2ball_ Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Enkelte deler av bergen sentrum må koke drikkevannet: https://www.bergen.kommune.no/aktuelt/meldinger-fra-vaktsentralen/article-125679 Jeg slipper å koke vann og har ikke fått noe meldig. Dersom det var det førnevnte meldig gjaldt, selvsagt. Endret 28. april 2015 av 2ball_ Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hvorfor er det vanligst å koke wienerpølser, men vanligst å grille/steke de fleste andre pølser som skal i brød/lompe? Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Nei si det. Forøvrig koker man heller ikke pølsene, de skal bare trekke Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Hvorfor er det vanligst å koke wienerpølser, men vanligst å grille/steke de fleste andre pølser som skal i brød/lompe? Nå spiser eg det ikke selv, men vi "koker" minst like mye grillpølser som vi griller/steker de til ungene. Wieners vil man sprekke om man griller/steker de. Er vel en annen type pølseskinn på de enn grillpølser o.l Endret 28. april 2015 av Jotun Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 (endret) Hva ble varslet egentlig? Enkelte deler av bergen sentrum må koke drikkevannet: https://www.bergen.kommune.no/aktuelt/meldinger-fra-vaktsentralen/article-125679 Jeg slipper å koke vann og har ikke fått noe meldig. Dersom det var det førnevnte meldig gjaldt, selvsagt. Det var dette som årsaken til varslingen ja. Ser fra varslingsdokumentet fra kommunen at gaten/området jeg bor i er på kartet, men ikke samme sted som var nevnt i sms-meldingen. Uansett bra at man har fått et effektivt system på varsling edit: Noen som vet hva den enslige lille røde prikken/bygget utover mot Nordnes er på det kartet fra kommunen? Endret 28. april 2015 av Ronald Ulysses Swanson Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Er dert samme system energiselskapene bruker når de vasler om strømutkobling ? forøvrig så hender det alt for ofte at de bommer i forhold til det stedet det gjelder Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Energiselskapene har vel kontaktinformasjon iform av et abbonnement. Så de bruker nok sin interne informasjon i stor grad. Men usikker på hvordan de fanger opp endringer i telefonnummer etc.... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Apropos... Er det noen gode grunner til at slik kontaktinfo ikke blir synket mot folkeregisteret på samme måte som bostedsadresse? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Apropos... Er det noen gode grunner til at NAV som stort sett eneste institusjon ikke evner å hente kontaktinformasjon i fra folkeregistret på samme måte som Skatteetaten, Politiet, diverse lugubre selgere, banken osv.? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Eldgamle datasystemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Hvorfor er det vanligst å koke wienerpølser, men vanligst å grille/steke de fleste andre pølser som skal i brød/lompe? Nå spiser eg det ikke selv, men vi "koker" minst like mye grillpølser som vi griller/steker de til ungene. Wieners vil man sprekke om man griller/steker de. Er vel en annen type pølseskinn på de enn grillpølser o.l Jeg prøvde å "koke" (trekke) ostepølser en gang, det gikk greit helt til den ene sprakk og flytende ost i hele vannet. Når jeg er på besøk hos mamma og pappa, og vi skal grille pølser, så er det alltid grillpølser som vi griller. Weinerpølser "koker" (trekker) vi alltid, vi steker dem aldri. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Apropos... Er det noen gode grunner til at NAV som stort sett eneste institusjon ikke evner å hente kontaktinformasjon i fra folkeregistret på samme måte som Skatteetaten, Politiet, diverse lugubre selgere, banken osv.? NAV har samme (i mange tilfeller bedre) tilgang til folkeregisteret enn mange av de nevnte instanser. Men den eneste kontaktinformasjonen som ligger i folkeregisteret er bosteds- og postadresse. Her har NAV slitt litt med at særlig to saksbehandlingssystemer har hatt muligheter for manuelle "overrides" på disse feltene som ikke nødvendigvis blir slettet. Annen kontaktinformasjon finnes ikke i folkeregisteret. 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 [...]. Men den eneste kontaktinformasjonen som ligger i folkeregisteret er bosteds- og postadresse. [...] Annen kontaktinformasjon finnes ikke i folkeregisteret. Hvorfor ikke? Teleoperatører har jo personnummer til privatabonnentene og høres ut som en smal sak å overføre info mellom de to. Lenke til kommentar
rankine Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 [...]. Men den eneste kontaktinformasjonen som ligger i folkeregisteret er bosteds- og postadresse. [...] Annen kontaktinformasjon finnes ikke i folkeregisteret. Hvorfor ikke? Teleoperatører har jo personnummer til privatabonnentene og høres ut som en smal sak å overføre info mellom de to. Hva med folk som har flere telefonnumre feks? Hva med folk som ikke har mobiltelefon? Eller de som har jobbtelefon? Hvis telefonnummer skulle blitt valgfritt i folkeregisteret ser jeg ikke helt hensikten. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 Apropos... Er det noen gode grunner til at NAV som stort sett eneste institusjon ikke evner å hente kontaktinformasjon i fra folkeregistret på samme måte som Skatteetaten, Politiet, diverse lugubre selgere, banken osv.? NAV har samme (i mange tilfeller bedre) tilgang til folkeregisteret enn mange av de nevnte instanser. Men den eneste kontaktinformasjonen som ligger i folkeregisteret er bosteds- og postadresse. Her har NAV slitt litt med at særlig to saksbehandlingssystemer har hatt muligheter for manuelle "overrides" på disse feltene som ikke nødvendigvis blir slettet. Annen kontaktinformasjon finnes ikke i folkeregisteret. Det høres neste ut som nav tilbakefører gammel informasjon etter at opplysningene er synkroniser med andre registre Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. april 2015 Del Skrevet 28. april 2015 [...]. Men den eneste kontaktinformasjonen som ligger i folkeregisteret er bosteds- og postadresse. [...] Annen kontaktinformasjon finnes ikke i folkeregisteret. Hvorfor ikke? Teleoperatører har jo personnummer til privatabonnentene og høres ut som en smal sak å overføre info mellom de to. Hva med folk som har flere telefonnumre feks? Hva med folk som ikke har mobiltelefon? Eller de som har jobbtelefon? Hvis telefonnummer skulle blitt valgfritt i folkeregisteret ser jeg ikke helt hensikten. Jeg har jobbtelefon, men den er likevel registrert på mitt navn. Vet ikke hvordan andre bedrifter gjør det, men det finnes sikkert drøssevis av abonnement som kun er registrert på bedrift. Når det er sagt så synes jeg ikke det er noe argument mot å ikke legge inn telefonnummer i folkeregisteret. Hvorfor skal det være "alle eller ingen"? Det er jo flere mennesker i norge uten fast bostedsadresse, men man dropper ikke adresseopplysninger i folkeregisteret av den grunn Har man flere nummer så kunne jo alle blitt synket. Poenget mitt er at mange bedrifter ofte henter oppdatert info fra folkeregisteret, og da hadde det vært en fordel om man da fikk tilgang til (de aller fleste) telefonnummere også. Er du ikke enig? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Poenget mitt er at mange bedrifter ofte henter oppdatert info fra folkeregisteret, og da hadde det vært en fordel om man da fikk tilgang til (de aller fleste) telefonnummere også.Fordel for bedriftene, ja. De fleste vil nok ikke se det som en fordel at bedrifter får tilgang til nummeret deres. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Så en diesel/blyfri-bil i dag med EL skilter.. What? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Kanskje falske for å slippe bom og å kunne kjøre i kollektivfeltet? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 29. april 2015 Del Skrevet 29. april 2015 Så en diesel/blyfri-bil i dag med EL skilter.. What? Hvilken type bil var det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå