Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Og da er det neste spørsmålet, hva er den optimale vinkelen?

 

 

Når det er sagt så synes jeg skum er godt. Passe mengde skum :)

 

Nå er jeg langt ifra noen ekspert på temaet, men er rimelig sikker på at det ikke er noen fasit for all øl her. På Guiness museet mener jeg det ble sagt rundt 30 grader mot loddrett, der ønsker man et godt lag med skum. Tilsvarende på Tiger brewery (Singapore) ble det sagt 45 grader fordi det var snakk om mindre skum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan kan man da få bedre oppløsning med å bruke flere teleskop ?

Jeg mistenker at du ser på et teleskop som en komplett enhet som lager bilder, og at man setter sammen ferdige bilder fra mange teleskoper for å få bedre oppløsning. Det er lett å tenke slik, men det blir feil. Teknikken kan sammenlignes med at man har ett kamera med mange linser. Og som nevnt, årsaken er økonomisk, du kan få høyere oppløsning per krone ved å bruke mange små heller enn ett stort.

 

jeg tenkte meg at hver teleskop konsentrerte seg om hver sitt område og så ble det laget et "bilde" ut fra det .

dog ikke nødvendigvis et fotografi som man kunne skrive ut

 

Noe annet jeg også tenkte på var at hvor teleskop fikk tildel et lite område det skulle konsentrer seg om en stund , før det så fikke et nytt område , men ikke nødvendigvis område som grenser til det forrige.

slik scanner de himmelen selv om det tar lit tid

 

Siden disse teleskopene kun er plaser i en ring så lure jeg da på hvordan de klarer å dekke midten av den tenkte sirkelen ?

jeg blir vel nødt å tenke meg at alle teleskopene har et fellelse punkt de dekker , og det punktet er omtrent i sentrum av den store sirkelen , som når man tegner en stor sirkle ved hjelp av mange små sirkler

Lenke til kommentar

Ah, høres logisk ut, takk. Begynte å tenke på det når jeg stod i dusjen og hadde mest lyst til å kappe av meg foten for å få en slutt på smerten.

 

Nytt spørsmål; selv om lyden på dataen min er slått av (eller bare satt på 0) så kan jeg likevel høre lyden fra en video, selv om det er veldig svakt.

 

Hvordan er det mulig?

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål; selv om lyden på dataen min er slått av (eller bare satt på 0) så kan jeg likevel høre lyden fra en video, selv om det er veldig svakt.

 

Hvordan er det mulig?

Feil i driveren eller hardware. På min samsung-tv kommer det svak lyd når den står på 0, men ikke når den står på mute. Rett og slett noen som ikke har vært kompetente nok.
Lenke til kommentar

Bruker du windows ?

Det er sagt at hver program man bruker har individuelle "lydkanaler" slik at man kan stille lyden hver for seg

( hvor vid det er riktig vet jeg ikke )

 

så da har du nok bare at volumet på en "lydkanal" til 0 mens den for yourtube en annen er satt lav men høyere en 0 .

da får du lyd selv om det stor 0 volum på en anen innstilling

Lenke til kommentar

Akkurat hva som skal til for å få til det perfekte speilet vet jeg ikke, men de som har vært nærmest så langt skal visst ha vært gruppen til Serge Haroche som fikk nobelprisen for et par år siden, http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/physics/laureates/2012/. De brukte to speil av superledende materialer som var plassert 3 cm fra hverandre. Et enkelt foton kan sprette frem og tilbake i over et tidels sekund før det forsvinner, så da kan du jo regne ut hvor mange refleksjoner det tilsvarer.

Lenke til kommentar

Kan man bli smittet av noen med vannkopper når man har hatt det Før?

Nei, fordi man allerede har det. Vannkoppeviruset (VZV) forsvinner nemlig ikke fra kroppen etterpå. Isteden så gjemmer det seg inni noen nerver i ryggmargen. Det som kan skje er at viruset du selv har kommer seg løs og infiserer deg igjen. Da får du sykdommen helvetesild. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...