Simen1 Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Ettersom den svarte boksen skal være vanntett, hvordan får de informasjonen inn i den? Flyenes "svarte" boks? De er kablet med vanntette, brannsikre* og eksplosjonssikre* gjennomføringer og har innlagte svakheter i kablene på utsiden av boksen. En intuitivt fristende teori er trådløs kommunikasjon, men plast er ikke særlig brannsikkert og metall slipper ikke gjennom noe særlig med trådløse signaler. * De tåler ikke uendelig, men yter god motstand mot begge deler. Edit: Noe slikt: Roxtec BG Endret 7. januar 2015 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 da bør du passe deg , for elgen bryr seg ikke om den blir påkjørtMerkelig påstand. "Jeg ble vist påkjørt, knakk noen bein og ligger og blør i hjel, men pyttsan". Du er utrolig dyktig til å komme med merkelige påstander elgen, det skal du ha! (positivt ment, det burde vært en diplom for sånt) Det kan faktisk være noe i det. Se først hvordan en emu oppfører seg i trafikken, deretter en elg: https://www.youtube.com/watch?v=kEmRuAyU7WE Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 da bør du passe deg , for elgen bryr seg ikke om den blir påkjørt Merkelig påstand. "Jeg ble vist påkjørt, knakk noen bein og ligger og blør i hjel, men pyttsan". Du er utrolig dyktig til å komme med merkelige påstander elgen, det skal du ha! (positivt ment, det burde vært en diplom for sånt) Nå var det ment som en spøk , men med noen alvorlige undertoner . En elg kan man ikke stoler på De dukker plutselig opp ,ingen steder fra og det i mørket . Det er også vært sjelden at det bare er en som vil krysse veien rett foran bilen . Elgen er jo tross alt et vilt dyr som ikke kan de menneskelige reglene , selv om mange av dem virker delvis tamme Det er ihvertfall slik i det området der jeg bor Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 En elg kan man ikke stoler på Hear hear!! 4 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Noen av dem er delvis tamme, men kan fremdeles ikke de fysiske lovene. De dukker plutselig opp ,ingen steder fra og diskuterer vitenskaplige spørsmål. 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) En elg kan man ikke stoler på Hear hear!! hvis du tror jeg er en ekte elg da må jeg spørre deg hvor mye kan du om maling siden du bruker jotun som profilnavn ? Endret 7. januar 2015 av den andre elgen Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Du tenker på fjelltroll elgen. En Jotun..... Du har sikkert ikke hørt om det. 1 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Muslimer skal vende seg mot Mekka i bønn. Hvis man er relativt nær Mekka er dette relativt greit, men nå finnes det jo muslimer i hele verden. Hva regnes da som retningen mot Mekka? Langs storsirkel eller langs den rette linjen når kartet er projisert ut på et flatt ark? Langs storsirkel er på sett og vis det riktigste, siden dette gir den korteste linjen målt langs jordoverflaten. Men det vil innebære at muslimer i nordamerika må vende seg i en nordøstlig retning. 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) De har et kompass med seg (som jeg ikke husker hva het) som viser retningen mot Mekka Edit: et bilde: Endret 7. januar 2015 av Lami Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Hvordan fungerer den? Man slår opp nummeret på sin lokasjon ett sted? Man må jo justere etter egen posisjon. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Du tenker på fjelltroll elgen. En Jotun..... Du har sikkert ikke hørt om det. Jeg kan ikke huske å ha hørt om (fjell)trollet jotun før Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hva tror du malingprodusenten er oppkalt etter? Eller fjellområdet Jotunheimen? Wikipedia: Navnet Jotunheimen stammer fra norrøn mytologi, hvor Jotun betyr kjempe, som derfor betyr Kjempenes Hjem. Området markedsføres, sammen med tilstøtende nasjonalparkområder, som Nasjonalparkriket. Jotne eller jotun (flertall jotner), også kalt turse, rimturse, jutul, jøtul og gyger (kvinnelig jotne), er en kjempemessig skapning i norrøn mytologi som holder til i Jotunheim, der borgen eller stedet Utgard ligger. Jotnene er i noen sammenhenger æsenes fiender, i andre sammenhenger æsenes seksualpartnere. Mange jotner er i besittelse av stor visdom, det gjelder for eksempel Vavtrudne, som kappes med selve hovedguden Odin i kløkt. Kampen mellom jotnene og Tor, jotnenes farligste motstander blant æsene, er et hovedmotiv i de norrøne myter. Overnaturlige vesener som jotner, riser, tusser og gyger, og siden også troll, har lange tradisjoner i seinere tiders nordiske folketro. Der beskrives de gjerne som kjempestore, onde og gjerne dumme skapninger som lever i fjell og er fiendtlig innstilt mot menneskene. Endret 7. januar 2015 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) De har et kompass med seg (som jeg ikke husker hva het) som viser retningen mot Mekka Edit: et bilde: Det kompasset hjelper ikke mye hvis du ikke vet hvilken retning, dvs. gradetall, du skal snu deg i. Det er forresten interessant at de bruker nygrader i stedet for grader (400 i stedet for 360). Nygradene var et forsøk på å få gradeskiven til å passe bedre inn i det metriske systemet, men er ikke så mye brukt. Redigert: Det ser ut til at de bruker storsirkel: http://eqibla.com/ Endret 7. januar 2015 av -trygve Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 7. januar 2015 Hvordan fungerer den? Man slår opp nummeret på sin lokasjon ett sted? Man må jo justere etter egen posisjon. AtW Det stemmer. Kompass alene viser ikke Mekka-retningen av seg selv, sånn uten videre . Den viser retningene. Når man avgjør hvor nord er, trenger man å vite et parameter til som avgjør hvilken grad byen man er i, ligger i forhold til Mekka. Derfor bruker man en tabell som følger med. Oslo har nr. 23, tror jeg. Så man vrir kompasset til pekeren peker på det nummeret og så retter man nesen mot pilen som er tegnet i kompasset for qibla. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 Hva er det første vi realistisk sett kan gjøre på månen som har nytteverdi på jorda (annet enn generell forskning, altså konkret nytte)? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2015 * Sende folk dit med sykdommer som gir muskelsvakhet, så de kan gå. * Det er tross alt ekstra plass. Hvem sier nei til plass? * Sende forbrytere dit. * Utvinne skjedne mineraler. * Utvinne ost. * Se ned på folk. Nei, det er virkelig ikke mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2015 * Utvinne helium3 til drivstoff til fusjonsreaktorer. Vistnok det eneste som er verdifult nok til at det er verd å reise til månen for å hente det tilbake. Forutsetter riktignok lønnsomme fusjonsreaktorer. * Utvinne H2O og O2 + H2 til drivstoff. Da slipper man store deler av transporten fra jorda til romferder som skal lengre enn til månen. * Bygge et digert IR-teleskop for de IR bølgelengdene som ikke går gjennom jordas atmosfære. Jeg tror det kan bygges større, stødigere og mer skjermet enn romteleskoper til samme pris. * Sende fartøy som skal observere stedene for månelandingene og sende live tilbake til jorda så vi en gang for alle får satt konspirasjonsteoretikerne på plass. Det vil i mine øyne gi reell nytte på jorda. 5 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2015 * Sende fartøy som skal observere stedene for månelandingene og sende live tilbake til jorda så vi en gang for alle får satt konspirasjonsteoretikerne på plass. Det vil i mine øyne gi reell nytte på jorda. Den gjengen der vil aldri i livet la seg overtale av bildebevis. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 11. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2015 Å bruke ressurser på å skaffe nye bildebevis for månelandingen, vil bare gi konspirasjonsteoretikerne vann på mølla. -Hvorfor bruker NASA penger på å bevise månelandingen, om de ikke har noe å skjule? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. januar 2015 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2015 Er heller ingenting som tilsier at det ikke har blitt plassert der i etterkant... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå