Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Salgsvarer. Er det produsenten som sender ut mail om at "ja nå kan dere sette disse varene på 30%", eller er det kjeden som setter varene på salg og bestemmer det selv? Det er ofte nye og gamle varer som er på tilbud.

Nye varer, det må vel være åpningstilbud fra produsenten eller?

Lenke til kommentar

Kan bare svare for min egen arbeidsplass, som er en butikk innenfor en "nisje". Det hender stadig at vi får bra priser fra leverandør i tilbudsmailer de sender ut til alle butikker. Det kan være at leverandøren har tatt inn store partier av en vare, som solgte dårligere enn de trodde. Da kan man velge om man vil kjøre tilbud eller om man vil prøve å selge med bedre marginer til ordinær pris. Hvis andre har tilbud på varen, så bør man kanskje matche, litt avhengig av hva slags vare det er snakk om. Ellers kjører man kanskje tilbud på ting som har vært lenge på lager (tenk Lagersalg og Ryddesalg). Omløpshastighet er en vesentlig faktor (man vil at ting skal ligge kortest mulig på lagerhylla, forenklet sagt).

 

EDIT: Leverandør/produsent har i utgangspunktet ikke lov å pålegge butikker å sette opp/ned pris. ;)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Han får nok feire jul. Fengsler har også julemeny og de gjør neppe unntak for julematen annet enn for allergier, medisinske og religiøse grunner. Fangene får "dagens middag" som i jula naturlig nok vil være en del julemat.

 

Julegaver blir selvsagt sjekket grundig før de gis. Utrolig nok, men han får vist en del positivt oppmerksomhet fra "fans" utenfra. Han får sikkert julekort.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Her kommer et spørsmål om sofaer og gardiner. Jeg har nettopp kjøpt nye sofa. Jeg vil at den skal holde så lenge som mulig. Har lest litt at de ikke bør stå i sollys. Det er umulig å få til i min leilighet, så jeg dro til KID. Kjøpte gardiner som skal være veldig tette. De stopper ca 85% sollys.

 

Jeg har lest at sollyset kan gjøre fibrene i sofaen dårlige. Jeg har tekstil sofa. Så man kan faktisk forkorte levetiden til en sofa drastisk av å ha den i masse sollys. Den kan også bli bleket.

Vil mine gardiner forhindre dette? De er ikke 100%lystette. Jeg kan bytte de til noen som er det, men da må jeg ut med 400kr mer. De jeg har kjøpt er dyre nok fra før.

Kanskje dumt sted å poste, men håper dere veit noe om dette.

 

Hvorfor kan sola påvirke fibrene så mye?

 

Edit:postet ny tråd om dette. Ikke farlig om dere ikke veit :p

Endret av Robinhood93
Lenke til kommentar

Isbitene fryser utenfra og inn, som et skall som blir stadig tykkere. Det flytende vannet blir sperret inne. Vann ekspanderer når det fryser. Denne ekspansjonen som har presset vann oppover. Av en eller annen grunn har isen vært tynn der tappen står. Isen sprakk som følge av presset innenfra og har lekket veldig sakte ut gjennom hullet etter hvert som ekspansjonen foregår. Tuppen har frosset først og blitt presset oppover. Så har det som lekker ut under frosset og tappen skyves ennå mer oppover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...