Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje derfor de er lagd sånn, men man har nesten aldri det behovet, og det brukes allikevel den type skruer nesten overalt.

AtW

Så lenge man skrur i treverk og plast er det veldig praktisk å ikke ødelegge verken godset eller gjengene.

Det er bare det at det er usannsynlig lett å unngå, iogmed at man lett ser når man skal stoppe, og til alt overmål kan stille momentet på maskina. Finnes uendelig mange bedre varianter til tre. Assy-hoder eller hva det heter feks, det er så mye bedre at jeg gråter litt innvendig hver gang jeg skrur i tre med møkka-hoder som pozi-drive eller phillips.

AtW

Lenke til kommentar

Det er bare det at det er usannsynlig lett å unngå, iogmed at man lett ser når man skal stoppe, og til alt overmål kan stille momentet på maskina. Finnes uendelig mange bedre varianter til tre. Assy-hoder eller hva det heter feks, det er så mye bedre at jeg gråter litt innvendig hver gang jeg skrur i tre med møkka-hoder som pozi-drive eller phillips.

AtW

Dog ikke i vanlig bruk. Den eneste drillen med justerbart moment jeg har brukt er min egen, og Assyhoder har jeg ikke hørt om engang. Inntil videre er Phillips dårlig men idiotsikkert, men jeg håper såklart at det tas ut av bruk etterhvert.

Lenke til kommentar

Assy-hode fant jeg lite på, bare assy resulterte i en del i overkant kreative bilder, men ikke skrutrekker-relatert.

Så, hva er assy-hode?

Forøvrig har alle driller jeg har brukt hatt justerbart moment, både de på nettstrøm og batteri..

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

AtW

Dog ikke i vanlig bruk. Den eneste drillen med justerbart moment jeg har brukt er min egen,
Nå tuller du?

Edit: Eg har aldri hatt noen driller uten dette....

Endret av Jotun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Assy-hode fant jeg lite på, bare assy resulterte i en del i overkant kreative bilder, men ikke skrutrekker-relatert.

Så, hva er assy-hode?

Forøvrig har alle driller jeg har brukt hatt justerbart moment, både de på nettstrøm og batteri..

Ser ut som hodet heter AW

http://nettbutikk.wuerth.no/festemidler/skruer-for-tre-og-betong/treskruer-assy-med-skjaerspiss

AtW

Lenke til kommentar

Så, hva er assy-hode?

Ser ut som hodet heter AW

http://nettbutikk.wuerth.no/festemidler/skruer-for-tre-og-betong/treskruer-assy-med-skjaerspiss

AtW

bitsene eller skrujernene til disse skruene får man ikke i de vanlige butikkene .

De inngår ikke settene til vanlig

Skruene er faktisk veldig bra

En kuriositet er at man til nød kan bruke en unbrakonøkkel for å skruve dem ut hvis man ikke har en bits som passer

Lenke til kommentar

Det er ingen ting i veien for å bruke håndsåpe i dusjen. Det er ikke noe i håndsåpen som skader huden eller noe. Det eneste er at dusjsåpe inneholder litt flere pleiende stoffer. Håndsåpen er rett og slett litt enklere.

Håndsåpe for jenter i dusjen er ikke bra for da kommer det lett sopp. De har intim-såpe isåfall. Om dette gjelder gutter vet jeg ikke.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Håndsåpe er vel ikke beregnet for dine edlere deler. Om det er et problem vites ikke. Bare å prøve da vel?

Vanlig dusj-såpe er heller ikke laget for edlere deler, til det skal man egentlig ha egen såpe...

For menn? Må innrømme jeg stiller meg tvilende til at det er noe stort problem, produsentene lager jo så mye fancy shit de kan, men enkel såpe funker til det meste, er ikke så mange forskjellige faktisk aktive ingredienser for å rense kroppen.

AtW

Lenke til kommentar

AtW

Dog ikke i vanlig bruk. Den eneste drillen med justerbart moment jeg har brukt er min egen, og Assyhoder har jeg ikke hørt om engang. Inntil videre er Phillips dårlig men idiotsikkert, men jeg håper såklart at det tas ut av bruk etterhvert.

Du må se på feil plass på drillen.. Den kragen rundt chucken med masse tall på, typ 1-20 og et bor, det er momentinnstillingen. Alle batteridriller(>10V) har dette, selv de til 79kr på Jula og clas.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...