Twinflower Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 (Og de fleste snakker ikke engelsk engang) 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Er det mye franske folk i Canada? Jeg har fått litt det inntrykket. Og hvis det er det, hvorfor? Tror det er 99,9% kanadierer i Kanada. Men ca 22% (7 mill) snakker fransk Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Er gasser egentlige luktfrie, bare at det tilsettes lukt slik at man skal merke om det er en lekkasje e.l.? Kommer helt an på hvilken gass du snakker om, men propan og butan, ja. Cyanidgass lukter bitre mandler. Jeg misunner ikke ham som fant ut av det... Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Hvorfor kalles FDR (flight data recorder) for svart boks / black box? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Sort boks (Black box) er et gammelt og velkjent begrep. Det brukes om noe som man vet hva gjør, men ikke vet eller trenger å vite hvordan den gjør det. Begrepet kan brukes på mange forskjellige ting. 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Det holdt på å klikke for meg da de viste fram den "svarte boksen" fra det flyet som styrta og den var oransj. Sånt er bare ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Det holdt på å klikke for meg da de viste fram den "svarte boksen" fra det flyet som styrta og den var oransj. Sånt er bare ikke akseptabelt. Er det ikke ganske naturlig at en boks man prøver å finne ikke er svart? AtW Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Jo, men da skal den ikke kalles en svart boks. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Kjølseskap --> Komfyr Klikker ikke det for deg også? 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Nei, det går helt fint, Uenven. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Det holdt på å klikke for meg da de viste fram den "svarte boksen" fra det flyet som styrta og den var oransj. Sånt er bare ikke akseptabelt. Er det ikke ganske naturlig at en boks man prøver å finne ikke er svart? AtW Joda, men det blir ikke like naturlig at en sort boks man prøver å finne ikke er sort..... Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Katten min kommer tidvis hjem med andre katters klør sittende fast i pelsen, uten resten av katten på slep. Går det da rundt masse katter uten alle klørne sine, eller gror de ut igjen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Klør er kattens negler. De gror ut igjen. Lenke til kommentar
Valdres 101 Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hvem var det som oppdaget at vi kunne få melk fra ku, og hva holdt han egentlig på med i det han oppdaget dette? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ville tro det går langt tilbake. Mennesker matet mennesker med brystmelk. De så at kalvene drakk av kyrne og bestemte seg for å prøve det selv. 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Klør er kattens negler. De gror ut igjen. Jo, men det er ikke klør som sitter igjen, å knekke en klo er ganske alvorlig, men det som er igjen er skallet fra når de fornyes. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Av de avrevne/løse katte klørne jeg har sett, så har alle vært hule i midten. Det passer bra med at det kun er det ytterste skallet som er dratt av/løsnet. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Hvorfor har Fløybane-vognene dieseltank? (Noe jeg oppdaget i dag at de har).Redigert: (Notat til meg selv: først søk, så spør). Dieseltanken er der fordi de har dieseldrevet backup-motor. Endret 31. mars 2015 av -trygve 1 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Er det noen som vet et ord for størrelsen: ? Hvis er massene til et sett partikler, med posisjoner Lenke til kommentar
rankine Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Er det noen som vet et ord for størrelsen: ? Hvis er massene til et sett partikler, med posisjoner Jeg har aldri hørt noe spesielt navn på den størrelsen, men man kan vel kanskje kalle det for et slags moment. Jeg regner med det er i sammenheng med massesenter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå