Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva om NRK sendte en egen kameramann for å stå blant publikum, i stedet for å kjøpe de offisielle opptakene?

Må de betale for å kringkaste video de filmer selv?

Blir vel med det som med konserter og framvisninger på kino. Bare se på, ikke opptak.

"Fair use", rettigheter og alt det der.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

NRK og TV 2 var sjanseløse i kampen om OL-rettighetene

http://www.vg.no/sport/ol-2018/nrk-og-tv-2-var-sjanseloese-i-kampen-om-ol-rettighetene/a/23479642/

 

Betyr dette mindre OL på NRK? Hvor mye mindre?

Vil fortsatt NRK Nyheter ha et innslag når Norge tar gull, eller slipper vi fullstendig unna OL på NRK?

 

Tidligere hadde jeg bare NRK på hytta, så da hadde dette vært svært gode nyheter.

Ingenting er verre enn sport 24/7 når jeg hadde gledet meg til et annet program.

 

Nå har jeg heldigvis andre kanaler + internett, men mindre OL på statskanalen er uansett gode nyheter.

nå er det jo ikke slik at man må se på sport selv om NRK sender sport .

NRK trenger helelr ikke å bruke alle kanalene sine til det

 

Heldigvis har de alle fleste fler kanaler å velge mellom .

På en annen side så kan det jo hende at noen til slutt inser at NRK ikke lenger henge med på dette penge spillet

Da må man finne andre måter å la folk få se gratis sport på

 

hvis intuisjonen er å la det norske folke få tilgang til sport uten å måtte betale for det så må man finne andre løsninger

 

 

edit

nå har dette duket opp:

gratis OL

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Noen som er litt flinke i matte?

 

Jeg lurer på hvis hele verdens befolkning slår kron og mynt og alle som får mynt går videre til runde nr 2 og konkurrer med de som fikk mynt i runde 1. Til slutt må det stå en som fikk mynt i alle rundene. Men hvor mange runder må til før det står igjen 1 vinner?

 

Edit: Jeg kom fram til 33 runder. Med utgangspunkt i 7 milliarder mennesker. Men jeg er ikke sikkert jeg har regnet riktig.

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Noen som er litt flinke i matte?

 

Jeg lurer på hvis hele verdens befolkning slår kron og mynt og alle som får mynt går videre til runde nr 2 og konkurrer med de som fikk mynt i runde 1. Til slutt må det stå en som fikk mynt i alle rundene. Men hvor mange runder må til før det står igjen 1 vinner?

 

Edit: Jeg kom fram til 33 runder. Med utgangspunkt i 7 milliarder mennesker. Men jeg er ikke sikkert jeg har regnet riktig.

I snitt 33, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som er litt flinke i matte?

 

Jeg lurer på hvis hele verdens befolkning slår kron og mynt og alle som får mynt går videre til runde nr 2 og konkurrer med de som fikk mynt i runde 1. Til slutt må det stå en som fikk mynt i alle rundene. Men hvor mange runder må til før det står igjen 1 vinner?

 

Edit: Jeg kom fram til 33 runder. Med utgangspunkt i 7 milliarder mennesker. Men jeg er ikke sikkert jeg har regnet riktig.

I gjennomsnitt så får én av 8589934592 mynt 33 ganger. Dette er dog ikke det samme som betingelsene i oppgaven din. Tenk deg dette scenarioet: etter 32 kast så er det to stykker igjen. På kast nr. 33 så får begge kron.

 

Så det blir enklere å stille problemstillingen: "etter hvor mange kast vil i gjennomsnitt alle ha fått kron?"

Lenke til kommentar

Fikk en melding fra Nordea når jeg skulle logge inn på nettbank der jeg skulle bekrefte diverse informasjon og spørsmål om hvor mine midler kom fra.

Det stod noe om at de var pålagt å kjenne sine kunder i henhold til hvitevaskingsloven.

 

Er dette noe som kommer sporadisk eller om man har over ett vist beløp på konto eller hva?

Noen som vet? Ble litt nyskjerrig.

Lenke til kommentar

Fikk en melding fra Nordea når jeg skulle logge inn på nettbank der jeg skulle bekrefte diverse informasjon og spørsmål om hvor mine midler kom fra.

Det stod noe om at de var pålagt å kjenne sine kunder i henhold til hvitevaskingsloven.

 

Er dette noe som kommer sporadisk eller om man har over ett vist beløp på konto eller hva?

Noen som vet? Ble litt nyskjerrig.

Kommet på flere av mine bankløsninger i det siste. Virker som noe nytt, og verken sporadisk eller eller beløpsknyttet.

Lenke til kommentar

Hvorfor flytter den magnetiske nordpolen så mye på seg, spesielt i forhold til sørpolen som står mer eller mindre stille?

 

Har det med magnetfeltet rundt jorda å gjøre, eller er det snakk om magnetismen i jordas indre som direkte årsak?

 

 

 

 

"Over the life of the Earth, the orientation of Earth's magnetic field has reversed many times, with magnetic north becoming magnetic south and vice versa – an event known as a geomagnetic reversal. Evidence of geomagnetic reversals can be seen at mid-ocean ridges where tectonic plates move apart and the seabed is filled in with magma. As the magma seeps out of the mantle the magnetic particles contained within it are oriented in the direction of the magnetic field at the time the magma cools and solidifies"

Lenke til kommentar

 

Hvorfor flytter den magnetiske nordpolen så mye på seg, spesielt i forhold til sørpolen som står mer eller mindre stille?

 

Har det med magnetfeltet rundt jorda å gjøre, eller er det snakk om magnetismen i jordas indre som direkte årsak?

 

 

 

 

"Over the life of the Earth, the orientation of Earth's magnetic field has reversed many times, with magnetic north becoming magnetic south and vice versa – an event known as a geomagnetic reversal. Evidence of geomagnetic reversals can be seen at mid-ocean ridges where tectonic plates move apart and the seabed is filled in with magma. As the magma seeps out of the mantle the magnetic particles contained within it are oriented in the direction of the magnetic field at the time the magma cools and solidifies"

 

går det ann å forklare  det på en litt mere forståelig måte ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor flytter den magnetiske nordpolen så mye på seg, spesielt i forhold til sørpolen som står mer eller mindre stille?

 

Har det med magnetfeltet rundt jorda å gjøre, eller er det snakk om magnetismen i jordas indre som direkte årsak?

 

 

Magnetfeltet genereres i jordens indre, så det er definitivt der årsaken ligger. Men såvidt meg bekjent har man ennå ikke klart å lage en god, kvantitativ modell over hvordan dette skjer, så jeg tror ikke det er noen som virkelig kan forklare hvorfor den magnetiske nordpolen for tiden beveger seg mer enn sørpolen.

Lenke til kommentar

Så på britisk columbia en provisn i Canada, og ser at den har et flateinnhold på 944 735 Km² mens Norge har 385 178.
Kan det stemme?? Når jeg så på kartet først, syns jeg det så ganske likt ut i størrelse, norge kanskje litt mer totalt. Så at B C er nesten tre ganger større kan jo umulig stemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...