Hårek Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Nei, slik jeg forstår tausheterklæringen kan vi ikke det. Definert som fortrolig: "Tilgangsrett til interne kategorier, fora og annet." Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Men jeg har jo ikke signert noe taushetserklæring Neida, forholder meg til det, generellt sett har jeg ikke noe med hva som skjer og ikke med kontoer heller, langt mindre informere andre om det jeg evt. får med meg om sånt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Veiledere har ikke tilgang til den informasjonen som vi trenger taushetserklæring for. Moderatorer har forresten heller ikke tilgang til alt, det er bare Admins som har fullt innsyn. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg er litt bitter. Nå får jeg aldri vite hvem han egentlig var.... Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 (endret) Finnes det automatiske maskiner for å skjære ut stensiler i papir(type A4 ol.)? Noen som har eksempel på hvordan slike fungerer i så fall? Edit: Ang. diskusjon over: Det er i alle fall ingen tvil om at det er rom for å slette brukere. Fikk selv en bruker slettet etter eget ønske. Endret 5. april 2015 av 2ball_ Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Finnes det automatiske maskiner for å skjære ut stensiler i papir(type A4 ol.)? Noen som har eksempel på hvordan slike fungerer i så fall? Wikipedia har en ok liten artikkel. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Er dette bildet ekte? Kan gresshopper (eller noe annet insekt) bli så stort? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Veiledere har ikke tilgang til den informasjonen som vi trenger taushetserklæring for. Moderatorer har forresten heller ikke tilgang til alt, det er bare Admins som har fullt innsyn. Jeg har tenkt på det. Det hadde utvilsomt vært en opplevelse å møte han IRL. Kunne godt spandert en øl på han på Cafe i Bodø om jeg hadde dratt dit. Har dessverre ikke hatt anledning til det. Han har tidligere skrevet på forumet at han jobber i Bodø. Vil bare nevne at jeg har møtt folk fra forumet i ulike sammenhenger og det har alltid vært veldig hyggelig og ordentlig, samme hva man har vært uenig om via skjermen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Han er sikkert hyggelig, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å sjenke han. Hver gang jeg hører om fulle elger så er det noe rart. Denne er fra Sverige: Angående gresshoppen tror jeg den er falsk: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_insects 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Jeg lurer litt på denne forslitte vitsen: Det var en norske, en svenske og en danske som skule gå inn i et grisehus. Først gikk svensken. Da prompa grisen og da gikk svensken ut. Så gikk dansken inn, og da prompa grisen og dansken gikk ut. Og så gikk norsken inn. Så prompa han og da gikk grisen ut! Hvorfor forteller nordmenn vitsen på en slik måte at det er nordmannen som er eklest? Burde vi ikke fortelle at svensken var eklest? Om svenskene også forteller denne vitsen, er det da svensken som "vinner" ved å lukte verst? Eller er de enige i at det er nordmannen som stinker? Akkurat denne konkurransen er det vel ikke noe positivt å vinne... 1 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 I den versjonen jeg har hørt gikk vedemålet ut på å være lengst mulig inne i grisehuset. Det nordmannen så gjorde var å fise før grisen fikk mulighet til det.. Det trenger ikke bety at nordmannen stinket noe nevneverdig mer enn alle andre. Disse vitsenen går o ut på å være lurere enn de to andre. Og vitsen er gammel. Det finnes ære og hæder i en skikkelig 'promp', vi har sikkert bare blitt litt mer prippen enn vi var før, da å vaske seg var noe man gjorde før man gikk i kirken. 5 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Er dette bildet ekte? Kan gresshopper (eller noe annet insekt) bli så stort? Nei. Insekter puster ikkje med lunger, men med ett system som kalles traké-er. http://no.wikipedia.org/wiki/Trak%C3%A9 Helt enkelt så er det systemet så lite effektivt at det er en fysisk begrensing kor store insekter kan bli før de ikkje klarer å puste. I forhistorisk tid var det omtrent 30% oksygen i atmosfæren, og dengang vokste innsekter seg mye større enn idag. 1 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Angående vitsen over, slik jeg hørte den som liten var det om å gjøre å få grisen ut av grisehuset. Nordmannen er muligens eklest, men også den eneste som lykkes. Alle "Svensken, Dansken og Nordmannen" vitsene jeg har hørt har godt ut på å lykkes eller være best i noe, men det begynner å bli en stund siden så mulig hukommelsen ikke er helt 100% 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) I dag var jeg på tur i skogen. Dårlig mobildekning i området. Lenge var jeg helt uten mobildekning, men da kom jeg på noe lurt: å restarte telefonen. Da telefonen ble slått på igjen, hadde den plutselig 2-3 streker med EDGE-dekning. Hva er det den gjør etter restarten som den ikke bare kunne ha gjort med en gang? Den skal jo søke kontinuerlig etter dekning når signalet blir brutt, men det gadd den tydeligvis ikke. Og hvor blir de av disse 800 MHz-frekvensene som de skryter sånn av? De skal jo rekke mye lengre inn i skauen, selv om jeg er langt unna basestasjonen. Telefonen min er nesten ny, og støtter alle relevante frekvenser. Endret 6. april 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Jeg kikket nettopp på en eldre(80-90-talls) førstehjelpsbrosjyre. Der sto det følgende om kvelning: Små barn skal henges opp ned, ved å holde i beina. På voksne skal Heimlichs manøver benyttes. Spørsmål: Hvis praktisk mulig, fungerer det å henge en voksen person opp ned ved kvelning? Det kommer vel helt an på typen kvelning. Det brukes jo på små unger for å ta tyngdekraften til hjelp. Det er vel veldig sjeldent det er praktisk og enkelt å holde et voksent menneske opp ned. Ei heller er det enkelt å da snu det raskt tilbake i normal posisjon. Det er nok andre tiltak som funker bedre. Statistisk kan jeg se for meg at det som forutsaker kvelning for unger ofte er gjenstander ungen har prøvd å svelge, disse er enklere å fjerne med å ta tyngdekraften i bruk. Det er nok ikke like sansynelig at dette er tilfellet hos et voksent menneske. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Dette spørsmålet faller ikke inn i kategorien "snedig", men mer under "ting jeg lurer på":Av og til, når jeg sender melding til noen på facebook som jeg ikke er venner med, så mottas ikke meldingen. Jeg prøvde å sende friend request og en PM til en person på facebook for en uke siden, og vedkommende har hverken sett friend requesten eller meldingen (vet dette fordi jeg spurte vedkommende på mail). Er det noen som vet noe om dette, og hvor meldingene havner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Se i "annet". Ligger på siden av "innboks". DinSide kjørte en sak på dette for noen herrens år siden, Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Hvor er det blitt av elgen? Brukerkontoen finnes ikke lenger. Siden det etter hvert kom så mange svar hadde det jo nesten vært artig om innleggene ble splittet ut i en egen tråd, i elgens ånd Uansett kommer han til å bli savnet av meg i hvertfall, til tross for at jeg sjelden var enig i det han skrev. R.I.P (Håper ikke det har skjedd noe alvorlig altså!) 5 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 Se i "annet". Ligger på siden av "innboks". DinSide kjørte en sak på dette for noen herrens år siden, Ok, takk! ------------------------------- Elgen er borte, altså? Husker han var ganske upopulær i starten, han karen der. Uenig med alle, og alle var uenige med ham. Litt det samme som da anonymDiskusjon dukket opp for første gang for noen år siden. Mange trodde det var én og samme fyren som gikk rundt og trolla alle 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. april 2015 Del Skrevet 6. april 2015 (endret) Moderatormelding Da setter vi en strek for diskusjon rundt andre brukere. Tilbake til topic og snedige spørsmål, takk. Kommentering av moderering tas på PM. Endret 6. april 2015 av Quote Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå