ecko Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Fra puberteten til overgangsalderen mener du? har vi ikke slik som dyr og fugler har? at man parrer seg etter årstiden? Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Jeg har hørt at menn har mer testosteron om vinteren enn om sommener (hvis det er relevant), men siden det er lenge siden jeg hørte dette så ville jeg tatt det med en klype salt. Endret 10. november 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Skal spørsmålstegnet eller utropstegnet komme først?! Man skal ikke avslutte en setning med både spørsmålstegn og utropstegn. Man må velge for å holde seg innenfor grammatikkens regler. Jeg tror faktisk at det er lov å gjøre det. Det spiller ingen rolle om det er !? eller ?!. Alternativt kan man bruke ‽. Tegnet kalles interrobang og er veldig skjeldent brukt. link Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Interrobang var særdeles snedig! ‽ Endret 11. november 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva kalles det fenomenet som gjør at veske flyter opp i et tynt rør? Slik som skjer når man tar en liten blodprøve hos legen ved å stikke i fingeren også ta opp blodet med et lite rør? Lenke til kommentar
Velociraptor Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Trykk / vakum ? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Syntes å huske at kjemilæreren min kallte det for noe spesiellt. Husker bare ikke hva det var akkurat nå. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hva kalles det fenomenet som gjør at veske flyter opp i et tynt rør? Det kalles enten hårrørseffekt eller kapillarkraft. http://no.wikipedia.org/wiki/Kapillarkrefter Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Er interrobangen godkjent i norsk språk? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva er reglene rundt å ta "nyheter" fra andre og publisere dem selv ( altså med kilde å da)? Selv om du oppgir kilde regnes republisering av andres artikler uten tillatelse som plagiat. Mulige straffereaksjoner kan være bøter eller krav om vederlag til atikkelens rettighetshaver. De fleste medier pleier imidlertid å tillate at man bruker litt av teksten fra artikkelen sammen med en henvisning (link) til originalartikkelen. Opphavrett gjelder også mange bilder som ligger på nettet eller er offentlig tilgjengelig på andre måter. Republisering av slike bilder uten tillatelse kan bli en dyr affære. Å bruke andres bilder på en privat hjemmeside regnes også som republisering fordi nettet er offentlig tilgjengelig. For omtrent et tiår siden skannet en privatperson et postkort og la dette bildet ut på sin hjemmeside. Fotografen oppdaget dette og krevde 50.000 kroner som vederlag/erstatning. Saken endte som en tvistesak i retten, som fotografen vant. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Utifra utformingen på interrobangen, regner jeg med at man må skrive ! foran ? om man skal skrive det på et tastatur. Hvordan klarte du å skrive det elbeem? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Utifra utformingen på interrobangen, regner jeg med at man må skrive ! foran ? om man skal skrive det på et tastatur. Hvordan klarte du å skrive det elbeem? Antakelegvis Alt+*Fire tal*. Lenke til kommentar
elbeem Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Utifra utformingen på interrobangen, regner jeg med at man må skrive ! foran ? om man skal skrive det på et tastatur. Hvordan klarte du å skrive det elbeem? Jeg kopierte den fra Wikipedia-artikkelen. På diskusjonssiden er det diskusjon om hvilken rekkefølge det er vanligst å skrive det. Siden det ikke finnes noen spesiell regel for det regner jeg med at det er valgfritt. Hva sier norsk språkråd om dette tro? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva kalles det fenomenet som gjør at veske flyter opp i et tynt rør? Det kalles enten hårrørseffekt eller kapillarkraft. http://no.wikipedia.org/wiki/Kapillarkrefter Det var ordet jeg lette etter, takker Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Utifra utformingen på interrobangen, regner jeg med at man må skrive ! foran ? om man skal skrive det på et tastatur. Hvordan klarte du å skrive det elbeem? Antakelegvis Alt+*Fire tal*. Alt + "4" gir jo $ som er dollar tegnet. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 han mente Alt + "4 siffer" = (feks) 齪 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 han mente Alt + "4 siffer" Forslag: "203D" Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 hvor mange kalorier har et lyst halv rundstykke med brelett og honning? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 ikke dte at jeg har peil, men det varierer da veldig fra rundstykke til rundstykke og fra honning til honning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå