M98kF1 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 [...]Kua produserer det jo gratis! [...] Olje ligger jo helst aldeles 100% gratis nede i bakken også? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Parkering av biler i bakke. Den øverste bilen sklir i bilen nedenfor uten at det er folk i bilene. Er det soleklart skyld den øverste bilen? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Hvorfor selges/produseres det ikke store, gode monitorer til en OK penge? Altså enkelt og greit TVer uten tuner og andre TV-funksjoner til samme pris som tver? Norge er jo ikke alene om å ha lisens. Så hvorfor tar ikke komplett.no inn 42-55" skjermer man kan ha i stua med tilkoblet PC/konsoll? Det er fullt mulig å få tak i. Jeg har selv en 46" NEC-skjerm som stue-skjerm. Get-boksen tar seg TV-signalene, og eksterne høyttalere sørger for lyd. Da kan jeg heller ha en skjerm hvis oppgave er kun å vise et godt bilde, ikke alt mulig annet fjas (f. eks. "smart-funksjoner") ... Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Parkering av biler i bakke. Den øverste bilen sklir i bilen nedenfor uten at det er folk i bilene. Er det soleklart skyld den øverste bilen? Synsing fra min side: Ja. med mindre man kan påvise at den ble dyttet eller sabotert på et vis. Det er eier/fører sitt ansvar, føler jeg, å sørge for at bilen er i god stand, og at man bruker den forsvarlig etter forholdene. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Flaskevann er da ikke dyrt. Jeg fyller en flaske for ca 0,25 øre om jeg fyller den hjemme. Bedre kvalitet blir det også enn det gamle vannet som har stått i romtemperert plast i butikker i måneder. Langt bedre. 1 Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Heter Ole Brumm Brumm til etternavn?? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Parkering av biler i bakke. Den øverste bilen sklir i bilen nedenfor uten at det er folk i bilene. Er det soleklart skyld den øverste bilen? Dette er nok identisk med feks ein kjedekollisjon, det er bakerste bilen som er utløsaren og dermed har skulda. Det vil sjølvsagt kunne være skjeldne situasjonar der ein kan få skylddeling, som f.eks dersom bil nr 2 stod i frigir og at kollisjonen fekk handbrekk wiren til å slitne og at dette igjen var grunnen til at bil nr 3 også blei skada. Men eg kan ikkje tenke meg eit scenario der øverste bil ikkje får skulda (anna enn at den også har blitt påvirka av nokon andre). Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Heter Ole Brumm Brumm til etternavn?? Nei, ikke i virkeligheten. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Flaskevann er da ikke dyrt. Jeg fyller en flaske for ca 0,25 øre om jeg fyller den hjemme. Bedre kvalitet blir det også enn det gamle vannet som har stått i romtemperert plast i butikker i måneder. Langt bedre.Hvor får du flasker fra? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Kommunens vann og avløpsetat deler av og til ut tomme drikkeflasker med drikketut med etikett som reklamerer for deres vann. Mine egne brusflasker fungerer også greit etter skylling/vask, men da får jeg ikke drikketut. Det skal sies at det ikke alltid er like lett å finne et egnet sted å fylle flaskene. For eksempel etter sikkerhetskontrollen på flyplasser. Da skal de jævlene presse folk til å kjøpe dårlig vann for sinnsyke priser. Apropos kvalitet er det ikke bare noe jeg føler. Kvalitet på egentappet drikkevann vs butikkflasker er grundig testet av kommunens VA-etat (de sender inn til en lab) over lang tid og sammenlignet med mange merker butikkvann. Drikkevannet er mye bedre på samtlige ting de måler. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Kua produserer det jo gratis! Det blir ikke gratis når maten koster penger Siden ost ( produsert av melk) er dyrt så burde man spurt om hvorfor tine bruker "lettmelk" til å lage ost av når de elles separer melk i forskjellige kvaliteter En påstandd jeg hørte var at tine bruker 12 liter melk pr kg ost mens konkurrentene bruker mindre melk . Hvorfor gjør de det ? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Har det noen gang blitt filmet en nysende skihopper i et svev? 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Skyldes det at plastikk er en god isolator, slik at bare de områdene jeg er i direkte kontakt med blir utladet? Spot on. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Heter Ole Brumm Brumm til etternavn?? Nei. Det er vel et beskrivende navn. Den norske oversetteren - Rikka Deinboll - døde på 70-tallet, og jeg har ikke sett noen forklaring på det norske navnet. Geir Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Heter Ole Brumm Brumm til etternavn?? Ja, http://www.gulesider.no/person/resultat/brumm 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 En del restauranter har Pepsi, men ikke Coca Cola. Hvor mye mottar restauranten i bestikkelser fra Pepsi for å ikke selge konkurrerende produkter? Det må jo være en slik avtale inne i bildet, ellers kunne restauranten fått mer fornøyde kunder og tjent mer penger ved å la kundene velge. Valget er forresten enkelt: vann. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 En del restauranter har Pepsi, men ikke Coca Cola. Hvor mye mottar restauranten i bestikkelser fra Pepsi for å ikke selge konkurrerende produkter? Det må jo være en slik avtale inne i bildet, ellers kunne restauranten fått mer fornøyde kunder og tjent mer penger ved å la kundene velge. Valget er forresten enkelt: vann. Hvorfor er det så sikkert at de mottar bestikkelser fra pepsi? Kan jo like gjerne være cola om nekter å selges med pepsi? (selv mistenker jeg at begge aktørene står bak dog) AtW Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) En del restauranter har Pepsi, men ikke Coca Cola. Hvor mye mottar restauranten i bestikkelser fra Pepsi for å ikke selge konkurrerende produkter? Det må jo være en slik avtale inne i bildet, ellers kunne restauranten fått mer fornøyde kunder og tjent mer penger ved å la kundene velge. Valget er forresten enkelt: vann. Hvorfor er det så sikkert at de mottar bestikkelser fra pepsi? Kan jo like gjerne være cola om nekter å selges med pepsi? (selv mistenker jeg at begge aktørene står bak dog) AtW Dessuten må det være dårlig butikk å ha drikke fra både Pepsi og Coca Cola. Det tar mer lagerplass, og man får dårligere innkjøpspris på begge på grunn av lavere kvantum. Endret 16. februar 2015 av Zlatzman Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Har vanskelig for å tenke meg at Pepsi ikkje tilbyr noke ekstra for å bli einaste tilbydaren av brus i restauranten? Som underdog i markedet så må ein vell gjere noke som gjer at resturanten fortsatt tjener på å tilby noke som mange kunder kun synest er "greit". Ser jo for min egen del at eg ofte foretrekker å heller gå på resturanter som serverer Cola istadenfor Pepsi. Og det er vell ikkje så mange som tenker omvendt? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det må jo være en slik avtale inne i bildet, ellers kunne restauranten fått mer fornøyde kunder og tjent mer penger ved å la kundene velge.Jeg tror ikke det noen spesiell avtale. De har et begrenset utvalg brus på samme måte som de ikke har 200 viner og 600 matretter på menyen. Kunder som er kresne på brus får gå til større restauranter eller butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå