Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på V.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selvfølgelig var det svar på innlegget over.

Det er merkelig hvordan dere tolker innleggene mine , de skal ikke tolkes

En bensinmotor bruker også trykk i form av eksplosjoner

Innlegget over pratet om sotende plugger ved diesel i bensinen og om at en diesel motor bruker selevanntenning ved kompresjon for å anntenne drivstoffet.

Hvordan har det noen som helst relevans til at "brukes det også trykk for å drive bensinmotoren" som du skrev?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

selvfølgelig var det svar på innlegget over.

Det er merkelig hvordan dere tolker innleggene mine , de skal ikke tolkes

En bensinmotor bruker også trykk i form av eksplosjoner

Innlegget over pratet om sotende plugger ved diesel i bensinen og om at en diesel motor bruker selevanntenning ved kompresjon for å anntenne drivstoffet.

Hvordan har det noen som helst relevans til at "brukes det også trykk for å drive bensinmotoren" som du skrev?

Når man svarer på innlegg uten sitater så er det snakk om ileggene over ikke sant , eller har man endre på retningslinjene ?

Det skal ikke være nødvendig å siter hver eneste innlegg , for det virker irriterende

Her burde du fått med deg at det for noen innlegg ble skrevet at dieselmotoren ble drevet med trykk ,- det var det som gjorde at den gikk

Dette svarte jeg på

Jeg må bare si det , uten å mene å være stygg at de siste innleggene dine var veldig irriterende , som du var treg til oppfatte hva man diskuterte

Lenke til kommentar

Men hva har det med saken å gjøre? At eksplosjonen driver stempelet er jo eneste likheten, og har ikke en dritt med diskusjonen ellers? Denne likheten er forøvrig ikke nok til å snakke om diesel og bensin i samme åndedrag da måten motoren drives på og er bygget er ganske så forskjellig og nettopp grunnen til at det blir krise ene veien og ikke så gærnt andre veien.

Og din uttalelse om at diesel og bensin kun har konsistens som forskjell seg imellom er skremmende at går an å skrive.

http://no.wikipedia.org/wiki/Diesel

http://no.wikipedia.org/wiki/Bensin

Her kan du lese litt FØR du kommenterer videre.

Det du skriver om folk som har blander ut bensinen med diesel eller ka du snakket om så har eg aldri hørt om det. Dette vil eg gjerne høre litt mer om hvis du har mulighet. Har kun hørt om iblanding av parafin i diesel når det er kaldt for å unngå slush i dieselen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når Anonymous-medlemmer laster opp en video på Youtube, bruker de alltid en Guy Fawkes-maske, som i filmen V for vendetta.

Maskene selges på nettet, og inntekten går til filmselskapet.

Anonymous bruker masker for å skjule sin identitet, men samtidig så må de jo ha oppgitt navn og adresse da de bestillte masken.

NSA spionerer på hele verden. De har selvsagt full tilgang til kundelistene hos Amazon, Ebay osv.

Mitt spørsmål er om de sjekker ekstra nøye folk som har bestillt en Guy Fawkes-maske fra Amazon?

Nå havner jeg sikkert på deres liste over mulige mistenkte bare fordi jeg spurte...

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Her burde du fått med deg at det for noen innlegg ble skrevet at dieselmotoren ble drevet med trykk ,- det var det som gjorde at den gikk

Dette svarte jeg på

Hvilket innlegg var det og hvilken relevans har det? Det eneste jeg har lest noen skrive er at dieselmotoren antenner drivstoffet ved selvantenning ved kompresjon. Det har ingen som helst ting med at motoren "er drevet av trykk", men er bare en beskrivelse av hvordan drivstoffet antennes. Og Otto motoren fungerer ikke slik, der er det tennplugger som med en gnist antenner drivstoff/luft blandingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det du skriver om folk som har blander ut bensinen med diesel eller ka du snakket om så har eg aldri hørt om det. Dette vil eg gjerne høre litt mer om hvis du har mulighet. Har kun hørt om iblanding av parafin i diesel når det er kaldt for å unngå slush i dieselen.

Det er folk som blander ut bensin med parafin til gamle motorer siden man får kjøpt parafin billigere enn bensin og en gammel motor trenger ofte ikke så høy oktan som 95 oktan på bensinstasjon. Dermed sparer man litt penger, og det har ikke noe å si for motoren så lenge man ikke overdriver.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Det er folk som blander ut bensin med parafin til gamle motorer siden man får kjøpt parafin billigere enn bensin og en gammel motor trenger ofte ikke så høy oktan som 95 oktan på bensinstasjon. Dermed sparer man litt penger, og det har ikke noe å si for motoren så lenge man ikke overdriver.

Det var det de brukte , ikke bensin

Hvis du ikke finner innlegget så er det enten redigert eller fjernet fra tråden.

her står det at det en dieselmotor har mange likheter med en bensinmotor

http://no.wikipedia.org/wiki/Dieselmotor

http://nn.wikipedia.org/wiki/Dieselmotor

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Når Anonymous-medlemmer laster opp en video på Youtube, bruker de alltid en Guy Fawkes-maske, som i filmen V for vendetta.

Maskene selges på nettet, og inntekten går til filmselskapet.

Anonymous bruker masker for å skjule sin identitet, men samtidig så må de jo ha oppgitt navn og adresse da de bestillte masken.

NSA spionerer på hele verden. De har selvsagt full tilgang til kundelistene hos Amazon, Ebay osv.

Mitt spørsmål er om de sjekker ekstra nøye folk som har bestillt en Guy Fawkes-maske fra Amazon?

Nå havner jeg sikkert på deres liste over mulige mistenkte bare fordi jeg spurte...

Derfor man lager maske selv, vet du.

VAAtfeH.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Har ikke sett videoen, men ideen er vel at alle løse gjenstander har massefart og vil fortsette i samme fart som periferien til jorda. Når jorda stopper vil farten til disse bli enormt stor relativt til jordens.

Lenke til kommentar

Vi står altså på en jordklode som beveger seg i rundt 1675 km/h, som er ca. 465 m/s. 1000 miles/hour som du nevner, er 447 m/s. Se for deg en bil som kjører i 80 km/t. Det ligger en PC bak i hattehylla. Bilen krasjer, og bråstopper momentant. På grunn av at all masse har treghet, så vil PC-en fortsette rett frem i fartsretningen i 80 km/t. Som bilen, så holder PC-en også 80 km/t. Men når kun bilen stanser, vil PC-en fremdeles ha en hastighet på 80 km/t.

På samme måte som at kloden er bilen, er vi mennesker PC-en i hattehyllen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...