Emancipate Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Den beste oversettelsen jeg kjenner til er "membrankappe" eller "yttermembran". Alternativt til kappe har du "kapsel".Cell envelope er et fellesnavn for både både kapselen, celleveggen og cellemembranen. Da kan det ikke oversettes til kapsel. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Cell envelope er et fellesnavn for både både kapselen, celleveggen og cellemembranen. Da kan det ikke oversettes til kapsel. "membrankapsel", altså. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Hvor kan jeg kjøpe papp 1000 til 1600 g/m². Staples og de fleste andre stder har bare "kartong" 420 g/m². Og er det noe sted jeg kan bestille gratis klisterlapper mot uadressert reklame. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Lapp mot uadressert reklame tror jeg du kan få på postkontoret/post-i-butikk. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Ellers kan man alltid lage sin egen lapp. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Ellers kan man alltid lage sin egen lapp. Posten foretrekker at man får lapper + registrerer seg på postkontoret eller liknende for å unngå at postbudene tar med seg 100% av reklamen når bare 30% vil ha den 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Interessant. Men jeg gidder fremdeles ikke å gjøre noe med det. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Jeg har min egen lapp, men den er ikke så pen og holdbar. Endret 10. september 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Fikk sånner fra miljøagentene jeg. Link. Et brett med to av de runde der, og to firkantede for lokalavvis i tillegg. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Ellers kan man alltid lage sin egen lapp. Posten foretrekker at man får lapper + registrerer seg på postkontoret eller liknende for å unngå at postbudene tar med seg 100% av reklamen når bare 30% vil ha den Skulle tro postbudet på ruten etter et par dagers gjennomkjøring fikk føling for hvor mye han behøvde? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Ellers kan man alltid lage sin egen lapp. Posten foretrekker at man får lapper + registrerer seg på postkontoret eller liknende for å unngå at postbudene tar med seg 100% av reklamen når bare 30% vil ha den Skulle tro postbudet på ruten etter et par dagers gjennomkjøring fikk føling for hvor mye han behøvde? Spørs om det ikke er postbudet som fyller opp kassene som går til distribusjon i postbilene? (men ser poenget ditt. De klarer nok fint å gi litt feedback selv om de kommer tilbake med 70% av reklamen) Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Har flått noen form for "nytte" ute i naturen, som de fleste andre dyr har? Jeg kan ikke komme på én god grunn til hvorfor vi skulle trenge flått. De suger bare blod, sprer sykdommer, og det er vel ingen dyr som spiser dem. De er rett og slett bare en pest og en plage slik jeg har forstått. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg opplevde en gang å få seks identiske reklamer fra samme produsent på samme dag... Hvis det blir fleire reklamer til overs, så stapper postbudet dem nedi en eller annen tilfeldig postkasse slik at dem slipper å returnere masse reklame.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Gjør det lavere trykket i et fly det lettere/vanskeligere å få den opp når man skal joine 1000 miles high-klubben? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Kanskje man burde begynne å poste den uadresserte reklamen i nærmeste røde postkasse? Jeg gjr allerede det med ADRESSERT reklame, sånne hurtiglån-reklamer som kommer med ferdigfrankert returkonvolutt. Jeg sender inn returkonvolutten uten utfyllt skjema, og med eventuelle serienummer revet bort. Endret 10. september 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Da jeg i min ungdom syklet med avisen, så kastet jeg all reklamen i en kontainer rett ved der jeg plukket opp avisene. Det var så tungt å sykle rundt med, samt ingen vil vell egentlig ha reklame? 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Gjør det lavere trykket i et fly det lettere/vanskeligere å få den opp når man skal joine 1000 miles high-klubben? Jeg tror ikke det er noen forskjell. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Må klubber som kjøper fotballspillere betale merverdiavgift?Og er det sånn at ved kjøp og salg av spillere, er det en "lisens" (for at spilleren skal spille for den og den klubben), eller er det selve spilleren/personen man kjøper? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Må klubber som kjøper fotballspillere betale merverdiavgift? Og er det sånn at ved kjøp og salg av spillere, er det en "lisens" (for at spilleren skal spille for den og den klubben), eller er det selve spilleren/personen man kjøper? Spillere har kontrakt med klubber. Når en annen klubb vil ha spilleren må både spilleren og klubben godta at de avslutter kontrakten. Overgangssummen er de pengene kjøperklubben betaler til selgerklubben for at selgerklubben skal løse spilleren fra kontrakten. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. september 2014 Del Skrevet 11. september 2014 Nå har jeg glemt det igjen. Kommer elektronene ut på --polen eller +-polen? Det logiske er minuspolen, men jeg husker at det var noe ulogisk ved det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå