Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det helt utelukket at han var vervet av IS, og at det altså kan ha vært en terrorhandling?

Da ville jeg tro IS hadde sagt noe allerede. Slike grupper/organisasjoner er ganske raskt ute med å påta seg ansvaret etter at noe de (angivelig) har utført, er utført.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilket psykologisk testbatteri piloter kjøres gjennom? Ser at de ikke vurderes av en psykolog eller psykiater, så det dreier seg vel da utelukkende om standardiserte tester eller?

Jeg kjenner ikke til prosedyrene for sivil luftfart, men vurderingen av militære flygerkandidater (som er strengere enn for sivile) gjøres gjennom et intervju med en psykolog og en erfaren flyger, samt skriftlige tester som er ment å avdekke bl.a. psykopatiske trekk.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til prosedyrene for sivil luftfart, men vurderingen av militære flygerkandidater (som er strengere enn for sivile) gjøres gjennom et intervju med en psykolog og en erfaren flyger, samt skriftlige tester som er ment å avdekke bl.a. psykopatiske trekk.

Ja, jeg leste på nrk.no at det er annet i det militære. Kommersielle piloter ble før i tiden intervjuet av psykolog, men ikke nå lenger. Det er vel billigere å bare kjøre skriftlige tester.
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilket psykologisk testbatteri piloter kjøres gjennom? Ser at de ikke vurderes av en psykolog eller psykiater, så det dreier seg vel da utelukkende om standardiserte tester eller?

Høres også ganske likt ut for flygeledere. Etter tester er det intervju med psykolog og to flygeledere i over en time.

Lenke til kommentar

Hvorfor snur de hele styrehuset/brua på den nye elektriske fergen mellom Lavik og Oppedal?

Istedenfor tradisjonell løsning....

Tror du forveksler M/F Stavanger med M/F Ampere. Katamaranen Stavanger er ikke elektriskdrevet som Ampere.

Styrhuset på Stavanger snus for at man skal slippe å ha doble sett med styre- og navigasjonsutstyr. Jeg var oppe på broen for rundt en måned siden. Det er bare to stoler på broen: En til kapteinen og en til styrmannen. Vanligvis er det fire stoler, to for hver fartsretning. Snurr på styrhuset, så slipper kapteinen å bytte stol når man skal kjøre andre veien. Mest sannsynlig bare et prestisjeprosjekt. Kapteinen sa at da båten ble levert var det problem med at kablene, som gikk opp i styrhuset, var for korte når man snurret styrhuset...

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...