Populært innlegg SeaLion Skrevet 8. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2015 Nei, å kunne se hvem som som plantet den er ikke mulig. 11 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Kan noe se hvem plante dette er? Vokser rett bakom her, ganske svær greie. Om den er i din hage er det din plante, er den i naboen sin hage er det naboen sin plante. Det er altså den som eier jorden som eier som eier planten vil jeg påstå. Det viktigste er altså ikke planten, men hvor den står Jeg vil påstå det er likegyldig hvem som plantet den, om jeg planter i plante i blomsterbedet til SeaLion vil jeg påstå at planten da tilhører SeaLion... Endret 8. juni 2015 av aklla 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Den er i min hage. Men det jeg lurte på er hva slags sort plante det er. Lenke til kommentar
Populært innlegg Han Far Skrevet 8. juni 2015 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2015 Den er i min hage. Men det jeg lurte på er hva slags sort plante det er. Den er ikke sort, den er grønn. 10 Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 @Delvis: Ta deg en tur i en x radius rundt planten for å se om du finner den samme planten med blomster eller frukt. Det pleier å hjelpe 1 Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva er greia med og svare bokstavelig her inne ? Ja det er morsomt, men sikkert frustrerende for personen som spør. 2 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Tipper svaret på dette har noe med at ingen her har det minste peiling på botanikk. Men når vi er inne på det -- er det noen som kan forklare hva som skjedde med mitt lokale bytre i vår? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva er greia med og svare bokstavelig her inne ? Ja det er morsomt, men sikkert frustrerende for personen som spør. Fordi det er lang meir snedig og svare på nøyaktig det vedkommande spør om, enn det er å svare på det ein trur det blir spurt om. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Kan skjønne det med "hvem plante er dette" ettersom det rett og slett er elendig norsk. "når plante" og "hvor plante"er like feil/riktig som "hvem plante" bare for å illustrere hvor feil det er å bruke "hvem plante". hvem/hva/hvor/når/hvilken osv betyr noe veldig forskjellig og bør ikke blandes fritt... Endret 8. juni 2015 av aklla 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Hva er greia med og svare bokstavelig her inne ? Ja det er morsomt, men sikkert frustrerende for personen som spør. Det originale spørsmålet brukte feil pronomen (hvem istedenfor hvilken). Noe som sikkert er morsomt, men frustrerende for den som leser. Det er ikke tillatt å kommentere skrivefeil på forumet, men jeg kan likevel forstå at folk gjør det i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 @Delvis: Ta deg en tur i en x radius rundt planten for å se om du finner den samme planten med blomster eller frukt. Det pleier å hjelpe Er eneste som er. Fra siden, satt et kaffekrus attmed for å indikere størrelsen. Den er svær og vokser og vokser Lurte på om det er noe man kan spise under. Kålrot eller noe sånt, kan det være det? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 For å fortsette trenden med å ikke ha et fornuftig svar, så må jeg bare konstatere min skuffelse over at du ikke brukte en banan for å indikere størrelse. 1 Lenke til kommentar
Flin Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 @Delvis: Ta deg en tur i en x radius rundt planten for å se om du finner den samme planten med blomster eller frukt. Det pleier å hjelpe Er eneste som er. Fra siden, satt et kaffekrus attmed for å indikere størrelsen. Den er svær og vokser og vokser Lurte på om det er noe man kan spise under. Kålrot eller noe sånt, kan det være det? plante2.jpg Hvis du tar litt bedre bilder av bladene burde det være mulig å identifiser planten. Det er kanskje bedre å spørre her, http://www.biologforeningen.org/enbiolog/forum.asp?FORUM_ID=9. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Tankbiler på flyplassen fyller opp flyene med drivstoff. Kan de fylle drivstoffet tilbake i bilen igjen om de oppdager en feil, som f.eks. at flyet veier for mye? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 (endret) Hva er greia med og svare bokstavelig her inne ? Ja det er morsomt, men sikkert frustrerende for personen som spør. hvis trenden er slik så har de ikke mye respekt for dem som sliter med å formulere seg selv om setningen var dårlig formulert så skjønte jeg ganske tidlig at han spurte om hvilke type plante det var Endret 9. juni 2015 av den andre elgen 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Det kunne like gjerne vært "hvem sin plante", som forresten også kan være snedig da det tilsynelatende er ugress det er snakk om... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Tankbiler på flyplassen fyller opp flyene med drivstoff. Kan de fylle drivstoffet tilbake i bilen igjen om de oppdager en feil, som f.eks. at flyet veier for mye? Ser ikke slik ut Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Det er ikke tillatt å kommentere skrivefeil på forumet, men jeg kan likevel forstå at folk gjør det i slike tilfeller. "Hvem" som eneste spørrepronomen er ikke skrivefeil, det er et aktivt valg om å skrive dialekt. Og for all del, jeg kan tåle det og, med mindre jeg faktisk blir nødt til å tenke meg om to ganger for å forstå hva som står. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2015 Del Skrevet 8. juni 2015 Er det dialekter som bytter ut ett spørrepronomen med ett annet? Evt. hvilken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå