Lami Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Takk for svar. Grunn til at jeg spør om det med koketid og det er for at jeg skal skylle nesen, og må derfor drepe bakteriene. Da vil jeg tro koke vannet i 1 min er nok sant Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. oktober 2015 Del Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har dusjvann i nesa hver gang jeg dusjer, så det ville jeg ikke vært så bekymret for, med mindre du har sår i nesa. Et oppkok er nok for ditt bruk. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Det er mest hvis man er usikker på vannkvaliteten at man bør koke først. Det er nok veldig usannsynlig å få hjernebetennelser av neseskylling men det er i prinsippet mulig. Folk har dødd av ukokt neseskyllevann men har aldri hørt om at det har skjedd med norsk springvann. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Han skal kanskje skylle for en grunn...... Eg og fikk beskjed om å koke vannet og kjøle det ned etter en operasjon i nesa. For å unngå infeksjon i såret..... Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 (endret) Ja, bare så det er sagt: Følg legens instrukser og utover det spekuler så mye du vil. Endret 22. oktober 2015 av Kakofoni Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Eg skyller nesa nesten hver dag. Bruker ikke kokt vann lenger nå. Kun til sårene var grodd. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Kan man ikke bare kjøpe kanne med batterivann? Må da være enklere enn å koke vann hver dag. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Når man åpner kanna er ikke vannet sterilt lenger. Det blir analogt til å koke vannet bare én gang og så la det stå. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Trur ikke vannet må være hundre prosent sterilt i alle tilfeller. Eg fikk beskjed om å koke vannet og kjøle det ned til flere dagers bruk. Eg kjølte det heller ned hver dag, nytt vann. 1 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 En gang i jubelåret blir det tidvis store forekomster av parasitter i drikkevannet, og man kan vel kanskje risikere å få dem rett i hjernen, og sånn sett er det kanskje et slags folkehelsetiltak? Jeg bare spekulerer vilt, på bakgrunn av at slike ting har skjedd utenfor Norge. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Åpne sår skylder man da ikke under rennende vann fra springen uansett jubelår? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 22. oktober 2015 Del Skrevet 22. oktober 2015 Husket plutselig en video jeg så for en god stund siden om en amøbe som kunne reise opp gjennom nesen og begynne å spise av hjernen. Dette er vel ganske uaktuelt her i kalde Norge eller? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Hva som er spesielt med Tesla. Når den kom. Ikke var den noe dyr men likevel kjøpte mange dem og folk forbinder den i dag med luksus. Skjønner det ikke helt? Den er ubrukelig på vinterstider pga høyden, folk klarer ikke å styre bilen pga akselerasjonen. Likevel så er det stas med tesla i dag Endret 23. oktober 2015 av Lami Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Det var en elbil med betydelig lenger rekkevidde enn konkurrentene. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 (endret) Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid. Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka. HVORFOR? Det er jo nå om vinteren vi trenger en ekstra time lys. Er det noe i veien for å ha "sommertid" hele året, eventuellt bytte om på når klokka stilles frem, og når den stilles tilbake? Alle arbeidsplassene har elektrisk lys. Jeg vil heller ha det lille dagslyset om vinteren på fritida. Endret 23. oktober 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 23. oktober 2015 Del Skrevet 23. oktober 2015 Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid. Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka. HVORFOR?[...] I'm just going to leave this here... Lenke til kommentar
rankine Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid. Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka. HVORFOR?[...] I'm just going to leave this here... Forklar? Jeg synes ikke illustrasjonen din sier noe som helst om det ljåmannen spør om. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid. Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka. HVORFOR?[...] I'm just going to leave this here...[...]Forklar? Jeg synes ikke illustrasjonen din sier noe som helst om det ljåmannen spør om. Jeg har hvertfall mer nytte av en time dagslys fra 2000 til 2100, enn en time dagslys fra 0400 til 0500 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Jo, men det hjelper jo ikke på spørsmålet om hvorfor man går bort fra sommertid...... Det argumenterer jo faktisk for å absolutt ikke gå til vintertid. Noe svært mange mener. 1 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Det er egentlig ikke noe som heter vintertid, å droppe vintertid vil være å bytte tidssone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå