Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når flyr norske F-16 piloter med grønn flygerdrakt og når flyr dem med orange flygerdrakt ?

 

Kan tenke meg at oransje er for testflygning?

 

Orasje på trening og øvelser og grønn på oppfrag og liknende da ?

Kan lese her hvis du ikke allerde har sett det.

http://www.airliners.net/discussions/milit...ead.main/73924/

 

"Looking at the other responses to your question, I'd say this is peace time flight wear; in war time the pilots would likely wear camo' flight suits. Orange is worn so that the pilot can be more easily found by rescue teams if he has to eject from the airplane."

 

"Ah the orange flight suit... We use them over here for fighters during peace time...

 

- Fighters/Attack aircraft

Training and non combat mission: Orange

CAP & CIAS over insurgent territory: Camo

Over water CAP/ASuW Mission: Orange"

Endret av Pels
Lenke til kommentar

Det er for at du skal skrive mindre effektivt. Tidligere, når skrivemaskiner hadde armer med bokstavene på, så var det et problem hvis armene kom for fort opp, og viklet seg inn i hverandre.

 

For å hjelpe på dette ble bokstavene plassert sånn for å minske sjansen for at du skrev fort nok til at de hektet seg i hverandre.

 

Mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Det er for at du skal skrive mindre effektivt. Tidligere, når skrivemaskiner hadde armer med bokstavene på, så var det et problem hvis armene kom for fort opp, og viklet seg inn i hverandre.

 

For å hjelpe på dette ble bokstavene plassert sånn for å minske sjansen for at du skrev fort nok til at de hektet seg i hverandre.

 

Mener jeg å huske.

Tror det har mer å gjøre med at mye brukte bokstaver skal være langt unna hverandre. Det er større sjanse for problemer om to armer som står inntil hverandre går opp ca. likt enn om to som står langt fra hverandre gjør det.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er ganske feil at det er laget for at vi skal skrive saktere. Hvis bokstavene hadde stått i alfabetisk rekkefølge hadde det blitt mye mer tungvint å skrive siden enkelte bokstaver som står på hver sin side av tastaturet nå ville ha stått ganske nær hverandre. Jeg tror at det er satt opp slik for å effektiviserer skrivingen.

Lenke til kommentar
The QWERTY keyboard layout was devised and created in the 1860s by the creator of the first modern typewriter, Christopher Sholes, a newspaper editor who lived in Milwaukee. Originally, the characters on the typewriters he invented were arranged alphabetically, set on the end of a metal bar which struck the paper when its key was pressed. However, once an operator had learned to type at speed, the bars attached to letters that lay close together on the keyboard became entangled with one another, forcing the typist to manually unstick the typebars, and also frequently blotting the document.[1] A business associate of Sholes, James Densmore, suggested splitting up keys for letters commonly used together to speed up typing by preventing common pairs of typebars from striking the platen at the same time and sticking together. The effect this rearrangement of letters had on maximum typing speed is a disputed issue. Some sources assert that the QWERTY layout was designed to slow down typing speed to further reduce jamming.[2] Other sources assert the rearrangement worked by separating common sequences of letters in English. Ostensibly, the hammers that were likely to be used in quick succession were less likely to interfere with each other.[3]

 

DVORAK er en mer effektiv layout.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...