Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke å kaste opp gå utover emaljen på tennene?

Jeg har ei venninne som hadde bulimi i mange år, resultatet ble at mange av de bakerste jekslene måtte trekkes fordi de rett og slett forvitret og gikk i oppløsning pga utstrakt eksponering av magesyre.

 

(Jeg aner ikke det grann om dyretenner, så det er mulig de har sterkere emalje og dette ikke er relevant)

Lenke til kommentar

Du har nok helt rett. Grunnen til at jeg ikke sa noe om det er fordi det er fordi hva ulike dyr gjør for å ivareta emaljen etter oppkast varierer enormt, og også mellom dyr i fangenskap og dyr som lever fritt. Ulver mener jeg spiser diverse bær og planter i ny og ne for å bygge opp emalje og motvirke syrende munnspytt, tungen børster tennene. Hunder i fangenskap derimot må få hjelp til å gjøre dette med kunstig kosthold av pleier.

Lenke til kommentar

En art regnes vel som noen som kan reprodusere unger som kan igjen reprodusere (?). Hvorfor er de da seperate arter?

 

 

 

On 8 April 2010, David Kuptana, an Inuvialuit hunter from the nearby community of Ulukhaktok on Victoria Island shot what he thought was a polar bear. After inspecting the bear and having its DNA tested, it was discovered that the bear's mother was a grizzly-polar hybrid and the father was a grizzly bear.
Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke finnes en enkelt definisjon for hva en art er som alle er enig om. I realiteten er det ofte glidende overganger mellom ulike arter1. Hybrider av dyr som vanligvis regnes som forskjellige arter vil som oftest være sterile men ikke alltid. For eksempel finnes det eksempler på muldyr og mulesler som ikke er sterile, selv om de fleste er det.

 

1Da jeg tok ex. phil. hørte jeg et interessant eksempel som jeg håper er riktig, men som jeg ikke har fått (eller forsøkt å få) bekreftet av relevante fagpersoner. Fiskemåke og sildemåke regnes som distinkte arter hos oss. Om vi følger den ene arten østover og den andre arten vestover finner vi en lang rekke endringer som er for små til å skille mellom arter, men som gjør at i Canada er de like nok til at de regnes som samme art.

Lenke til kommentar

Men hvordan merker bilen at den er på EU-kontroll, kontra vanlig kjøring?

Programvaren i bilen ser at det bare er fremhjulene som går, og da er det lett å vite at bilen står på en testrigg.

 

Andre tilfeller av slikt er visst det er montert en sensor på panseret, som ser om det er åpent eller ikke. Det er jo ingen som kjører med panseret oppe, så da må den være på en test.

Lenke til kommentar

jeg har hørt at plast ikke er helt tett ,som skal bety at hvis man fyller en beholder av plast med noe som lekker innholdet ut over tid.

siden det finnes mange type beholdere av plast , som inneholder både faste ting og flytende ting og til med væske under trykk så har jeg begynt å lure på hvor god denne påstanden stemmer

 

Så hva betyr det egentlig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...