aklla Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Håndsåpe er vel ikke beregnet for dine edlere deler. Om det er et problem vites ikke. Bare å prøve da vel?Vanlig dusj-såpe er heller ikke laget for edlere deler, til det skal man egentlig ha egen såpe... For menn? Må innrømme jeg stiller meg tvilende til at det er noe stort problem, produsentene lager jo så mye fancy shit de kan, men enkel såpe funker til det meste, er ikke så mange forskjellige faktisk aktive ingredienser for å rense kroppen. AtW Ikke laget for. Altså, verken håndsåpe eller vanlig dusj-såpe er spesiellt beregnet på edlere deler. Til det har man intimsåpe. Men, det funker og er ikke noe problem. Zalo er ikke laget for dusjing det heller, men det funker det også. At det ikke er laget for/beregnet på betyr ikke at man ikke kan eller bør bruke det Det jeg ville frem til er at verken dusjsåpe eller håndsåpe er laget for edlere deler, men det er jo problemfritt for gutter. Ikke laget for != problem å bruke Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Når du skriver "man skal egentlig ha egen såpe", så oppfattet jeg deg som du mente det faktisk har en nevneverdig praktisk innvirkning, men om du ikke mener det, så er vi enige. Zalo fungerer på et slags vis, men blir litt tørt. Dette med forskjellige såper er nok inndelt litt mer enn det trenger å være fra produsentene, for å tjene mer penger. AtW Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Største forskjellen ligger vell i ph-verdien på såpa. Dei fleste såper har vell høg ph-verdi, og sjølv om ph-verdien ikkje er eit direkte mål for effektiviteten til såpa så er det typisk at såper med høg ph er veldig effektive til å løyse opp fett og smuss. Når du skal vaske hud så gjeld det å finne den rette balansen mellom ei såpe som er effektiv, men som samtidig ikkje skader huda. Slimhinner har ofte veldig lav ph så der skal du helst ikkje tilføre såpe som har høg ph. Overflatehuda tåler litt meir, og hender og føtter har hardfør hud som fint tåler høge ph-verdier. Når ein skal dusje så vil ein prøve å bli så rein som mulig utan at dette skader kroppen. Skal ein bli 100% rein så burde ein nok dusje i klor sidan dette dreper alle bakteriane, men då blir det ikkje mykje kropp igjen å vaske. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Assy-hode fant jeg lite på, bare assy resulterte i en del i overkant kreative bilder, men ikke skrutrekker-relatert. Så, hva er assy-hode? Forøvrig har alle driller jeg har brukt hatt justerbart moment, både de på nettstrøm og batteri.. Ser ut som hodet heter AW http://nettbutikk.wuerth.no/festemidler/skruer-for-tre-og-betong/treskruer-assy-med-skjaerspiss AtW Hvilken fordel har Assy/AW over Torx? Edit: Ser at de hevder følgende, uten at det gir helt mening for meg.. Endret 20. februar 2015 av toth Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Når du skriver "man skal egentlig ha egen såpe", så oppfattet jeg deg som du mente det faktisk har en nevneverdig praktisk innvirkning, men om du ikke mener det, så er vi enige. Zalo fungerer på et slags vis, men blir litt tørt. Dette med forskjellige såper er nok inndelt litt mer enn det trenger å være fra produsentene, for å tjene mer penger. AtW Ser at jeg formulerte meg litt dårlig, men poenget var jo at det heller ikke vanlig dusjsåpe er spesifikt laget for juvelene, ikke at man ikke kan bruke det "til det skal man egentlig ha egen såpe" var ment som "om man skal ha såpe beregnet/laget for edlere deler må man ha egen såpe, da verken dusjsåpe eller håndsåpe er spesifikt beregnet/laget for edlere deler." Verken håndsåpe eller dusjsåpe er spesifikt beregnet på edlere deler, slik f.eks Spenol er, men det fungerer jo fint Har nok ingen nevneverdig praktisk innvirking. Zalo er neppe anbefallt, men det funker det også.. Mulig man bør holde seg unna antibakteriell zalo(egentlig uansett hva man skal faktisk), så tror jeg ikke det er noen store konsekvenser av å bruke det. Endret 20. februar 2015 av aklla Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Assy-hode fant jeg lite på, bare assy resulterte i en del i overkant kreative bilder, men ikke skrutrekker-relatert. Så, hva er assy-hode? Forøvrig har alle driller jeg har brukt hatt justerbart moment, både de på nettstrøm og batteri.. Ser ut som hodet heter AW http://nettbutikk.wuerth.no/festemidler/skruer-for-tre-og-betong/treskruer-assy-med-skjaerspiss AtW Hvilken fordel har Assy/AW over Torx? Edit: Ser at de hevder følgende, uten at det gir helt mening for meg.. AW er mer fleksibelt med tanke på å ha hodet skrått og generell slurv med innsetting av bits i hodet, men sitter omtrent så godt som torx i hodet, derfor er det lettere å bruke i praksis. Tegningen virker som den snakker om at lasten fordels jevnere, det har jeg i liten grad merket som noen praktisk fordel. AtW Endret 20. februar 2015 av ATWindsor Lenke til kommentar
Kea Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Det går helt fint å bruke dusjsåpe over alt for jenter. Jeg har gjort det siden jeg var liten, og har ikke opplevd noen negative virkninger av det. Men nå har jeg kjøpt en apoteksåpe for tørr hud, og den er uansett så skånsom at en fint kan bruke den på edlere deler. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Jeg har aldri brukt intimsåpe. Bruker vanlig håndsåpe over hele kroppen. Funker fjell for min del, i hvert fall. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 Største forskjellen ligger vell i ph-verdien på såpa. Dei fleste såper har vell høg ph-verdi, og sjølv om ph-verdien ikkje er eit direkte mål for effektiviteten til såpa så er det typisk at såper med høg ph er veldig effektive til å løyse opp fett og smuss. Når du skal vaske hud så gjeld det å finne den rette balansen mellom ei såpe som er effektiv, men som samtidig ikkje skader huda. Slimhinner har ofte veldig lav ph så der skal du helst ikkje tilføre såpe som har høg ph. Overflatehuda tåler litt meir, og hender og føtter har hardfør hud som fint tåler høge ph-verdier. Når ein skal dusje så vil ein prøve å bli så rein som mulig utan at dette skader kroppen. Skal ein bli 100% rein så burde ein nok dusje i klor sidan dette dreper alle bakteriane, men då blir det ikkje mykje kropp igjen å vaske. Har tenkt litt på dette i det siste. Hvorfor anbefaler man såper med pH~5.5, når det jo i mitt hode uansett vil nøytraliseres av vannet fra dusjen? Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 20. februar 2015 Del Skrevet 20. februar 2015 (endret) Har tenkt litt på dette i det siste. Hvorfor anbefaler man såper med pH~5.5, når det jo i mitt hode uansett vil nøytraliseres av vannet fra dusjen? Det skal relativt lite til for å ta livet av en del av bakteriefloraen på huden din. Selv ti sekunder med innsmurning i en base som såpe vil være døden for de stakkars celleveggene. Såpe er mer effektivt enn antibac. Endret 20. februar 2015 av Han Far Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 "sendingen presenteres av...". Hvorfor er ikke dette definert som reklame? Synes de begynner å dra strikken langt nå. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Selvfølgelif er det reklame! De sniker seg unna, ingen som gidd å si imot det store statlige firmaet. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Det står litt mer om det her, er ikke snakk om at de sniker seg unna.http://www.nrk.no/etikk/reklame-og-sponsorplakater-1.6512105 En sponsorplakat er ifølge forskriften identifisering av sponsoren. Identifisering av den enkelte sponsor kan maksimalt vare i 10 sekunder. Dersom flere enn tre sponsorer skal identifiseres kan den totale lengden på sponsorplakatene maksimalt vare i 30 sekunder.[/size] Ca. 1-2% av NRKs inntekter kommer fra slike sponsorplakater vel start og slutt på sendinger, det vil si at sponsorinntektene tilsvarer mellom 20 000 og 40 000 lisensavgifter. Endret 21. februar 2015 av Reeve Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 "Slagord, utsagn, bilder, lyd eller annen tilleggsinformasjon utover sponsorens navn kan ikke vises." Dette gjør jo de i stor grad. Sånn som nå presenterte de et telefonnummer i forbindelse med Riis bilglass eller noe sånt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Det står litt mer om det her, er ikke snakk om at de sniker seg unna. http://www.nrk.no/etikk/reklame-og-sponsorplakater-1.6512105 En sponsorplakat er ifølge forskriften identifisering av sponsoren. Identifisering av den enkelte sponsor kan maksimalt vare i 10 sekunder. Dersom flere enn tre sponsorer skal identifiseres kan den totale lengden på sponsorplakatene maksimalt vare i 30 sekunder.[/size] Ca. 1-2% av NRKs inntekter kommer fra slike sponsorplakater vel start og slutt på sendinger, det vil si at sponsorinntektene tilsvarer mellom 20 000 og 40 000 lisensavgifter. hva skal NRK med sponsorinntekter når det utgjør så lite ? ( for ikke å snakke holdningen om at vi må lage programmer du må betale for enten du ønsker det eller ikke ) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 "så lite" er ca 50-100 millioner, ser ett par ting NRK kan bruke det på Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Ja, som en ny sesong med realityprogram og annen underholdning ment for å krige med betalkanaler. Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Muligens litt avsporing fra kategorien, men prøver - Bare av nysgjerrighet (selvsagt) blir innsjekket baggasje på flyplasser scannet på noen måte? Hvordan foregår isåfall det? Hvordan kan en eksempelvis unngå tidsinnstilte bomber? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Ja, det blir scannet grundig. Er det ting som er uklart scannes det i en bedre scanner. Er det fortsatt uklart scannes det i en ennå bedre scanner. Det er avanserte saker med luktsensorer som kan plukke opp uhyre svake spor av eksplosiver, smuglerdop etc. Forskjellige typer 3D røntgenbilder, mennesker som er opplært til å granske bildene sitter og følger med alt. De jobber i skift på 10 eller 15 minutter av gangen for klare å ha konsentrasjonen på topp. "Dummybilder" med våpen, eksplosiver etc blandes inn i bildestrømmen for å holde de topptrent til å oppdage sånne ting. Tette skott mellom ulike deler av bagasjeanlegget gjør at ingen bagasje kan fjernes fra kontrollsystemene selv om det skulle være ansatte med onde hensikter der. Her er noen artikler om bagasjeanlegget: http://www.dinside.no/919246/se-bagasjens-ferd-fra-innsiden http://www.tu.no/bygg/2012/10/19/skal-oppdage-eksplosiver-flate-som-papirark http://www.tu.no/bygg/2012/10/16/her-passerer-7-millioner-kofferter-hvert-ar http://www.tu.no/samferdsel/2014/12/06/snart-blir-bagasjesystemet-pa-gardermoen-enda-mer-avansert Endret 21. februar 2015 av Simen1 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hvor tilfeldige er "tilfeldig kontroll" ved innsjekking på flyplassene? Har en evt kontroll noe sammenheng med scannet håndbagasje? Har reist litt med noe som blir oppfattet som misstenkelig bagasje på scanneren, og alltid blitt ransaket "tilfeldig" de gangene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå