Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mest hvis man er usikker på vannkvaliteten at man bør koke først. Det er nok veldig usannsynlig å få hjernebetennelser av neseskylling men det er i prinsippet mulig. Folk har dødd av ukokt neseskyllevann men har aldri hørt om at det har skjedd med norsk springvann.

Lenke til kommentar

En gang i jubelåret blir det tidvis store forekomster av parasitter i drikkevannet, og man kan vel kanskje risikere å få dem rett i hjernen, og sånn sett er det kanskje et slags folkehelsetiltak? Jeg bare spekulerer vilt, på bakgrunn av at slike ting har skjedd utenfor Norge.

Lenke til kommentar

Hva som er spesielt med Tesla.

Når den kom. Ikke var den noe dyr men likevel kjøpte mange dem og folk forbinder den i dag med luksus. Skjønner det ikke helt? Den er ubrukelig på vinterstider pga høyden, folk klarer ikke å styre bilen pga akselerasjonen. Likevel så er det stas med tesla i dag

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Nå skal klokka snart stilles en time tilbake, fra sommertid til vintertid.

Følgelig blir det mørkt en time tidligere ifølghe klokka.

HVORFOR?

Det er jo nå om vinteren vi trenger en ekstra time lys.

Er det noe i veien for å ha "sommertid" hele året, eventuellt bytte om på når klokka stilles frem, og når den stilles tilbake?

Alle arbeidsplassene har elektrisk lys. Jeg vil heller ha det lille dagslyset om vinteren på fritida.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

HVORFOR?[...]

I'm just going to leave this here...

Greenwich_GB_DaylightChart.png

Forklar? Jeg synes ikke illustrasjonen din sier noe som helst om det ljåmannen spør om.
Lenke til kommentar

HVORFOR?[...]

I'm just going to leave this here...[...]
Forklar? Jeg synes ikke illustrasjonen din sier noe som helst om det ljåmannen spør om.

Jeg har hvertfall mer nytte av en time dagslys fra 2000 til 2100, enn en time dagslys fra 0400 til 0500

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...