Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg alltid har lurt på...

Jeg trenger Java til nettbanken.

Java-pluginen leveres av Oracle, en gigantisk bedrift som har andre gigantiske bedrifter som kunder.

Hvorfor trenger en så diger og "seriøs" bedrift som Oracle å installere Ask Toolbar på folks PCer?

Holder de på å gå konkurs, og er desperate etter penger? Etter det jeg kunne finne på Wikipedia tjener de penger som gress.

 

java-ask-toolbar-100047090-gallery.png

Her står det faktisk at de anbefaler å installere verktøylinja.

Tror de på dette selv?

 

Hvorfor vil Oracle risikere ryktet sitt som seriøs leverandør av databaseløsninger, ved å spre malware?

Hvorfor blir de tatt seriøst i bedriftsmarkedet?

Det er forkastelig. Og godt voksne folk som stoler på at banken deres ikke dytter på dem dritt, og bare trykker OK ender opp med skit i nettleseren, og endret startside uten at de forstår hvorfor.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok litt variabelt. Damer har "lov til" å la det gro litt nedenfor brillestanga. Menn som er bar på toppen og har kinnskjegg har det som regel høyere opp enn der det stopper hos damer. Det er altså en slags tillatt overgangssone i høyden mellom øregangen og brillestanga. Siden kinnskjegg først og fremst hører til menn så tenker jeg brillestanga er et passe sted å kutte det. Jeg stopper det i hvert fall der. Det er en smakssak og andre føler sikkert at det bør stoppe litt lengre ned. I hvert fall hvis man velger den stilen med mørkt/markant kinnskjegg som blir smalere opp mot øreganghøyde. Mitt er litt mer ullent og mellomlyst så det må være litt bredt og opp mot brillestanga for å markere seg skikkelig.

Lenke til kommentar

Det er forkastelig. Og godt voksne folk som stoler på at banken deres ikke dytter på dem dritt, og bare trykker OK ender opp med skit i nettleseren, og endret startside uten at de forstår hvorfor.

Og derfor har bankene gått inn for BankID uten java, som lanseres om en stund.

 

Ja, det er nok litt variabelt. Damer har "lov til" å la det gro litt nedenfor brillestanga.

Jeg snakker ikke om hvor det er tillatt, men rent fysiologisk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hår og skjegg er ikke samme type og retning hårvekst. Du kan faktisk se hvor skillet går, jeg vil tro det varierer litt fra person til person.

Eksempel, se nøye ca en cm ned fra toppen av øret, du ser godt hvor skiftet går:

 

J5LEfZm.jpg

 

post-68079-0-48566600-1409914392_thumb.png

Siden kinnskjegg først og fremst hører til menn så tenker jeg brillestanga er et passe sted å kutte det. Jeg stopper det i hvert fall der. Det er en smakssak og andre føler sikkert at det bør stoppe litt lengre ned.

Sidenote:

You need to have sideburns. Period.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det heter foreldrepenger, men det heter også fedrekvote og mødrekvote.

 

Perioden er delt opp i 3 kvoter. Fedrekvote 10 uker forbeholdt far (da også den lesbiske partner?), mødrekvote 10 uker (før var denne mindre enn fedrekvoten, noe som igrunn er litt artig)

og fellesperiode. Av fellesperioden er forøvrig 3 uker før termin forbeholdt mor.


I disse tre periodene får man foreldrepenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva regnes som væske?

Alt som er flytende, smørbart eller i gassform omfattes av reglene for væske. Frosne væsker regnes fortsatt som væsker. Eksempelvis vann, brus, vin, smørepålegg, gelé, krem, deodorant, parfyme, lipgloss, mascara, tannkrem, barberskum, spraybokser og gjenstander med lignende konsistenser. Beholdere som inneholder væske sammen med noe annet, for eksempel hermetisk frukt i lake, regnes også som væske.

http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje

 

Så, fryser vann regnes som væske...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...