Emancipate Skrevet 25. august 2014 Rapporter Del Skrevet 25. august 2014 Er det noen andre raser som har så stor vilje til hevn som mennesket? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. august 2014 Rapporter Del Skrevet 26. august 2014 Takk for svar. Er det ikke 3 eller 4 år man kan etterkreve for slikt? Han ene i firmaet fikk ihvertfall tilbakebetalt for 3 tilbake i tid. Nei. Skatteetaten kan endre ligningen din inntil ti år tilbake i tid, men du har ikke krav på det. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2014 Rapporter Del Skrevet 26. august 2014 Hvilke prosedyrer har ferjer og spesielt hurtigbåter for innleggelse til kai. Blir jo mer og mer vanlig å legge til å med baugen og med god fart inn mot kaien for å stoppe litt raskt inn mot dekka etc. Men tester de rett før kai at bakk i det hele tatt funker? For med den farten de legger til med er jo risikoen for stygge skader betydelig økt i forhold til å ta det litt rolig hvis du og går galt med balkongen. For det skjer jo titt og ofte at det går galt.... Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 26. august 2014 Rapporter Del Skrevet 26. august 2014 Angående fysikklover og sånne ting jeg ikke kan så mye om.. : Om en plasserte alle levende og ikke-levende gjenstander over jordens overflate (treer, mennesker osv) i f.eks Japan. Ville det hatt noen innvirkning på jordens bevegelse/krefter? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 26. august 2014 Rapporter Del Skrevet 26. august 2014 Angående fysikklover og sånne ting jeg ikke kan så mye om.. : Om en plasserte alle levende og ikke-levende gjenstander over jordens overflate (treer, mennesker osv) i f.eks Japan. Ville det hatt noen innvirkning på jordens bevegelse/krefter? Et lignende spørsmål, med svar. http://what-if.xkcd.com/8/ Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 26. august 2014 Rapporter Del Skrevet 26. august 2014 (endret) Hvilke prosedyrer har ferjer og spesielt hurtigbåter for innleggelse til kai. Blir jo mer og mer vanlig å legge til å med baugen og med god fart inn mot kaien for å stoppe litt raskt inn mot dekka etc. Men tester de rett før kai at bakk i det hele tatt funker? For med den farten de legger til med er jo risikoen for stygge skader betydelig økt i forhold til å ta det litt rolig hvis du og går galt med balkongen. For det skjer jo titt og ofte at det går galt.... Vet ikke så mye om prosedyrer, men det er vanligvis fartsgrenser i havner. Så dem kan ikke ha så veldig stor fart (underforstått at dem følger disse). Jeg opplever i alle fall at det går relativt rolig til kai når jeg tar ferge og hurtigbåt i Lofoten. Det kan jo være aktuelt å spørre rederiet om det er normalt å gjøre det du beskriver. Det framstår i alle fall ikke for meg som en god skikk og bruk og gjøre dette. Man lager mye bølger som er til plage for andre båter i havnen. Jeg har prøvd å arbeide i båter som ruller fordi noen syns det er tøft å ha god fart til kai og reversere rett før man legger til. Endret 26. august 2014 av Nedward Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2014 Rapporter Del Skrevet 26. august 2014 5 knop rett mot kai vil føre til stor skade på folk og båt og kai. Og det gjelder jo kaier som ikke ligger i en havn nødvendigvis Lenke til kommentar
g@bb@ Skrevet 27. august 2014 Rapporter Del Skrevet 27. august 2014 Klarer noen å regne ut vekten på Death Star dersom den hadde stått på bakken på jorda her ? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 27. august 2014 Rapporter Del Skrevet 27. august 2014 Hvor ofte bytter SAS ut den hvite hodestøtte beskyttelsen de har setene sine? 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. august 2014 Rapporter Del Skrevet 27. august 2014 (endret) Klarer noen å regne ut vekten på Death Star dersom den hadde stått på bakken på jorda her ? Det er ikke nevnt noen konkret vekt eller størrelse i science fiction-serien, men denne siden har forsøkt å estimere størrelse og regne ut vekta ut fra tettheten til "sammenlignbare" stålkonstruksjoner. De kom frem til 1015 tonn stål. Snedig spørsmål: Glass lages av sand, er i hvert fall den forenklede barnelærdommen. I realiteten er det snakk om spesielle sandkvaliteter, finhetsgrader, tilsetningsstoffer osv. Hva koster 1 tonn "standard" glass, forutsatt store industrielle kvanta? Alternativt setter jeg pris på råvarepris + energimengde for å produsere 1 tonn glass. Hvor mye energi går med til gjenvinning av 1 tonn glass? Til sammenligning, aluminium (etter energibruk) koster rundt 2000 USD/tonn, stål rundt 400 USD/tonn. Glass selges vel ikke i kvanta på den måten, men som pulver som må smeltes. Endret 27. august 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. august 2014 Rapporter Del Skrevet 27. august 2014 Apropos, nesehårsklipperen min gikk nylig i stykker mens jeg hadde den inni nesa. Delene fløy over alt i rommet. Hvilket merke var dette? Er lite interessert i å oppleve det samme. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2014 Rapporter Del Skrevet 27. august 2014 Apropos, nesehårsklipperen min gikk nylig i stykker mens jeg hadde den inni nesa. Delene fløy over alt i rommet.Hvilket merke var dette? Er lite interessert i å oppleve det samme. Den billigste på Clas Ohlson. Som for øvrig er den beste, så jeg kjøper nok samme på nytt. Lenke til kommentar
ProjectA Skrevet 28. august 2014 Rapporter Del Skrevet 28. august 2014 Hvor realistisk er euro truck simulator 2 i forhold til trafikkreglene i den virkelige verden. Jeg tar lappen for tiden og lurer derfor på om dette spillet kunne gi en slags "trening" Lenke til kommentar
Lami Skrevet 28. august 2014 Rapporter Del Skrevet 28. august 2014 (endret) Hva brukes inni håndtaket for at skrujern-delen skal sitte? Se på disse første skrujernene her: https://www.google.com/search?q=iphone+screw+tool&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=iXz_U7bWG6rmyQPxhIKAAg&ved=0CAgQ_AUoAg&biw=320&bih=506 Er ikke festet på noe måte enn at det er et slags lim eller epoxy de har brukt, men hva da, må være sterkt nok til å ikke glippe det jernet også? Endret 28. august 2014 av Lami Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 28. august 2014 Rapporter Del Skrevet 28. august 2014 For at håndtaket ikke skal skli rundt, mener du? I så tilfelle så er ikke selve metallet helt rundt, det har noen finner slik at plasten ikke glipper. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 28. august 2014 Rapporter Del Skrevet 28. august 2014 Hva er grunnen til at jeg kan sette RiksTV-antennen min inni en blyboks og likevel få signal til alle kanaler unntatt NRK, mens NRK-kanalene er ustabile omså jeg sitter oppå senderen? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. august 2014 Rapporter Del Skrevet 28. august 2014 Mener å huske at NRK ligger på en egen frekvens/kanal/transponder i forhold til de fleste andre kanalene. Og den er mest følsom og vanskelig å få inn i der gitte forhold. Så de andre kommer bedre til hos deg. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 28. august 2014 Rapporter Del Skrevet 28. august 2014 Når det er sagt så er det ingen grunn for å sitte oppå senderen, det gir bare dårligere, marginalt, for alle.... Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 29. august 2014 Rapporter Del Skrevet 29. august 2014 Hvorfor koster en skikkelig kalkulator så mye? Greit nok at den kan lage grafer osv, men i forhold til f.eks en mobil så er de jo veldig lite avanserte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå