Simen1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvis man drakk det svært underkjølte vannet det snakkes om på forrige side, hva ville skjedd? Det ville frosset øyeblikkelig når det traff munnen/tunga. Det svært kalde og faste glassvannet (150K) ville nok gitt kraftige frostskader samtidig som det ble varmet opp og blitt til vanlig is. Etter ennå en lengre stund ville isen smeltet og blitt til vann. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Om en overklokker klarer å få kjølt prosessoren sin ned til 0 Kelvin, vil han da kunne klokke den til uendelige hastigheter? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Vet ikke om dette er den hurtigste, men å fryse til døde er en av de bedre måtene å dø på rent fysisk. Grunnen er at når kroppen din kommer under en viss tempratur (husker ikke denne i hodet nå) så slutter vi å fryse, og føler oss veldig varme. Dette ser en på mange som har død på denne måten - en har funnet disse halvnakne. Har hørt at å drukne også skal være "behaglig" etter hvert. Jeg har drevet med dykking og selv mistet bevistheten undervann. Jeg har snakket med en del folk som har opplevd dette med å "nesten" drukne. De sier at det er veldig skremmende først, men etterhvert så er man tom for krefter å slutter å kjempe. Å da flyter man bare rundt, som om man var vektløs. Personlig er tanken på å drukne noe av det værste jeg kan tenke med. På lik linje med å bli gravd ned levende. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Om en overklokker klarer å få kjølt prosessoren sin ned til 0 Kelvin, vil han da kunne klokke den til uendelige hastigheter? Nei, de viktige elektriske egenskapene til halvedermaterialer og isolatorer ødelegges gradvis ved nedkjøling i området -180°C til -220°C. Prosessorer vil ikke fungere i det hele tatt når de blir kaldere. Men varmer man de opp igjen vil de fungerer som om ingenting hadde skjedd. Jeg leste en lengre artikkel om dette for ca 5-7 år siden men har selvfølgelig ikke linken nå. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hva om man klarer å holde de på litt over -220 grader hele tiden da? Vil man da kunne overklokke de uendelig mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ved den mest optimale temperaturen får man ikke klokket uendelig da heller men man kommer sikkert ganske langt. Kanskje 2-4 ganger original klokkefrekvens avhengig av prosessor, flaks osv. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det er ikke bare prosessoren som skal holdes kald hvis du skal klokke den "uendelig mye". Tror også forøvrig at mengden energi som trengs for å kjøle ned prosjektet ikke samsvarer med hvor mye datakraft man tjener på det. Systemet må jo tross alt være stabilt for å dras nytte av. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg tenkte mest på "nytteverdien" i form av ekstreme rekordforsøk. Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 [*]Hvorfor er symmetri så behagelig å se på? Hjernen vil jobbe mindre, da symmetri på en måte er satt sammen av to like ting, bare speilvendt, eller noe i den duren. Hjernen slipper å bruke tid på og registrere det andre, mens med symmetri så har man registrert det, men man bare snur og vender på det (gjør det symmetrisk), og jeg tror den prosessen krever mindre energi enn å registrere noe helt nytt og usymmetrisk. Er det jeg tror hvertfall Noen som kan bekrefte? Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Ved den mest optimale temperaturen får man ikke klokket uendelig da heller men man kommer sikkert ganske langt. Kanskje 2-4 ganger original klokkefrekvens avhengig av prosessor, flaks osv. Har vi ikke kommet frem til, her på forumet at overklokking ikke handler om flaks Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 har ikke tenkt å prøve... men hva skjer om man sniffer feks paracet, reisetabletter og lignende Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 har ikke tenkt å prøve... men hva skjer om man sniffer feks paracet, reisetabletter og lignende Prøv då. Då ser du kva som skjer. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 hehe, det har jeg ikke tenkt til å prøve Lenke til kommentar
stratosfære Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Vet ikke om dette er den hurtigste, men å fryse til døde er en av de bedre måtene å dø på rent fysisk. Grunnen er at når kroppen din kommer under en viss tempratur (husker ikke denne i hodet nå) så slutter vi å fryse, og føler oss veldig varme. Dette ser en på mange som har død på denne måten - en har funnet disse halvnakne. Har hørt at å drukne også skal være "behaglig" etter hvert. Jeg har drevet med dykking og selv mistet bevistheten undervann. Jeg har snakket med en del folk som har opplevd dette med å "nesten" drukne. De sier at det er veldig skremmende først, men etterhvert så er man tom for krefter å slutter å kjempe. Å da flyter man bare rundt, som om man var vektløs. Personlig er tanken på å drukne noe av det værste jeg kan tenke med. På lik linje med å bli gravd ned levende. den mest behagelige måten og dø på, må være og ikke være forberedt på det, eller trodd at det ville vært det siste som skulle skje. F. eks hvis en hadde hatt en nydelig helg, kost seg og slappa godt av, og lagt seg til og sove og drømt noe koselig. så får du et tonn med C4 sprengt 10 cm fra hodet ditt mens du sover (da er man jo uvitende om hva som skjer), eller 500 kg sluppet fra 50 m rett på hodet ditt, slik at du ikke hadde visst om det. Så klart, hvis man hadde kommet til himmelen eller noe liknende, så ville man jo seff tenkt at man ikke ville dødd nå, men heller når en er gammel og grå og en føler en har levd livet sitt helt ut. Men nå spørs det jo i det hele tatt om enn kommer til himmelen,men det er en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 [*]Hvorfor er symmetri så behagelig å se på? Fordi hjernen ser etter mønstre og orden. Symmetrien er en type balansert orden som hjernen ikke behøver særlig mye energi på å registrere. Symmetriske ansikter oppfattes likeledes ofte som vakre. De fleste av oss har ansikt som er litt ulikt på de to sidene, det ene øyet sitter som oftest noen mm høyere enn det andre, ørene sitter ikke like høyt og lignende. Men det finnes også andre typer orden og mønster som oppfattes som behagelig. Rette tekstmarger er en type grafisk ordning oppfattes som behagelig. Tekstmarger som fortsetter retter under den ene kanten av et bilde er også en måte å skape grafisk orden på. Produktdesignere ordner ofte ulike elementer som brytere, kontakter, lufteribber og lignende på rekker, rader eller i regelmessige mønstre for at sluttinntrykket skal bli behagelig å se på. Men det er også slik at hvis alt blir like regelmessig og strengt ordnet, så kan behagsfølelsen erstattes av kjedsomhet. Designere legger derfor ofte inn en liten overraskelse inne i mellom all ordenen for at produktet skal oppfattes som mer interessant og spennende. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvor slutter verdensrommet? Og hva er bortenfor der verdensrommet slutter? Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hvor slutter verdensrommet? Og hva er bortenfor der verdensrommet slutter? Det er noe mennesker ikke kan klare å tenke. Du kan bli gal av å tenke for mye på det Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Men det er ikke bevist at det stopper en plass da? Trenger ikke å vite akkurat hvor langt det er, men hvis vi tenker oss at en mann med uendelig mye drivstoff og mat reiser utover i verdensrommet. Etterhvert vil han jo komme til en plass det ikke går an å gå lenger. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Men det er ikke bevist at det stopper en plass da? Trenger ikke å vite akkurat hvor langt det er, men hvis vi tenker oss at en mann med uendelig mye drivstoff og mat reiser utover i verdensrommet. Etterhvert vil han jo komme til en plass det ikke går an å gå lenger. Ultimate suicide-mission.. Snakker om å gå på en smell .. Tom for drivstoff .. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 En ting jeg har tenkt litt på angående det med størrelsen til verdensrommet. Man lærer jo at universet utvider seg hele tiden. Det jeg har fundert over da er: Når man sier universet hele tiden blir større. Mener man da at massen sprer seg lenger ut? Altså, det er vel ingen "ende"? Man tar vel bare plassen til der det er ingen ting? Ingen ting er fasinerende... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå