi det oksiderer. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Hvordan uttaler man: 48 645 390 dollar og 13 321 468 dollars Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 (endret) Fourty-eight-million-sixhundred-and-fourtyfive-thousand-threehundred-and-ninty dollars. Tror jeg Hehe, prøvde meg hvert fall. Sikkert noen skrivefeil. Endret 22. november 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå