Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor heter det nyhetsanker? Et anker er noe man bruker for å fastgjøre båter eller andre fartøy. Hva er sammenhengen her?

sikker på at det ikke er nyhets-sanker du mener ?

 

 

en annen ting :

for tiden går det en programserie på tv2 om personer som er født i feil kropp .

De føler at de har feil kjønn om foretar kjønnsskifte operasjoner.

En gutt føler altså at han er en jente og en jente føler at hun er en gutt.

 

jeg har lurt litt på om ikke dette kan ha en viss sammenheng med at noen blir homofile eller lesbiske ?

Lenke til kommentar

 

jeg har lurt litt på om ikke dette kan ha en viss sammenheng med at noen blir homofile eller lesbiske ?

Ingen direkte sammenheng. Legning er uavhengig av dette.

 

Er du virkelig sikker for det er jo snakk at hjernen oppfatter seg som et annet kjønn en det kroppen er ?

 

vanligvis er man jo interessert i det motsatte kjønn .

altså en gutt er interessert i jenter .

Hvis man kroppsslim er jente , men hjernen som tror at man er gut er interessert i jenter , så får man en jente som er interessert i andre jenter .

 

Hvis så hjerne ikke helt klarer å bestemme seg hva får man da ?

Er det må sikkert at alle som har "feil kjønn" er klar over det ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Hvorfor heter det nyhetsanker? Et anker er noe man bruker for å fastgjøre båter eller andre fartøy. Hva er sammenhengen her?

sikker på at det ikke er nyhets-sanker du mener ?

 

 

en annen ting :

for tiden går det en programserie på tv2 om personer som er født i feil kropp .

De føler at de har feil kjønn om foretar kjønnsskifte operasjoner.

En gutt føler altså at han er en jente og en jente føler at hun er en gutt.

 

jeg har lurt litt på om ikke dette kan ha en viss sammenheng med at noen blir homofile eller lesbiske ?

 

 

Nei, det er nyhetsanker.

 

Anker kan sikkert ha flere betydninger slik som andre ord kan ha. Eneste linken jeg kan komme på er fra norskfaget der man sa at bildet forankret teksten og omvendt. En nyhetsankers funksjon kan kanskje være at han skal forankre innslagene for å skape en helhet. Merk: dette avsnittet er synsing fra min side.

Lenke til kommentar

 

 

Dette forklarer ikke hvorfor transkjønnede fortsatt kan være homofile. Altså transkvinne som tiltrekkes av kvinner. Etter din forklaring burde alle transkvinner tiltrekkes av menn.

 

jo. de kan forklares det når hjernen ikke er helt sikker på hvilket kjønn man er

Det med trans-kvinne tro jeg du har misforstå lit .

 

Det som var poenget var de tiltrekkes av en av samme kjønn før kjønnsskifte.

Hva som skjer etter på er lit usikkert

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hodet forandres ikke selv om man bytter kjønn, man har samme preferanser før og etter kjønnsbytte. Det er bare det at man føler seg hjemme i egen kropp.

 

Om de tiltrekkes av samme kjønn eller ikke før de selv bytter kjønn varierer ut fra person. Det har vært folk som har endret kjønn til det kjønnet de er tiltrukket av også. Altså, at en hetrofil mann skifter skjønn og blir lesbisk jente.Og selvøflgelig det motsatte også, homofil mann skifter skjønn og blir hetrofil dame.

 

Det er ingen knyttning mellom feil kropp og legning

Lenke til kommentar

 

Det som var poenget var de tiltrekkes av en av samme kjønn før kjønnsskifte.

Hva som skjer etter på er lit usikkert

Folk som bytter kjønn bytter ikke legning, hvis det var det du lurte på. Altså, er du tiltrukket av menn før bytte er du fortsatt tiltrukket av menn etterpå.

 

forså vid er det poenget ,men det jeg lurte på var om to homofile men i virkeligheten kunne begge være kvinner i en mannskropp uten at de er helt klar over det selv ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Selvsagt er det noen som er kvinner i en mannskropp uten å være klar over det (fordi de har undertrykt det, og bare vet at livet er "feil"). Men dette gjelder både mannskropper som er tiltrukket av kvinner og menn, altså uavhengig av om de er homofile. Så ja, det kan også skje homofile.

 

Jeg skjønner hva du vil frem til, men jeg har lest at det ikke er sånn.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor heter det nyhetsanker? Et anker er noe man bruker for å fastgjøre båter eller andre fartøy. Hva er sammenhengen her?

sikker på at det ikke er nyhets-sanker du mener ?

 

Nei, det er nyhetsanker.

 

Forklaringen ligger i navnet - nyhetsanker - ankeret holder fast plass/base, utejournalistene flyter rundt omkring og samler forskjellige nyheter, mens ankeret knytter dem sammen i basen - "forankrer" dem til studio. Se for deg flere båter som deler ett anker(men har hver sin lange line til ankeret) - båtene er journalistene, ankeret er nyhetsankeret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

 

Hvorfor heter det nyhetsanker? Et anker er noe man bruker for å fastgjøre båter eller andre fartøy. Hva er sammenhengen her?

sikker på at det ikke er nyhets-sanker du mener ?

 

Nei, det er nyhetsanker.

 

Forklaringen ligger i navnet - nyhetsanker - ankeret holder fast plass/base, utejournalistene flyter rundt omkring og samler forskjellige nyheter, mens ankeret knytter dem sammen i basen - "forankrer" dem til studio. Se for deg flere båter som deler ett anker(men har hver sin lange line til ankeret) - båtene er journalistene, ankeret er nyhetsankeret.

 

Var ikke det dette jeg skrev?

 

Hvorfor blir så mange dinosaur-skjelett funnet i Argentina?

Lenke til kommentar

En ting jeg alltid har lurt på...

Jeg trenger Java til nettbanken.

Java-pluginen leveres av Oracle, en gigantisk bedrift som har andre gigantiske bedrifter som kunder.

Hvorfor trenger en så diger og "seriøs" bedrift som Oracle å installere Ask Toolbar på folks PCer?

Holder de på å gå konkurs, og er desperate etter penger? Etter det jeg kunne finne på Wikipedia tjener de penger som gress.

 

java-ask-toolbar-100047090-gallery.png

Her står det faktisk at de anbefaler å installere verktøylinja.

Tror de på dette selv?

 

Hvorfor vil Oracle risikere ryktet sitt som seriøs leverandør av databaseløsninger, ved å spre malware?

Hvorfor blir de tatt seriøst i bedriftsmarkedet?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si, i mine øyne har Oracle ikke så mye å tape dog, ryktet deres er mildt sagt loslitt for min del, alt de blander seg bort i blir mer dritt, det er møkkaselskap. At de med vilje installerer malware hos kundene sine gjør ikke mitt syn så mye verre.

 

EDIT la forresten merke til "you can remove this application easily any time", det er en ganske drøy påstand.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Hvorfor blir så mange dinosaur-skjelett funnet i Argentina?

Godt spørsmål!

Min første tanke er at det må ha vært minst to faktorer:

 

• Måten de ble begravet på:

For at dyreskjelett skal eksistere lenge nok til at de kan bli fossilisert må de drukne og havne i mudderet på bunnen, eller bli levende begravd av jordras/leirras (eller rett etter at de døde). Selv skjelettet er det bakterier som spiser opp ganske raskt hvis dyret dør oppe på bakken. Derfor er det forholdsvis få fossiler av landdyr.

 

Området i Argentina der alle dinosaurskjelettene oppdages heter Patagonia. Der var det et digert innlandshav for ca 80 millioner år siden, med en smal forbindelse til storhavet utenfor, litt som dagens Svartehavet. Det var varmt og fuktig, med masse mudder på bunnen av dette innlandshavet. Mange av dinosaurfossilene man finner der har nok druknet, eller de levde i vannet, enten som dagens flodhester eller som dagens hvaler.

 

• Geologien på stedet etter at fossilet har oppstått:

Når fossilet har oppstått gjelds det at sedimentbergarten får ligge mest mulig i ro, beskyttet mot gjentatt fjellfolding og/eller forvitring. En enkelt fjellfolding går ofte greit, men forvitring (nedsliping med vann/is/vind) fjerner effektivt fossiler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...