Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

"Kraftige signaler ble registrert på alle seismiske stasjoner i Sør-Norge og det ble følt så langt nord som til Førde."

Altså 250 km fra episenteret. Hvis du var på østlandet kan det godt være det var dette du kjente. Det ser ut til å stemme bra med tidspunktet du postet på også.

Artig, da har jeg opplevd det og. Nå høres det kanskje litt drøyt ut å kalle det artig i disse tider, men det er jo bare naturen som er fascinerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kraftige signaler ble registrert på alle seismiske stasjoner i Sør-Norge og det ble følt så langt nord som til Førde."

Altså 250 km fra episenteret. Hvis du var på østlandet kan det godt være det var dette du kjente. Det ser ut til å stemme bra med tidspunktet du postet på også.

Artig, da har jeg opplevd det og. Nå høres det kanskje litt drøyt ut å kalle det artig i disse tider, men det er jo bare naturen som er fascinerende.

Hvor langt unna var du? 

Lenke til kommentar

En svær sak om en kvinnelig muslim som ble "krenket" i sikkerhetskontrollen i dag. Hun bar hijab gjennom sikkerhetskontrollen.

Er det virkelig ikke krav til at hijab skal av gjennom sikkerhetskontrollen? Eg må alltid ta av meg lue eller caps, så trodde det samme gjaldt hijab. Er da nada stress å få med seg noe under en hijab om man ønsker det, så om den ikke skal av, så vil eg tro den MÅ sjekkes manuelt?

Hva sier egentlig reglene om dette? 

(ikke særlig interessert i diskusjonen vedr. om hun er krenket eller ei, mer reglene...)

Lenke til kommentar

En svær sak om en kvinnelig muslim som ble "krenket" i sikkerhetskontrollen i dag. Hun bar hijab gjennom sikkerhetskontrollen.

Er det virkelig ikke krav til at hijab skal av gjennom sikkerhetskontrollen? Eg må alltid ta av meg lue eller caps, så trodde det samme gjaldt hijab. Er da nada stress å få med seg noe under en hijab om man ønsker det, så om den ikke skal av, så vil eg tro den MÅ sjekkes manuelt?

Hva sier egentlig reglene om dette?

(ikke særlig interessert i diskusjonen vedr. om hun er krenket eller ei, mer reglene...)

Er vel bare å ta de som ikke tar den av med på bakrommet med en kvinnelig vakt?

Lenke til kommentar

Ja løsningen er enkel. Men vedkommede tror jo at hun skal ha rett til å ikke bli kontrollert kun fordi hun ikke tar av hijab.

Og eg finner det svært snodig hvis ikke en hijab skal sjekkes. Caps og lue må som sagt alltid av når eg flyr.

Oslo Lufthavn Gardermoen Regelverket som gjelder kontroll av passasjerer og håndbagasje er vedtatt av EU, og gjelder derfor for alle EU- og EØS-land. Regelverket for kontroll av hodeplagg gjelder uansett type hodeplagg, og det er ikke særegne regler for religiøse hodeplagg. 

Sikkerhetskontrollørene skal alltid foreta sikkerhetskontroll slik at de er 100 % sikker på at den reisende ikke har med seg forbudte gjenstander gjennom sikkerhetskontrollen, dette uavhengig av hvem personen er, eller hva de har på seg.

Et svar fra gutta boys.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Fant denne kommentaren, som hjelper litt på spørsmålet.

Two persons holding each a gun to each other`s head are either in embrace or facing each other pointing at each other`s forehead. To stop the other guy from pulling the trigger you have to destroy his motor function fast. That means you have to shoot at his "primary motor cortex region" that  is located in the posterior portion of the frontal lobe. This part of brain controls almost all of our motor activities.  In embrace there is little chance to see and shoot at a selected point of the brain, so he may shoot back. But when pointing at the forehead if you can shoot one inch above the eyebrow junction (not with a .22 please, at least .38) you have a fair chance to survive.

Lenke til kommentar

Stammer vel fra følgende salme (Barnas sangbok  for Jesu Kristi Kirke av Siste Dagers Hellige (1995):

1. Gud vil jeg skal være et solskinnsbarn
og lyse for ham hver dag,
i hjem og på skole, i all min lek
ham være til behag.

[Kor]
Et solskinnsbarn, et solskinnsbarn,
Gud vil jeg skal være et solskinnsbarn.
Et solskinnsbarn, et solskinnsbarn,
ja, det vil jeg være for ham.

2. Gud vil jeg skal være så hjertens god
og snill mot alle her,
og vise hvor glad og fornøyet
hans lille barn dog er.

Det har kanskje noe med at personer med Downs Syndrom kan bli oppfattet som generelt glade og muntre mennesker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...