Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor gammel er den eldste brukeren på forumet her?

Hvor gammel er den yngste brukeren på forumet her?

Jeg er ikke sikker men vil gjette på 7-10 år og 75-85 år. Hadde jeg bare funnet den riktige knappen kunne jeg kanskje søkt frem hvem som har registrert tidligst og senest fødselsår (ikke at jeg tror de mest ekstreme resultatene er veldig troverdig men men)

Et spørsmål/debatt om U-hjelp ble splittet ut i en egen tråd.

Lenke til kommentar
Hva er den hurtigste om minst smertefulle måten å ta livet sitt?

Masse Eksplosiver Plassert godt rundt hodet og mage og ved hjerte

Hoppe foran toget

Legge seg på togskinnene

SPILLE WOW!

Hoppe fra en høy bygning

Pumphagle eller toløpshagle mot hodet

elektriske stol

få henrettelse i Texas

Eletrisk stol er ikke å anbefale...

Måten de knerter noen i stolen er med å sette en elektrode på hodet og en i benet for å slutte kretsen. Så sender de rundt 2000V og 8 eller mindre Ampere i rundt 15 sekunder, denne vil da mest sansynelig stoppe hjetre og koke de indre organene da kropstemperaturen kan komme opp i over 60 grader.

Somregel så mister stakkaren bevistheten etter noen sekuder, men det hender at noen ovelever og er fortsatt bevist etter de 15 sekundene.

Så det virker som en ukoselig måte å dø på.

Spørsmål:

Hvordan lager man en sånn tøff knute man bruker når man henger noen?

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
En liten ting jeg har gått og fundert på :hmm: I f.eks. Amazonas driver de innfødte jakt med forgiftede piler, hvordan kan de da spise dyret etterpå? Er ikke dyret forgiftet?

Curare (giften) er et lammende stoff som må i blodet for å virke. Det er ikke farlig å spise dyret etterpå fordi giften ikke absorberes gjennom magen.

Lenke til kommentar

Hvis man har en øl som er VELDIG nært frysepunktet. Altså en (glass)flaske som ligger en stund i fryseren så den NESTEN fryser. Når man tar den ut av kjøleskapet og åpner den så vil den fryse først når korken er av dersom den har akuratt riktig temperatur - Dette forstår jeg pga trykkforskjellen inni flaksen gjør at frysepunktet er anderledes med korken på enn med korken av.

Men, dersom man tar samme flasken (før man tar av korken) og slår den lett i bakken vil ølen fryse uten å ta av korken - Hvorfor?

Endret av Dj_Matsern
Lenke til kommentar
Men, dersom man tar samme flasken (før man tar av korken) og slår den lett i bakken vil ølen fryse uten å ta av korken - Hvorfor?

På grunn av underkjøling. Underkjøling er når væska er kjølt ned under frysepunktet uten at den har blitt til is. Omdanningen fra væske til is er en kjemisk reaksjon som krever noe som sparker det i gang. Nærmere bestemt et nukleasjonspunkt, eller på godt norsk et punkt som starter isdannelsen. Som f.eks små urenheter. Jo mer underkjøling jo mindre urenheter kan starte reaksjonen.

Underkjøling kan skje med øl, vann og en rekke andre væsker.

Lenke til kommentar

På grunn av underkjøling. Underkjøling er når væska er kjølt ned under frysepunktet uten at den har blitt til is. Omdanningen fra væske til is er en kjemisk reaksjon som krever noe som sparker det i gang. Nærmere bestemt et nukleasjonspunkt, eller på godt norsk et punkt som starter isdannelsen. Som f.eks små urenheter. Jo mer underkjøling jo mindre urenheter kan starte reaksjonen.

Helt rent vann fryser ved -42°C ved normalt lufftrykk. Ved stort trykk (f.eks på undersiden av isbreer) kan selv normalt vann (med urenheter i) være flytende ved -15°C.

http://en.wikipedia.org/wiki/Supercooling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...