Emancipate Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Trondheim Værnes går i pluss. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Bare hvis han holder munnen og nesa tett lukket. Men man klarer vel ikke å holde nesa tett lukket (spes. over en lengre periode) uten å holde den igjen med noe? Det er faktisk noe av det første en lærer på dykkekurs. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Har flere dykkerkurs, men aldri vært borti noe med å holde igjen nesa... Bortsett fra når man utligner trykket, men de fleste bruker fingrene å holder igjen, det er heller ikke over lengre tid. Endret 3. april 2015 av aklla 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Til Simen1: Ålesund går også som det griner http://www.smp.no/nyheter/article9178907.ece Du bør også hoste opp noen kilder på det som høres ut som konspirasjonsteorier i mine øyne. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Her er litt http://no.wikipedia.org/wiki/Wiborg-saken http://www.vg.no/nyheter/innenriks/overbevist-om-at-varsleren-jan-wiborg-ble-drept/a/23280178/ Endret 3. april 2015 av Crowly Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg kikket nettopp på en eldre(80-90-talls) førstehjelpsbrosjyre. Der sto det følgende om kvelning: Små barn skal henges opp ned, ved å holde i beina. På voksne skal Heimlichs manøver benyttes. Spørsmål: Hvis praktisk mulig, fungerer det å henge en voksen person opp ned ved kvelning? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Når jeg får drikke i vrangstrupen har jeg funnet ut at det hjelper å holde øverste del av kroppen opp ned. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Det gikk en dokumentar om Wiborg-saken for mange år siden som ga et veldig klart inntrykk av at det ikke var selvmord. De opplysningene han satt inne med og tidspunktet ga åpenbart motivet til Gardermoen-tilhengerne. At mordet ikke ble etterforsket og oppklart er utrolig dumt. Noen sitter eller satt med hemmeligheten. Jeg hadde en mistanke til at Flesland og Sola gikk i pluss, men at det gikk så godt og at flere flyplasser går i pluss er godt å høre. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Har flere dykkerkurs, men aldri vært borti noe med å holde igjen nesa... Bortsett fra når man utligner trykket, men de fleste bruker fingrene å holder igjen, det er heller ikke over lengre tid. Beklager, klipet kanskje litt feil. Jeg mener selvfølgelig at man lærer å "lukke" nesa uten å bruke fingrene. Ved å gjenoppfriske dykkerefleksen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Mulig jeg har stilt dette spørsmålet før, men hvorfor beveger alle planetene seg i samme plan? Det kan jo ikke være tilfeldig? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Det kommer av at solsystemet startet som en spinnende gassky. Denne videoen illustrerer det ganske enkelt: Endret 4. april 2015 av Skurupu Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Denne videoen forklarer det enda enklere og bedre, og varer bare et par minutter: Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Hvordan er det egentlig mulig at kikkerter, luper, teleskoper, kameraer osv kan få ting til å se så mye større ut / zoome inn?Er det bare slik at disse optiske hjelpemidlene fokuserer den EM-strålingen som stoffer reflekterer (sender ut?) slik at netthinnen kan ta opp mer av den "spesifikke" strålingen? Disse objektivene (linsene) som gjør dette mulig, hva er de egentlig laget av? Endret 4. april 2015 av Centrux Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Lys brytes i overgangen mellom ulike materialer, som når du stikker et sugerør i et vannglass, og det ser knekt ut. Endret 4. april 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hvor er det blitt av elgen? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 (endret) Jeg har behov for en skrutrekker for å skru i vinkel. I den forbindelse kom jeg over denne: som skulle ha "innebygd skralle slik at du kan skru ved å vri hånda fram og tilbake". Men hva gjør man for å skru andre veien? Endret 4. april 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Jeg har behov for en skrutrekker for å skru i vinkel. I den forbindelse kom jeg over denne: som skulle ha "innebygd skralle slik at du kan skru ved å vri hånda fram og tilbake". Men hva gjør man for å skru andre veien? Alle sånne med skralle jeg har sett har eten en liten bryter der man velger retning, eller man kan vri på en ring på basen, antar den har en av disse to patentene. AtW Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hvor man kjøpt sånnei Norge? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. april 2015 Del Skrevet 4. april 2015 Hvorfor er det så begrenset streetview i Tyskland og Østerike? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå