Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må skille mellom hypotermi og forfrysning. Ved hypotermi har hele kroppen lavere temperatur, ved forfrysning er det bare enkelte kroppsdeler som har lavere temperatur. Alt som stikker ut er ekstra utsatt (fingre, tære, nese osv). Temperaturen kan bli ganske lav for eksempel i fingertuppene men virkelig skade vil du ikke få før temperaturen i vevet faller under frysepunktet. Ut fra egen erfaring vil jeg si at redusert/forandret følsomhet er vanlige effekter av forfrysning.

Lenke til kommentar
viss vi hadde puttet 2 babyer i et rom, uten noen kommunikasjon men andre mennesker eller verdenen i rundt. den dagen da de hadde blitt eldre hadde gutten blitt kåt av punnene hennes? hadde han funnet på å ronke? hedde de funnet på å ha sex? er det instinkter som gjør det? (litt rotete men)

ja det er jeg sikker på. det er et gammel instinkt. runkingen er kanskje for å å få ut overskudet eller noe.

på dama ville det ha vokst hår i skrittet og det hadde kanskje blitt som en blink for hannen.

kan jeg koble ut de små høytalerne inni høytalern uten at noe blir ødelagt?post-134207-1195726578_thumb.jpg

jeg vil ikke ødelegge forsterkeren eller noe bare for å få mer bass. det er din kontakter.

jeg lurer enda på dette.

Lenke til kommentar
kan jeg koble ut de små høytalerne inni høytalern uten at noe blir ødelagt?post-134207-1195726578_thumb.jpg

jeg vil ikke ødelegge forsterkeren eller noe bare for å få mer bass. det er din kontakter.

Så fremst du passer på at du isolerer ledningene så skal det nok funke helt fint.

Har selv koblet ut diskantene i et par høytalere, men der var alle tre høytalerne (to diskanter) parallellkoblet, og lyden ble overført via vanlig ledning. Er ikke 100% sikker siden det er DIN du har.

Lenke til kommentar
Uten at jeg vet dette, men øynen utvidere seg dersom de blir utsatt for lys. Så det er vel en eller annen indikasjon på at underbevistheten "funker"... Men jeg vet ikke. :)

Jepp. Det er en test på om hjernen i det hele tatt reagerer på stimuli. Dersom pupillene ikke reagerer er det fare for hjerneskade.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Fourty-eight-million-sixhundred-and-fourtyfive-thousand-threehundred-and-ninty dollars.

Tror jeg :) Hehe, prøvde meg hvert fall. Sikkert noen skrivefeil.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...