Twinflower Skrevet 13. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2014 Hva er det som gir mest korrekthet av foto og video? Og er det det man ser på foto av f.eks deg selv det folk se eller er det det du ser når man ser i et speil? Eller er det ingen av delene? Hvis jeg tar et bilde av meg selv i speilet så ser jeg iallefall aldri ut som speibildet mitt Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2014 Foto blir vel det motsatte av speilbilde? Og derfor ser man alltid rar ut på foto. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2014 Nå er vel speilbilde som ser "feil" ut? Andre ser ikke deg speilvendt. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 13. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2014 Husker at når jeg var mindre så brukte jeg og noen venner å spraye hårspray / deodorant gjennom flammen på en lighter for å lage en liten "flammekaster", men vi fikk alltid beskjed om at dette var så utrolig farlig.Hvorfor er det så farlig egentlig?Er det slik at hvis du sprayer for lenge uten å stoppe så vil flammen spre seg inn mot boksen og til slutt komme helt inn i dysen, for så å få boksen til å sprenge? Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 Det slo dere aldri at den meterlange flammen dere lagde kunne sette fyr på noe, eller noen? Forøvrig kan det ta fyr i selve dysa, og i verste fall kan det punktere boksen, noe som gjør at man ikke kan stoppe flammen før boksen har tømt seg.Uansett er faren for brannskader veldig stor. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 Hold tilstrekkelig avstand mellom sprayboksen og flammekilden, og dette blir med en gang utrolig lite sannsynlig. Dog, skulle beholderen lekke gass (eller flammekilden overleverer høy nok temperatur til å antenne den flytende gassen inne i beholderen) samtidig som du er dum nok til å ha flammekilden og beholderen på utrolig kloss hold, så vil du fort kunne få en liten flamme-eksplosjon, ja. Kast en lighter eller axe-boks på sommerbålet til neste år, og se reaksjonen. Dette er faren, selv om det er utrolig lite sannsynlig, og samtidig er ikke unger og små flammekastere en heldig kombinasjon i utgangspunktet. 1 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 Er det bare meg, eller virker det ut som man våkner før lyden kommer? For av og til så kan det hende at jeg våkner FØR det slår ned(tordner), evt at det begynner å brummle i magen eller døren åpnes. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 At man våkner før man hører at det tordner er helt normalt. Selve lynet dersom det er nærme nok kan lyse opp hele rommet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 Men dette skjer ved andre lyder også. Jeg tror det er en timing-feil i hjernen som gjør at man opplever det igjen. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 At man våkner før man hører at det tordner er helt normalt. Selve lynet dersom det er nærme nok kan lyse opp hele rommet Ikke i mitt soverom. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 Husker at når jeg var mindre så brukte jeg og noen venner å spraye hårspray / deodorant gjennom flammen på en lighter for å lage en liten "flammekaster", men vi fikk alltid beskjed om at dette var så utrolig farlig. Hvorfor er det så farlig egentlig? Er det slik at hvis du sprayer for lenge uten å stoppe så vil flammen spre seg inn mot boksen og til slutt komme helt inn i dysen, for så å få boksen til å sprenge? Flammen kan ikke trenge inn i boksen. Det må være oksygen til stede for at den skal brenne, og det er det ikke på innsiden. Faren handler hovedsaklig om flammen, som kan være alt fra 30 cm til over en meter avhengig av trykket i boksen. Folk som lager flammekastere hjemme er notoriske for å være dårlige med sikkerheten, så det er helt rimelig av moren din å bli bekymret. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 At man våkner før man hører at det tordner er helt normalt. Selve lynet dersom det er nærme nok kan lyse opp hele rommetIkke i mitt soverom. Lynet kan ha indusert en spenningspuls i strømnettet, som oppleves som et knepp i elektriske apparater, som klokkeradio eller lignende. Slike strømpulser går svært mye raskere enn lyden. Våkner du av et slikt strømpulsknepp kan du altså høre tordenen fra lynet i våken tilstand. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2014 Hvis man kan betale nok: går det an å få vedlikeholdsfrie tenner som varer hele livet? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 Gebiss varer vel nokså lenge? Om det ikke varer hele livet, så går det sikkert an å kjøpe et gebiss som er en smule dyrere enn vanlige gebiss. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Vil tro de blir temmelig stygge og misfargete hvis du aldri pusser dem uansett. Tenk så mye syre og faenskap man dytter i kjeften iløpet av en dag. Og et gebiss hindrer ikke tannkjøttbetennelse og andre ekle ting du får av å ikke rengjøre kjeften innimellom. Eller dårlig ånde. Tror du kan legge den drømmen på is. Koster ikke så mye å pusse tenna 2 minutter. Endret 15. oktober 2014 av Bytex Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 Kanye West fikk tennene i underkjeven erstattet med diamanter etter en bilulykke, så jeg regner med at det finnes metoder. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 Kanye West fikk tennene i underkjeven erstattet med diamanter etter en bilulykke, så jeg regner med at det finnes metoder. Det finnes uten tvil metoder for å erstatte tenner, men er det vedlikeholdsfritt? AtW Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 Mente vedlikholdsfritt i den forstand, at man ikke må til tannlege hvert år for å sjekke om der er huller og at tenner må trekkes med tiden osv. At man kan regne med de forblir like hele og inntakte uten at det trengs gjøres noe. Rengjøring sånn som tannpuss er jo en selvfølge uansett Gebiss er vel løse tenner? Tenkte mer på sånne som man monterer fast, at de står fast i som naturlige tenner. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 Selv diamant må pusses og vedlikeholdes, ikkge pga. diamantene med matrester osv. som ødelegger tannkjøttet. Man må evt. også bytte ut tannkjøttet lage tenner der mat ikke kan sette seg fast inntil tannkjøttet. F.eks vet at man har rette tenner som også dekker litt av tannkjøttet. Tenner kan fint være vedlikeholdsfritt, men tannkjøttet og overgangen mellom tenner og tannkjøtt er nok det største problemet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. oktober 2014 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2014 vanligvis når man ser hjulene på en vanlig bil så buer profilen på felgen utover. men når man ser disse større lastebilene som fakter grus eller varer rund omkring så har de gjerne 6 eller flere akslinger og da buer felgene på noen av hjulene innover hvorfor er det slik ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå